Victor Rebengiuc: „Poliţia n-a aflat, dar în profesia noastră se fură“
https://www.ziarulmetropolis.ro/victor-rebengiuc-politia-n-a-aflat-inca-dar-in-profesia-noastra-se-fura/

Actorul Victor Rebengiuc a declarat într-un interviu acordat pentru Radio România Cultural că profesia de actor este bazată pe hoţie şi că „se fură ştiinţa de a face teatru“

Un articol de Dan Boicea|26 martie 2013

Actorul Victor Rebengiuc a declarat într-un interviu acordat pentru Radio România Cultural că profesia de actor este bazată pe hoţie şi că „se fură ştiinţa de a face teatru“.

Actorii Victor Rebengiuc, Ion Caramitru, Eusebiu Ştefănescu, Stela Popescu şi Maia Morgenstern au acordat interviuri pentru postul Radio România Cultural, cu ocazia campaniei naţionale „Artiştii pentru artişti“.

Iată câteva declaraţii:

Victor Rebengiuc

„Îmi sunt dragi toate rolurile pe care le-am jucat, chiar şi cele pe care le-am ratat.“

„Mi se spune de multe ori «marele actor Rebengiuc». Eu nu mă consider un mare actor. Am zis-o şi o repet: eu tind să fiu un mare actor, dar drumul e lung şi nu ştiu dacă o să am timp să-l parcurg până acolo. Însă n-am să obosesc niciodată să merg pe el şi să încerc să-l câştig metru cu metru, ca să ajung, într-un final, cât mai aproape.“

„În profesia noastră se fură. Poliţia n-a aflat încă de chestia asta, dar se fură. Se fură experienţă, se fură ştiinţa de a face teatru. E o chestie bazată pe hoţie, să ştiţi, în mare parte.“

Ce spectacole recomandă Victor Rebengiuc:

„Să vă spun ce aş vrea eu să văd: «Însemnările unui nebun», cu Marius Manole, «Năpasta», pe care a pus-o Radu Afrim, şi, dacă reuşeşte să finalizeze proiectul, „D’ale carnavalului“, spectacolul lui Ducu Darie, de la Teatrul Bulandra. Şi mai recomand «Conul Leonida faţă cu reacţiunea», de la Teatrul Naţional Bucureşti, un spectacol nou, proaspăt, pe care eu şi partenera mea, Mariana Mihuţ, îl jucăm cu mare plăcere.“

Ion Caramitru

„Am avut toată viaţa o teamă metafizică de a-mi dori un anumit rol. Dacă-ţi doreşti ceva foarte mult, nu-l obţii. Actorii, de regulă, sunt într-o veşnică aşteptare ca regizorii să-i distribuie. Contează foarte mult conjunctura, era să spun şi norocul, deşi cu el ar trebui să încep. Îţi trebuie o şansă. Am vrut să-l joc pe Prospero în «Furtuna»  şi uite că n-am reuşit, deşi era cât pe-aci s-o fac“.

„În memoria publicului de teatru rămâi cu ultimul rol pe care îl joci. Sigur, lumea vorbeşte despre Hamlet, dar puţini mai sunt cei care l-au văzut. Acesta este destinul amar al teatrului. El nu poate fi apreciat şi nu poate contribui la o bucurie publică decât dacă este văzut. În film, «Luchian» rămâne etalonul meu.“

„Dacă nu ai un partener bun, mai bine nu urci pe scenă“.

Eusebiu Ştefănescu

„N-am visat niciodată să joc un anume rol. Dar aş vrea, de acum încolo, toată viaţa, să joc numai Shakespeare. Eu, în Shakespeare, mă simt împlinit.“

Intraţi pe site-ul Radiocultura pentru a asculta interviurile originale cu actorii Ion Caramitru, Eusebiu Ştefănescu, Stela Popescu, Victor Rebengiuc şi Maia Morgenstern. Interviurile au fost realizate de Georgiana Petrache.

Foto: Alex Maftei/Teatrul Bulandra

26
/01
/24

Stagiunea curentă a Teatrului Naţional de Operetă şi Musical Ion Dacian include o montare în premieră mondială a musicalului JACK, ÎNTRE DRAGOSTE ŞI NEBUNIE este inspirat de povestea întunecată şi fascinantă a celebrului criminal în serie şi expune o versiune multi-faţetată a acestei istorii ce a cutremurat Anglia victoriană  şi este încă înconjurată de aburii misterului.

26
/01
/24

Mădălina Pavăl vorbește despre „Gazda“, spectacolul ei sonor de la Teatrelli, care are premiera pe 31 ianuarie și 1 februarie, de la ora 19.00, dar nu ne lasă nelămuriți nici în ceea ce privește cele mai frumoase lucruri care îi traversează viața. Totul, într-un interviu sub formă de alfabet.

26
/01
/24

Teatrul Municipal „Bacovia” lansează apelul de înscrieri pentru ediția a - XXX - a (2024) a evenimentului BACĂU FEST MONODRAME, ce se va desfășura în perioada 9 - 13 mai 2024.

26
/01
/24

Survolând șansa și neșansa unei relații nemenite, de la aceeași distanță calculată care marchează și ruptura finală dintre cei doi protagoniști, debutul în lungmetraj a lui Celine Song, „Past Lives” dezbate în compoziții corecte, dar niciodată riscante, un „ce-ar fi fost dacă?” venit la 24 de ani de la ultima întâlnire.

26
/01
/24

UNATC „I.L. Caragiale” din București prezintă, în cadrul proiectului ARHIVA ACTIVĂ derulat de Centrul de Pedagogie și Studiul Imaginii „Sorin Botoșeneanu”, o retrospectivă cuprinzând toate cele șapte filme de lungmetraj ale cineastului Nae Caranfil.

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

25
/01
/24

Teatrul Mic anunță premiera oficială a spectacolului „Eu sunt propria mea soție” de Doug Wright, traducerea și regia Teodora Petre, scenografia Ioana Pashca, mișcare scenică Alina Petrică, muzică Cezar Antal. Evenimentul va avea loc pe 30 ianuarie 2024, ora 19:00, la Sala Studio – Str. Gabroveni nr. 57.

25
/01
/24

La iniţiativa revistei Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, apare în peisajul cultural românesc un nou proiect dedicat profesioniştilor din domeniul artelor spectacolului.

25
/01
/24

Marți, 30 ianuarie, începând cu ora 11:00, la Sala „Ileana Berlogea”, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale va sărbători Ziua Universității și a patronului său spiritual, Ion Luca Caragiale.

25
/01
/24

Duminică, 28 ianuarie (de la 17.00), primul concert al anului 2024 din stagiunea Orchestrei de Muzică Populară Radio îi este dedicat memoriei actriței NATAȘA RAAB, prezentatoare a nenumeroase concerte pe scena Sălii Radio.

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.