1 român din 3 vizitează muzee și galerii de artă sau participă la evenimente dedicate artei, în fiecare lună
https://www.ziarulmetropolis.ro/1-roman-din-3-viziteaza-muzee-si-galerii-de-arta-sau-participa-la-evenimente-dedicate-artei-in-fiecare-luna/

Românilor le place arta, iar 90% dintre aceştia consideră că nu trebuie să ai cunoştinţe specializate ca să te poţi bucura de muzee şi expoziţii, arată un studiu naţional condus de compania internaţională de cercetare în domeniul artei şi culturii Arts Lab Research, la care au participat 482 de respondenţi din ţara noastră.

Un articol de Liliana Matei|25 august 2020

30% dintre participanții la studiu au declarat că vizitează expoziții de artă sau participă la activități care au legătură cu arta cu o frecvență de o dată pe lună. MNAR a fost votat cel mai frumos muzeu din România, iar Constantin Brâncuși – cel mai cunoscut artist român al tuturor timpurilor

Topul celor mai frumoase muzee din țară și din străinătate, conform românilor:

Pentru 64% dintre participanții la sondaj, vizitarea muzeelor și galeriilor de artă din țară, dar și din străinătate reprezintă modul preferat de a consuma artă. Aproximativ 30% sunt mai puțin tradiționaliști, preferând evenimentele dedicate artei stradale, din ce în ce mai populare în țara noastră. De asemenea, 6% dintre români participă și la cursuri de artă.

Toți participanții la studiu au declarat că vizitează muzee, galerii de artă, spații expoziționale sau participă la evenimente dedicate artei cel puțin o dată pe an. Aproape jumătate dintre ei se dedică acestor activități de cel puțin 5 ori pe an, iar unul din trei respondenți, o dată pe lună.

Muzeul Național de Artă al României (MNAR) a fost votat drept cel mai frumos muzeu din România (29,4%), urmat în clasament de Muzeul Național de Artă Contemporană din București (17,6%), Muzeul Astra din Sibiu (17,6%) și Muzeul Satului „Dimitrie Gusti” din București (11,8%). De cealaltă parte, Muzeul Hermitage din Sankt Petersburg a fost votat de români drept cel mai frumos muzeu din afara țării (31,3%), urmat de Muzeul Luvru, Paris (25%), Muzeul Metropolitan de Artă (MoMA), New York (12,5%) și de Capela Sixtină din Vatican (12,5%).

Arta care folosește tehnologii noi, preferată de un sfert dintre respondenți

Pictura este expresia artistică favorită a românilor. Peste jumătate dintre participanții la studiu (52,9%) au susținut că sunt fani ai picturii. Aceasta a fost urmată în clasament de arta „new media” (arta contemporană, care folosește noile tehnologii – realitate augmentată, realitate virtuală – 23,5%), instalații de artă (11,8%), reprezentațiile de artă (5,9%), artă grafică (5,9%). Un număr foarte mic de respondenți au ales sculptura. Între artă clasică și artă contemporană, preferințele sunt echitabil împărțite: aproape 30% dintre români au o afinitate mai mare pentru arta clasică, la fel ca procentul celor care o preferă pe cea contemporană, în timp ce restul de 40% preferă, în aceeași măsură, și artă clasică, și artă contemporană.

Cei care au ales arta clasică își motivează alegerea prin faptul că se potrivește mai bine personalității lor (80% dintre participanți), în timp ce restul de 20% o preferă pentru că este mai ușor de înțeles. De cealaltă parte, cei care au susținut că preferă arta contemporană au menționat că aceasta se potrivește cel mai bine personalității lor (66,7%), că le place să descopere noi artiști, să îi susțină, să dezvolte o relație cu ei (22,2%), în timp ce 11,1% au declarat că aceasta reprezintă cel mai bine realitatea curentă, fiind arta prezentului.

Constantin Brâncuși și Nicolae Tonitza, cei mai populari artiști români

88,2% dintre români consideră că cel mai celebru artist român al tuturor timpurilor este Constantin Brâncuși, „părintele sculpturii moderne” și pionierul modernismului în practica sculpturii, picturii și fotografiei. Brâncuși este urmat în clasament de Nicolae Tonitza (ales de 11,8% dintre respondenți), pictor, jurnalist și critic de artă, reprezentant al impresionismului și expresionismului.

„Conform studiului nostru, arta reprezintă un mod de petrecere a timpului în România, aproape toți respondenții declarând că vizitează muzee cel puțin o dată pe an, iar unul din trei consumând artă în fiecare lună. Românii sunt, deci, pasionați și deschiși să descopere noi medii și au o viziune democratică, în materie de stiluri. Preferințele lor se îndreaptă într-un mod echilibrat către arta clasică și cea contemporană, iar apetitul pentru lucrările care implică tehnologii AR, VR, instalații sau reprezentațiile artistice este în creștere.

Un aspect extrem de interesant este faptul că oamenii consideră că arta este pentru oricine și că nu este dedicată exclusiv cunoscătorilor, deși oferta locală este limitată, având în vedere că majoritatea muzeelor locale celebre sunt în Capitală. Cu toate acestea, românii sunt deschiși să își extindă aria de interes, acordând o atenție sporită turismului cultural și vizitând muzee recunoscute, din Rusia, Europa și SUA”, declară reprezentanții Art Labs Research.

Studiul Art Labs Research a fost efectuat pe un eșantion de 482 de participanți români, femei și bărbați cu vârste cuprinse între 25 și 64 de ani, reprezentativ pentru populația din România utilizatoare de Internet, din mediul urban și rural, cu o marjă de eroare de 4,38%. Studiul reflectă comportamentul participanților pe ultimul an.

Arts Lab Research este o firmă de cercetare dedicată studiului reprezentărilor artistice și culturale la nivel mondial, cu focus pe descoperirea de noi oportunități în artă, precum și facilitarea bunăstării în industriei artei. Misiunea Arts Lab Research este de a lupta pentru egalitate pe piața artei și de a contribui la dezvoltarea expresiilor tradiționale, dar și inovatoare ale artei.

 

 

03
/08
/18

Veniţi pe 10 august la “concert”? La care concert - vor întreba cei care se vor uita la fotografia de mai jos, ce pare a fi realizată în timpul unui astfel de show muzical, pe un mare stadion al lumii.

03
/08
/18

CRONICĂ DE FILM Cunoscut pentru scurtmetrajul „O zi bună de plajă”, premiat cu Ursul de Aur la Berlin în 2008, şi pentru lungmetrajul de debut „Lupu” (2013), regizorul Bogdan Mustaţă revine cu un film cvasi-experimental de o oră, realizat în 3D, „My Life Rehearsed In One Leg”.

02
/08
/18

Expo ShortFest 2018, platforma de expoziție a Festivalului Internațional de Scurtmetraj Arkadia ShortFest, propune un performance interactiv semnat de Mihai Zgondoiu.  Expo ShortFest promovează în fiecare an proiecte artistice apreciate național și internațional, amenajate în spații neconvenționale, transformând astfel experiența iubitorilor de artă într-una cât mai autentică. 

02
/08
/18

Fundația Calea Victoriei îi așteaptă pe cei doritori, în luna august, cu o varietate de cursuri și evenimente culturale: de la dezvoltare personală până la arte, de la exercițiile de autenticitate și înțelepciunea Poveștilor din „1001 de nopți” până la designul interior ca modalitate de a crea Spații fericite.

30
/07
/18

Expoziţia dedicată de muzeul Luvru pictorului Eugène Delacroix a fost, cu peste jumătate de milion de vizitatori, cea mai frecventată din istoria muzeului francez. „Delacroix 1798 - 1863” va fi deschisă, începând cu luna septembrie, la Metropolitan Museum of Art din New York. La Paris, aceasta a fost vizitată, în medie, de 5.100 de persoane zilnic, timp de patru luni.

27
/07
/18

Programul spectacolelor B-FIT in the Street! din perioada 28-29 iulie, al treilea weekend de festival, este format dintr-o selecţie de producţii româneşti, un spectacol nocturn din Spania şi o instalaţie interactivă din Danemarca, potrivit organizatorilor. Festivalul aduce, în perioada 13 iulie - 5 august, la Bucureşti peste 400 de artişti internaţionali şi peste 40 de spectacole cu sute de reprezentaţii.

19
/07
/18

Institutul Național al Patrimoniului împreună cu agenția de comunicare creativă Zaga Brand au lansat campania #CronicariDigitali, prin care își propun să apropie pentru prima dată valorile și tradițiile României de generația millennials. Astfel, tinerii sunt stimulați să cunoască, să înțeleagă, să aprecieze și să promoveze patrimoniul cultural național și UNESCO din România.

18
/07
/18

Prima fotografie publicată vreodată pe Internet este o imagine prelucrată în Photoshop a formației Les Horrible Cernettes, o trupă de muzică pop alcătuit din angajate ale Centrul European de Cercetări Nucleare din Geneva (CERN). Fotografia a fost realizată pe 18 iulie 1992 de către Tim Berners-Lee, unul dintre părinții internetului.

17
/07
/18

Organizat pe parcursul întregii luni iulie, în perioada 1-31, Festivalul Gion Matsuri este cel mai spectaculos eveniment organizat de templul Yasaka din vechiul oraș Kyoto. Festivalul culminează la 17 iulie cu o paradă impresionantă (Yamaboko-junko) de care alegorice “hoko” și „yama”.