380.000 de spectatori online la Festivalul Internațional Shakespeare, home edition
https://www.ziarulmetropolis.ro/380-000-de-spectatori-online-la-festivalul-international-shakespeare-home-edition/

Ediţia online a Festivalului Internaţional Shakespeare s-a desfăşurat în perioada 23 aprilie – 3 mai, pe pagina de Facebook a festivalului, https://www.facebook.com/shakespearefestivalcraiova

Un articol de Liliana Matei|7 mai 2020

380,000 de spectatori din întreaga lume au vizionat spectacolele și intervențiile online ale artiștilor la Festivalul Internațional Shakespeare – home edition, dintre care 42.000 au participat activ.

Programul festivalului a inclus 14 de spectacole de teatru din 4 țări – România, Marea Britanie, Germania și Rusia, 60 de intervenții ale artiștilor din 28 de țări, prin Sonetele shakespeariene recitate în 25 de limbi și 7 albume cu fotografii din edițiile anterioare ale festivalului (2006-2018).

Pornind de la o arhivă veche de peste 25 de ani, Festivalul Shakespeare a recreat pașii care au adus evenimentul la notorietatea internațională câștigată  până în prezent. Din arhiva video au putut fi vizionate spectacole ale marilor regizori Silviu Purcărete, Vlad Mugur, Tompa Gabor, Mihai Mănuțiu, iar teatre faimoase din toate colțurile lumii și nume importante ale scenei mondiale precum Robert Wilson (Berliner Ensemble), Declan Donnellan (Cheek by Jowl), Yuri Butusov (Teatrul „Vakhtangov”, Moscova), s-au alăturat inițiativei Teatrului Național „Marin Sorescu” din Craiova care a sărbătorit, cu această ocazie, legătura strânsă cu regizorul Silviu Purcărete, difuzând 5 dintre spectacolele montate de acesta la Craiova.

Festivalul Internațional Shakespeare a debutat la Craiova în 1994 și a fost inițiat de Fundația Shakespeare, director fondator pe Emil Boroghină, după modelul marilor festivaluri internaționale, precum cele din Edinburgh, Tokyo, Ierusalim sau Montreal. Festivalul Shakespeare s-a extins treptat, în timp și în spațiu, adresându-se unor categorii din ce în ce mai largi de public.

Festivalul Internațional Shakespeare – home edition a fost organizat de Teatrul Național „Marin Sorescu”, Craiova și Fundația Shakespeare, în parteneriat cu Institutul Cultural Român și Casa de Producție a TVR.

23
/10
/14

Miercuri, 22 septembrie, la Sala Radio din Bucureşti, un public entuziast şi călduros a răspuns afirmativ întrebării „VĂ PLACE TANGO ?”, provocare artistică lansată prin turneul său naţional de violoncelistul RĂZVAN SUMA, alături de doi invitaţi argentinieni - ANALIA SELIS (voce) şi JULIO SANTILLAN (chitară). 

23
/10
/14

Iubitorii operei sunt invitați într-o clădire renovată, cu o sală de spectacole cu acustică îmbunătățită, care va permite reprezentații artistice de o calitate superioară. Șase premiere, invitați de marcă, evenimente speciale, spații reamenajate. Stagiunea se deschide cu o nouă premieră a operei „La traviata” de Giuseppe Verdi, într-o montare originală semnată de regizorul britanic Paul Curran

22
/10
/14

Nu-i înțeleg pe cei care nu-l simpatizează pe Woody Allen. Pe cei cărora le este indiferent. Nu trebuie să-l iubești. Însă este unul din marile mistere ale lumii inaderența unora la umorul său. La personajul său, aproape dispărut din filmele, nesfârșite, ale ultimilor ani, dar intrat în panoplia comicilor indispensabili ai cinematografiei.

22
/10
/14

Desenator, gagman, muzician, regizor, scenograf, mim, cineast, om de televiziune, poet, Pierre Étaix debutează pe scenă, pe care nu o va părăsi niciodată. Fascinat însă de marele ecran, la începutul anilor 1960, va începe să regizeze filme, alături de prietenul său Jean-Claude Carriere.

22
/10
/14

De la producătorii comediei de succes ,,Love Building”, vine din 26 decembrie pe marile ecrane Alt Love Building, un film cu Dragoş Bucur, Alexandru Papadopol şi Dorian Boguţă în rolurile principale, distribuit în cinematografe de Freeman Entertainment.

22
/10
/14

Actriţa Renee Zellweger, îndrăgită pentru rolurile din "Jerry Maguire" şi "Jurnalul lui Bridget Jones", a apărut complet schimbată la un eveniment dedicat femeilor din cinematografie, fiind greu de recunoscut chiar şi de către fanii săi...

22
/10
/14

Actorul român Marcel Iureş va oferi duminică, la Leicester Square Theatre din West End-ul londonez, o reprezentaţie a spectacolului "Absolut!", o producţie a Teatrului Act din Bucureşti, după "Ivan Turbincă" de Ion Creangă, informează Institutul Cultural Român (ICR) de la Londra.

22
/10
/14

Anamaria Marinca, cea care interpretează rolul Irmei în drama de război "Furia: Eroi anonimi/ Fury", a declarat, la premiera lungmetrajului de la Festivalul de Film de la Londra, că Brad Pitt, alături de care joacă în această peliculă, şi regizorul David Ayer au fost "sprijinul" său.

22
/10
/14

Les Films de Cannes à Bucarest se deschide vineri, 24 octombrie, de la ora 17.30, la Cinema Studio cu Trece şi prin perete, în regia lui Radu Jude, singurul film selecţionat – şi premiat – anul acesta la Cannes. În închuiderea festivalului, pe 30 octombrie, de la ora 20.00, va rula White God/ Oraşul câinilor, câştigătorul secţiunii Un certain Regard la Festivalul de la Cannes şi candidatul Ungariei la Oscar.

22
/10
/14

Iubitorii teatrului pot vedea în zilele de 22 şi 23 octombrie, de la ora 19.00, la Palatul Naţional al Copiilor (Bulevardul Tineretului 8-10, Bucureşti) - Sala Ion Cojar - "Cine e fazanul", de G. Feydeau. Spectacolul are două distribuţii diferite din care fac parte studenţi din anul III, Arta Actorului de la UNATC „I.L. Caragiale”.

22
/10
/14

Scenografia este arta de a executa decoruri și costume pentru un spectacol de teatru. În era tehnologiei, scenografia poate fi transpusă prin mijloace multimedia și astfel teatrul ne conduce într-o altă dimensiune sau ne creează o iluzie optică. Helmut Stürmer și Carmen Lidia Vidu explică dacă mijloacele multimedia pot fi un inamic al scenografiei clasice.

21
/10
/14

MARI FILME ROMÂNEŞTI UITATE „La capătul liniei”, poate cel mai important lungmetraj al lui Dinu Tănase, director de imagine devenit regizor, este o mostră de cine-verite întârziat, însă alb-negrul imaginii, surprinderea unei realităţi necosmetizate şi jocul credibil al actorilor îl fac unul din cele mai bune filme româneşti ale anilor `80.