Revista Flacăra şi-a încetat apariţia în print
https://www.ziarulmetropolis.ro/revista-flacara-si-a-incetat-aparitia-in-print/

Revista Flacăra, al cărei prim număr a apărut pe 22 octombrie 1911, şi-a încetat apariţia în print, decizia fiind una „temporară”, a declarat George Arion, preşedinte director general al societăţii Publicaţiile Flacăra SA.   Ultimul număr în print al Revistei Flacăra a fost cel care a apărut în decembrie 2012. „Începând din această lună, apariţia […]

Un articol de Andrada Văsii|24 ianuarie 2013

Revista Flacăra, al cărei prim număr a apărut pe 22 octombrie 1911, şi-a încetat apariţia în print, decizia fiind una „temporară”, a declarat George Arion, preşedinte director general al societăţii Publicaţiile Flacăra SA.

 

Ultimul număr în print al Revistei Flacăra a fost cel care a apărut în decembrie 2012.

„Începând din această lună, apariţia Revistei Flacăra în print a fost sistată temporar. Am luat această decizie din cauza deciziilor prin care trece printul”, a spus George Arion, precizând că este posibil, dacă va fi favorabil contextul economic, ca apariţia în print a Revistei Flacăra să fie reluată la un moment dat în viitor.

El a precizat că decizia sistării apariţiei în print a Revistei Flacăra este una grea. „Am 38 de ani de Flacăra, în februarie îi împlinesc”, a spus George Arion.

În ceea ce priveşte site-ul publicaţiei, George Arion a spus că nu a fost luată încă o decizie cu privire la o eventuală dezvoltare a acestuia. „În privinţa site-ului, trebuie să luăm o hotărâre. Îl menţinem, cel puţin o perioadă”, a spus George Arion.

Pe de altă parte, George Arion a spus că, de la apariţia primului număr al Revistei Flacăra, pe 22 octombrie 1911, publicaţia şi-a mai sistat apariţia de trei ori.

Încetarea apariţiei în print a Revistei Flacăra a presupus şi o restructurare a angajaţilor publicaţiei. „S-a făcut o reducere de personal, pentru prima dată în istoria noastră”, a mai spus George Arion.

Fondatorul şi primul director al revistei a fost Constantin Banu. Adoptând o stilistică proprie marilor publicaţii culturale europene, revista s-a bucurat de succes în epocă, adunând în jurul ei personalităţi precum I. L. Caragiale, Barbu Ştefănescu Delavrancea, Ion Agârbiceanu, Alexandru Vlahuţă, Victor Eftimiu, Mihail Sadoveanu, George Coşbuc etc. În timpul Primului Război Mondial, Flacăra îşi încetează apariţia, revenind în atenţia publicului în anul 1922.

În apropierea celui de-Al Doilea Război Mondial publicaţia îşi încetează din nou apariţia. În mai 1952 apare noua serie Flacăra, „revistă lunară social-politică şi literar-artistică”. Multă vreme, a fost singura revistă ilustrată din România.

După decembrie 1989 apare o nouă revistă Flacăra care încearcă să reînnoade firul tradiţiei instaurate de către fondatorul ei. Se relansează într-un format grafic şi editorial nou şi original în 2001. Rebranding-ul din decembrie 2009 prezintă un nou concept editorial şi o formulă grafică modernă care se adresează cerinţelor cititorului actual.

Site-ul Revistei Flacăra a fost lansat în august 2010.

 

 

Sursa:  Mediafax

 

 

29
/04
/24

După „MANual”, spectacolul care a umplut sala la fiecare reprezentație de la Centrul Național al Dansului București (CNDB), Sergiu Diță, un coregraf în plină ascensiune, revine cu o nouă premieră. Publicul este invitat la „Memetics”, un spectacol de dans contemporan inspirat din cultura digitală, în 11 și 12 mai. Un spectacol care va ajunge viral, însă nu pe Internet, ci pe scenă.

29
/04
/24

Tuturor ne place să călătorim. În locuri exotice, în orașe aglomerate, la capătul lumii sau la doi pași de casă. Dar există și locuri unde poți călători în timp. Iar Râșnov este locul ideal pentru o astfel de experiență.

29
/04
/24

Romanul „Părinți” al Dianei Bădica este romanul unei generații. Este acel moment din proza noastră contemporană în care simți respirația unei scriitoare cu totul speciale, care reușește să surprindă suflul și sufletul unei generații în care s-au întâlnit și s-au ciocnit toate tranzițiile ultimelor decenii.

29
/04
/24

Timp de 12 zile, în perioada 17 mai – 9 iunie, copiii sunt așteptați, alături de părinții lor, la cea de-a opta ediție a Festivalului Opera Copiilor, unde vor fi întâmpinați cu surprize și activități distractive, desfășurate în locurile binecunoscute, dar și în spații recente deschise publicului.

26
/04
/24

Centrul Național al Dansului București (CNDB) anunță programul de spectacole pentru luna mai. Unul dintre evenimentele importante ale lunii este premiera spectacolului de dans contemporan Memetics, în coregrafia lui Sergiu Diță, urmată de trei producții CNDB – BLOT, Bodies on The Line, Patosfera și de Miercurea Lejeră, un proiect care prezintă pe scenă idei unice și irepetabile într-o formă performativă.

25
/04
/24

Asociația Culturală Control N dă startul înscrierilor la a treia ediție a New Draft. Rezidența de dezvoltare de scenarii dedicată proiectelor din România și Republica Moldova se adresează regizorilor și scenariștilor, proaspeților absolvenți de facultăți de profil și autorilor din medii conexe, cu proiecte în faza de început.

25
/04
/24

Cea de-a treia ediție din România a competiției de pictură live Art Battle va avea loc pe 27 aprilie, la Palatul Bragadiru din București (Calea Rahovei nr. 147-153) aducând în fața publicului atât concursul contra cronometru care aduce publicul în fața procesului de creație, alături de re-LEAF, o ediție de "interior" a târgului de artă contemporană LEAF (Limited Edition Art Fair) eveniment organizat de Galeria Celula de Artă în parteneriat cu Săfițicuminți. Biletele pentru public sunt disponibile pe LiveTickets.

24
/04
/24

O nouă traducere din opera lui Paul Auster, unul dintre cei mai spectaculoși și inventivi scriitori ai Americii, a cărui operă a fost publicată în mai mult de patruzeci de limbi, a ajuns de curând în librăriile fizice și online din întreaga țară.

22
/04
/24

6 manageri și 30 de ghizi și muzeografi din toată țara au participat la Râșnov la două sesiuni de training pentru dezvoltarea abilităților de gestionare și management strategic al obiectivelor de patrimoniu istoric, documentarea istorică, interpretarea informațiilor, comunicarea și interacțiunea directă cu publicul vizitator.