Abdellatif Kechiche, regizorul premiat la Cannes, vine în Bucureşti
https://www.ziarulmetropolis.ro/abdellatif-kechiche-regizorul-premiat-la-cannes-vine-in-bucuresti/

Abdellatif Kechiche, regizorul filmului Adèle: Capitolele 1 şi 2 (La Vie d’Adèle: Chapitres 1 & 2 titlul original, Blue Is The Warmest Color, titlul în limba engleză), peliculă care anul acesta a primit premiul Palme d’Or la Cannes 2013, vine în Bucureşti.

Un articol de Andrada Văsii|23 Octombrie 2013

Abdellatif Kechiche, regizorul filmului Adèle: Capitolele 1 și 2 (La Vie d’Adèle: Chapitres 1 & 2 titlul original, Blue Is The Warmest Color, titlul în limba engleză), peliculă care anul acesta a primit premiul Palme d’Or la Cannes 2013, vine în Bucureşti.  

Adèle: Capitolele 1 și 2 (cu Adèle Exarchopoulos şi Léa Seydoux) va avea premiera în România pe 1 noiembrie şi va avea o proiecţie specială în cadrul evenimentului Les Films de Cannes à Bucarest. Cu această ocazie va fi prezent la Bucureşti regizorul francez Abdellatif Kechiche.

Adèle (Adèle Exarchopoulos) are 15 ani şi un lucru îl ştie sigur: fetele ies cu băieţi. Însă viaţa ei se schimbă complet în momentul în care o întâlneşte pe Emma (Léa Seydoux), o tânără cu părul vopsit în albastru. Emma îi va permite lui Adèle să descopere dorinţa, să înceapă să-şi asume condiţia de femeie şi adult. Sub privirile celorlalţi, Adèle se maturizează, se caută, se pierde şi se descoperă.

Abdellatif Kechiche (53 de ani) este un actor, regizor şi scenarist francez de origine tunisiană crescut la Nisa de la vârsta de 6 ani. Debutul său regizoral a fost în anul 2000, cu La faute à Voltaire / Poetical Refugee, o dramă despre fenomenul social al emigraţiei. În 2005 şi în 2008 câştigă de două ori César-ul. Mai întâi pentru Games of Love and Chance (2003) – „Cel mai bun scenariu”, „Cel mai bun film”, „Cel mai bun regizor”. Apoi pentru The Secret of the Grain (2007) – „Cel mai bun regizor”, „Cel mai bun scenariu”, „Cel mai bun film”.

Adèle, semnat de Abdellatif Kechiche, un film plin de semnificaţii

Adèle: Capitolele 1 și 2 /La Vie d’Adèle: Chapitres 1 & 2 este cel de-al cincilea lungmetraj al lui Abdellatif Kechiche. La Festivalul de Film de la Cannes de anul acesta, filmul a câştigat cel mai important premiu: Palme d’Or, împreună cu premiul FIPRESCI. Alături de Nicole Kidman, Ang Lee, Christoph Waltz şi alţii, din juriul prezidat de Steven Spielberg a făcut parte şi Cristian Mungiu.

Citiţi şi: La Vie d’Adele, Palme d’Or-ul 2013, vine în România

Întrebat dacă este numai o coincidenţă faptul că una din actriţele principale se numeşte în realitate tot Adèle (Adèle Exarchopoulos), ca şi personajul ei, Abdellatif Kechiche a dezvăluit că nu e tocmai o coincidenţă: „În scenariul iniţial era Clémentine. Clémentine a devenit Adèle pentru că am vrut ca actriţa să-şi păstreze numele.

Oricum, asta nu o deranja. Am considerat că o va ajuta să se integreze în rol. De asemenea, am preferat numele acesta pentru sonoritate: şi Adèle şi Emma şi Léa sunt uşoare, diafane. Bineînţeles, ăsta este un lucru subiectiv. În plus, a mai contat faptul că Adèle înseamnă dreptate în limba arabă.”

Abdellatif Kechiche

Secvenţă din filmul Adèle: Capitolele 1 și 2 – regizor Abdellatif Kechiche

De fapt, justiţia, mai precis dreptatea socială, este o temă recurentă în filmele lui  Abdellatif Kechiche. „Aproape că a devenit o obsesie”, recunoaşte regizorul într-un interviu. „Adèle aparţine clasei muncitoare – clasă căreia îi aparţin şi eu -, iar Emma provine dintr-o elită intelectuală, artistică.

Fiecare dintre eroine este constrânsă de clasa ei socială. Dificultăţile, blocajul pe care îl au în relaţia lor, lucruri care provoacă ulterior despărţirea, sunt cauzate de diferenţele sociale. Diferenţele dintre aspiraţiile lor. Homosexualitatea – care ar fi mai mult sau mai puţin tolerată şi înţeleasă de cei din jur – nu e totul aici.”

Venind vorba de homesexualitate, regizorul de origine tunisiană a fost întrebat cum de a decis să regizeze un asemenea film, probabil extrem de controversat şi chiar interzis în lumea arabă. Abdellatif Kechiche s-a apărat: „Odată ce am văzut filmul complet, am stat şi m-am gândit: Asta nu are cum face decât bine tineretului tunisian. O revoluţie nu are cum să fie completă dacă nu este şi o revoluţie sexuală”.

Referitor la scenele de sex, Abdellatif Kechiche explică: „Ce am încercat să fac atunci când am filmat acele scene a fost să redau ceea ce eu găsesc că e frumos. Aşa că, le-am filmat ca pe nişte tablouri, ca pe nişte sculpturi. Am petrecut o mult timp punînd luminile astfel încât să ne asigurăm că arată frumos.”

Foto credit: Alberto Pizzoli, regizorul Abdellatif Kechiche

 

15
/03
/19

Privind în ochi trecutul apropiat... La 30 de ani de la căderea regimurilor comuniste, discursul antisemit pare să revină în forţă în ţările Europei Centrale şi de Est. Pentru a readuce în memorie câteva dintre lecţiile uneori uitate ale trecutului, între 16 şi 19 martie, Festivalul Internaţional de Documentar și Drepturile Omului „One World Romania” şi Forumul Cultural Austriac Bucureşti propun o „Retrospectivă extraordinară Ruth Beckermann”.

15
/03
/19

Asociația Cinemascop cu sprijinul HBO Europe organizează cu ocazia ediției a treia a American Independent Film Festival, care va avea loc în București, în perioada 12-18 aprilie 2019, concursul de scenarii intitulat: WRITE A SCREENPLAY FOR.

15
/03
/19

Rulează în cinematografe (distribuit de Bad Unicorn) filmul „Păsări călătoare”, regizat de Ciro Guerra și Cristina Gallego. E o peliculă columbiană care arată douăzeci de ani din istoria tribului Wayuu din deșertul Guajira. Și ce treabă avem noi cu Wayuu și Guajira? Avem.

14
/03
/19

Vă scriu după ce am văzut a doua oară, tot la cinema, acolo unde ar trebui vizionate toate filmele dvs., „Sub umbra părului sălbatic”. Prima dată am văzut acest film minunat în octombrie, la Les Films de Cannes à Bucharest, din primul rând, cu o sală Cinema PRO plină.

13
/03
/19

Se poate vedea în cinematografe filmul „Să nu ucizi” (scris și regizat de Cătălin Rotaru și Gabi Virigina Șarga, aflați la debut în lungmetraj). Filmul e inspirat din fapte reale – scandalul biocidelor diluate din spitalele românești.

13
/03
/19

Documentarul McQueen, un portret fascinant al vizionarului designer britanic, și cineconcertul The Inferno Unseen, care îmbină spectaculos muzica electronică cu imagini până acum nevăzute din arhiva celebrului film neterminat al lui Henri-Georges Clouzot, Inferno (1964), sunt primele titluri anunţate în selecţia Bucharest Fashion Film Festival, ce va avea loc între 11 și 14 aprilie, la Cinema Elvire Popesco, Teatrul Odeon, Promenada și Fix | Botanical Bar.

12
/03
/19

PREVIEW Cea de-a 12-a ediție a festivalului de film documentar dedicat drepturilor omului One World Romania începe vineri la București. Așa că v-am propus un scurt ghid cu cele mai promițătoare proiecții, care să vă ajute la orientarea printr-un program extrem bogat, cu zeci de filme proiectate pe parcursul a zece zile.

10
/03
/19

Actriţa şi cântăreaţa Julie Andrews va fi recompensată cu Leul de Aur onorific, pentru întreaga activitate, la Festivalul de Film de la Veneţia de anul acesta. Cunoscută pentru rolurile din „Mary Poppins” şi „The Sound of Music”, Andrews a jucat în peste 40 de filme, inclusiv „Victor Victoria” (1982), regizat de fostul ei soţ, Blake Edwards.

10
/03
/19

CRONICĂ DE FILM Ca în cazul oricărui gen, există melodrame bune şi melodrame proaste. În ciuda numeroaselor sale nominalizări şi premii, inclusiv la Cannes şi Oscar, „Capernaum” (2018), al treilea film al regizoarei libaneze Nadine Labaki, este din a doua categorie.

07
/03
/19

METROPOLIS SPECIAL Din 8 martie o redescoperim pe Nina Cassian prin intermediul documentarului „Distanța dintre mine și mine”, semnat de Mona Nicoară și Dana Bunescu, ocazie cu care vă propunem o incursiune în viața poetei cu ajutorul notelor sale de jurnal.

Page 1 of 23012345...102030...Last »