Actorii TNB fac fapte bune prin intermediul unei expoziții de fotografie
https://www.ziarulmetropolis.ro/actorii-tnb-fac-fapte-bune-prin-intermediul-unei-expozitii-de-fotografie/

Joi seara, la Teatrul Naţional din Bucureşti a fost vernisată expoziţia de fotografie „WaterLear”, semnată Florin Ghioca, fotograful oficial al TNB.

Un articol de Liliana Matei|21 decembrie 2019

Au fost prezentate publicului 20 de portrete spectaculoase ale actorilor care joacă în „Regele Lear”, regizat de David Doiashvili. Expoziția cu vânzare are și un scop caritabil, sumele strânse fiind folosite pentru a construi un leagăn special pentru persoanele cu dizabilități.

La eveniment au participat numeroși spectatori (care au vizionat ulterior remarcabila creație shakespeariană care îl are ca protagonist pe Mihai Constantin), actori, muzicieni și oameni de cultură, iar amfitrionul acestui vernisaj a fost Ion Caramitru, managerul Teatrului Național din București.

„Avem în această seară o expoziție de fotografie artistică în care veți putea vedea personajele acestui spectacol, realizate în timpul repetițiilor de Florin Ghioca, fotograful Teatrului Național. El nu este la prima „abatere”, ca să spunem așa, a mai făcut asemenea expoziții, este un om obsedat de teatru și noi astfel de oameni căutăm”, a declarat cu prilejul vernisajului directorul TNB, Ion Caramitru.

La rândul său, regizorul georgian David Doiashvili, care se află într-o dublă colaborare cu TNB, după „Regele Lear” și „Livada de vișini”, a precizat: „Un fotograf bun este acel fotograf care nu ne amintește ce a fost și cum a fost, ci cu adevărat bun este acel fotograf care surprinde cu exactitate clipa. Și eu cred că așa este prietenul nostru Florin Ghioca, îl felicit pentru această expoziție și trebuie să-i mulțumesc și că ne aduce aminte de ce a fost și pentru că a surprins clipa cu exactitate”, a declarat regizorul David Doiashvili.

Primele portrete s-au vândut chiar în cadrul vernisajului, iar fotograful Florin Ghioca a ținut să le mulțumească celor care au făcut posibilă expoziția, începând cu actorii și regizorul spectacolului „Regele Lear”: „Imaginile acestea incredibile surprind actori foarte expresivi, alături de care a fost o adevărată plăcere să lucrez. Cred că spectacolul realizat remarcabil de David Doiashvili este unul dintre cele mai bune din ultimii ani din teatrul românesc și cu siguranță unul dintre cele mai spectaculoase din punct de vedere vizual. Mi-aș dori ca într-o zi să existe și un album dedicat acestui spectacol, nu numai o serie de expoziții”, a precizat fotograful TNB, Florin Ghioca.

Acesta a mai declarat că următorul său proiect fotografic îi este dedicat marelui actor Victor Rebengiuc, căruia intenționează să îi ofere o expoziție drept cadou simbolic la aniversarea din februarie 2020, vernisată de asemenea la Teatrul Național din București.

Până atunci însă, publicul care va veni la Sala Mare a TNB în perioada următoare, va avea posibilitatea de a achiziționa fotografiile expuse în foaier, care sunt de altfel semnate de actorii protagoniști în spectacolul „Regele Lear”. Sumele strânse în urma vânzării imaginilor vor fi folosite în scop caritabil, pentru a construi primul leagăn mobil dedicat persoanelor cu dizabilități!

„Am aflat că nu există așa ceva în România și văzând bucuria copiilor care s-au dat într-un asemenea leagăn în alte țări am decis să construim și noi un prim leagăn de acest fel, în care persoanele cu dizabilități să se poată sui în voie. Sperăm ca pe viitor să existe asemenea leagăne în toate orașele țării”, a mai precizat fotograful și jurnalistul Florin Ghioca.

Printre actorii care au „intrat la apă” în expoziția „WaterLear” se numără Marius Manole, Mihai Constantin, Crina Semciuc, Monica Davidescu, Raluca Aprodu, Istvan Teglas, Ioan Andrei Ionescu, Alexandra Sălceanu și Tudor Istodor. Fotografiile au fost realizate cu prilejul unei filmări pe care actorii au făcut-o într-un bazin cu apă, pentru spectacol.

De numele lui Florin Ghioca se leagă și alte expoziții importante de fotografie de teatru, printre care „L’Om DaDa – making of”, vernisată la celebrul centru al dansului Sadler’s Wells din Londra, „Teatru pe-un butoi cu pulbere”, prezentată în cadrul Festivalului Internațional de Teatru NETA, sau „Act Angry”, care a avut două vernisaje, unul în cadrul „Winter Festival” de la Sarajevo, celălalt la Festivalul Internațional de Arte Vizuale VSLO.

23
/10
/14

Miercuri, 22 septembrie, la Sala Radio din Bucureşti, un public entuziast şi călduros a răspuns afirmativ întrebării „VĂ PLACE TANGO ?”, provocare artistică lansată prin turneul său naţional de violoncelistul RĂZVAN SUMA, alături de doi invitaţi argentinieni - ANALIA SELIS (voce) şi JULIO SANTILLAN (chitară). 

23
/10
/14

Iubitorii operei sunt invitați într-o clădire renovată, cu o sală de spectacole cu acustică îmbunătățită, care va permite reprezentații artistice de o calitate superioară. Șase premiere, invitați de marcă, evenimente speciale, spații reamenajate. Stagiunea se deschide cu o nouă premieră a operei „La traviata” de Giuseppe Verdi, într-o montare originală semnată de regizorul britanic Paul Curran

22
/10
/14

Nu-i înțeleg pe cei care nu-l simpatizează pe Woody Allen. Pe cei cărora le este indiferent. Nu trebuie să-l iubești. Însă este unul din marile mistere ale lumii inaderența unora la umorul său. La personajul său, aproape dispărut din filmele, nesfârșite, ale ultimilor ani, dar intrat în panoplia comicilor indispensabili ai cinematografiei.

22
/10
/14

Desenator, gagman, muzician, regizor, scenograf, mim, cineast, om de televiziune, poet, Pierre Étaix debutează pe scenă, pe care nu o va părăsi niciodată. Fascinat însă de marele ecran, la începutul anilor 1960, va începe să regizeze filme, alături de prietenul său Jean-Claude Carriere.

22
/10
/14

De la producătorii comediei de succes ,,Love Building”, vine din 26 decembrie pe marile ecrane Alt Love Building, un film cu Dragoş Bucur, Alexandru Papadopol şi Dorian Boguţă în rolurile principale, distribuit în cinematografe de Freeman Entertainment.

22
/10
/14

Actriţa Renee Zellweger, îndrăgită pentru rolurile din "Jerry Maguire" şi "Jurnalul lui Bridget Jones", a apărut complet schimbată la un eveniment dedicat femeilor din cinematografie, fiind greu de recunoscut chiar şi de către fanii săi...

22
/10
/14

Actorul român Marcel Iureş va oferi duminică, la Leicester Square Theatre din West End-ul londonez, o reprezentaţie a spectacolului "Absolut!", o producţie a Teatrului Act din Bucureşti, după "Ivan Turbincă" de Ion Creangă, informează Institutul Cultural Român (ICR) de la Londra.

22
/10
/14

Anamaria Marinca, cea care interpretează rolul Irmei în drama de război "Furia: Eroi anonimi/ Fury", a declarat, la premiera lungmetrajului de la Festivalul de Film de la Londra, că Brad Pitt, alături de care joacă în această peliculă, şi regizorul David Ayer au fost "sprijinul" său.

22
/10
/14

Les Films de Cannes à Bucarest se deschide vineri, 24 octombrie, de la ora 17.30, la Cinema Studio cu Trece şi prin perete, în regia lui Radu Jude, singurul film selecţionat – şi premiat – anul acesta la Cannes. În închuiderea festivalului, pe 30 octombrie, de la ora 20.00, va rula White God/ Oraşul câinilor, câştigătorul secţiunii Un certain Regard la Festivalul de la Cannes şi candidatul Ungariei la Oscar.

22
/10
/14

Iubitorii teatrului pot vedea în zilele de 22 şi 23 octombrie, de la ora 19.00, la Palatul Naţional al Copiilor (Bulevardul Tineretului 8-10, Bucureşti) - Sala Ion Cojar - "Cine e fazanul", de G. Feydeau. Spectacolul are două distribuţii diferite din care fac parte studenţi din anul III, Arta Actorului de la UNATC „I.L. Caragiale”.

22
/10
/14

Scenografia este arta de a executa decoruri și costume pentru un spectacol de teatru. În era tehnologiei, scenografia poate fi transpusă prin mijloace multimedia și astfel teatrul ne conduce într-o altă dimensiune sau ne creează o iluzie optică. Helmut Stürmer și Carmen Lidia Vidu explică dacă mijloacele multimedia pot fi un inamic al scenografiei clasice.

21
/10
/14

MARI FILME ROMÂNEŞTI UITATE „La capătul liniei”, poate cel mai important lungmetraj al lui Dinu Tănase, director de imagine devenit regizor, este o mostră de cine-verite întârziat, însă alb-negrul imaginii, surprinderea unei realităţi necosmetizate şi jocul credibil al actorilor îl fac unul din cele mai bune filme româneşti ale anilor `80.