Adrian Nour: „Se râde mult la #EmojiPlay și se dansează frumos. Merită!”
https://www.ziarulmetropolis.ro/adrian-nour-se-rade-mult-la-emojiplay-si-se-danseaza-frumos-merita/

Joacă la Teatrul Excelsior în #EmojiPlay, un spectacol admirabil semnat Gigi Căciuleanu. Adrian Nour – talentat actor, dansator, cântăreţ – vorbeşte despre spectacol, despre creatorul acestuia, despre emoticoane – „colegi” de scenă… Vă îndemnăm să vedeţi această creaţie în 16 februarie – de la ora 19:00. Cu dragoste de teatru în luna în care e sărbătorită dragostea!

Un articol de Ziarul Metropolis|15 februarie 2017

Cum ați reacționat atunci când Gigi Căciuleanu v-a propus să dansați/jucați în #EmojiPlay, un spectacol în care sunt îmbinate limbajul dansActorilor și cel al emoticoanelor – limbaj folosit astăzi atât de mult?

M-am bucurat și am acceptat fără să știu despre ce va fi vorba în proiect (nici nu am întrebat), pentru că fiecare întâlnire cu Gigi e o experiență din care înveți enorm. Ne-a povestit la prima repetiție despre ce urmează să facem și mi s-a părut foarte interesant. Știam că nu va fi ușor, mai ales pentru că am avut și o perioadă destul de scurtă de repetiții.

Vă contopiți „ca un rotund”, așa cum și-a propus Căciuleanu. Cum ați descrie acest proces? Cum se intercalează dansul cu emoticoanele de pe ecran?

Colegii noștri din spectacol – emoticoanele proiectate ? – au apărut spre finalul perioadei noastre de lucru așa că a trebuit să ni-i imaginăm pe ecran. N-am știut sigur cum o să arate sau ce o să facă. Abia când i-am văzut ne-am dat seama ce rol important au, de fapt, și că în dansul nostru trebuie să ținem cont și de ei. Eu zic că am fost niște colegi de treabă și că i-am ajutat să se integreze destul de repede în joaca noastră. Totul e gândit și așezat bine în scenă, nimic nu a fost lăsat la întâmplare.

Folosiți în viața de zi cu zi aceste „metafore”, numite emoji?

Probabil, Gigi spera să cunoaștem mult mai bine acest limbaj nou. Și eu credeam că îl stăpânesc, până când ne-a adus cineva – un adolescent – o listă cu termeni/abrevieri/emoji-uri folosite zilnic de tinerii din ziua de azi. Mi-am dat seama că smiley-urile folosite de mine sunt deja banale. Poți alcătui fraze întregi numai cu emoji-uri. De ce? Pentru că lumea nu mai are timp, pentru că mereu e pe fugă și… pentru că e și distractiv cumva.

Ce este acest spectacol pentru voi, dansActorii din distribuție?

E un selfie pe care ni-l facem și pe care-l „postăm”pe scena Teatrului Excelsior. E oglinda pe care o pune Gigi în fața lumii.

Ați mai lucrat cu Gigi Căciuleanu, cum l-ați caracteriza?

Pe mine mă surprinde de fiecare dată. E un artist atât de complex și, pe langă asta, un om bun. Combinația asta nu e foarte des întâlnită pe la noi, din păcate. La repetiții este regizor-coregraf, dar și profesor. Îmi place că știe să vorbească pe limba fiecarui interpret (actor sau dansator), cea a „dansActorilor”. Se joaca liber ca un copil, dar e și enervant de perfecționist. Mi se pare un poet în tot ce face.

Cum ați îndemna publicul să vină să vadă spectacolul? De ce ar trebui să îl vadă?

În primul rând, ar trebui să vină pentru că e cel mai recent spectacol al lui Gigi Căciuleanu. E un spectacol extrem de actual, în care spectatorii tineri se vor regăsi cu siguranță. Ei sunt primii care reacționează la textele noastre. Se râde mult la #EmojiPlay și se dansează frumos. Merită!

28
/02
/24

Romanian Design Week, festivalul multidisciplinar dedicat industriilor creative, organizat de The Institute și prezentat de UniCredit Bank, lansează apelul de înscrieri în circuitul RDW Design GO!.

28
/02
/24

Diana Vasile, PhD, psihoterapeut și Președinte al Institutului pentru Studiul și Tratamentul Traumei (ISTT), lansează astăzi cartea Anatomia traumei. Cum să ai o viață mai bună când sufletul te doare, publicată la editura Bookzone. Rezultatul a peste 25 de ani de studiu, practică și cercetare în domeniul psihotraumatologiei, cartea oferă o perspectivă completă asupra impactului traumei în viețile noastre, dar și asupra modalităților de recuperare post-traumatică.

28
/02
/24

Asociația Tangent, în parteneriat cu Teatrul Excelsior, Teatrul Național „I.L. Caragiale”, Casa Kerim și LiterNet, a lansat miercuri, 21 februarie, un open call pentru actori și actrițe din București, cu vârste cuprinse între 20 și 30 de ani, pentru formarea distribuției spectacolului EMAUS, după romanul omonim al scriitorului italian Alessandro Baricco.

28
/02
/24

Primăvara sosește la Sala Radio cu abonamente și bilete pentru ultimele 3 luni ale stagiunii cu numărul 95 pe scena Radio România! Abonamentele pentru perioada aprilie - iunie 2024 vor fi disponibile la vânzare în perioada 28 februarie – 5 martie 2024. Biletele individuale vor fi puse în vânzare începând din data de miercuri, 6 martie 2024.

28
/02
/24

Luna martie aduce un nou spectacol în repertoriul Teatrului Ion Creangă. „Amintiri din copilărie“ are avanpremiera și premiera vineri, 1 martie, de la ora 10:00, respectiv 18:00, la Sala Mare din Piața Amzei nr. 13. Spectacolul marchează, în același timp, începutul celei de-a doua ediții a evenimentului „Luna lui Ion Creangă – Povești și Amintiri din copilărie“.

28
/02
/24

“Lacul Lebedelor”, cel mai faimos spectacol de balet al tuturor timpurilor, revine în acest weekend pe scena Sălii Palatului din București, având în rolurile principale pe balerinii Rin Okuno și Robert Enache, alături de ansamblul Operei Naționale București. Reprezentația de la începutul lunii decembrie a fost primită cu entuziasm de către publicul prezent, aceasta fiind sold-out.

28
/02
/24

Editura Humanitas Fiction vă așteaptă miercuri, 28 februarie, ora 19.00 la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (Bd. Regina Elisabeta nr.38) la lansarea romanului Numărul 2 de David Foenkinos – recent apărut în colecția „Raftul Denisei“ coordonată de Denisa Comănescu, în traducerea Iulianei Glăvan – ce aduce în prim-plan povestea unui destin atipic, a celui care a pierdut rolul lui Harry Potter în una dintre cele mai celebre ecranizări din toate timpurile. Este posibil ca un eșec să devină o sursă de putere? Romanul scriitorului francez oferă în locul unui răspuns o minunată parabolă despre virtuțile reconstruirii sinelui.

28
/02
/24

“Mamma Mia!”, cel mai faimos musical din România, revine weekend-ul acesta pe scena Sălii Palatului din Capitală, într-o nouă reprezentație de zile mari, asta după ce în ultimii cinci ani spectacolul a fost văzut de peste 80.000 de români. Până acum producția a avut nu mai puțin de 33 de reprezentanții în țara noastră, în nouă orașe, dintre care doar 20 în București, unde fiecare spectacol a fost sold-out de fiecare dată.

27
/02
/24

Scriitorul francez Édouard Louis, autor al cărții „Cine l-a ucis pe tata?”, a fost spectator al producției cu același nume, pusă în scenă de Andrei Măjeri la Teatrul Metropolis, în seara de vineri, 23 februarie 2024. În urma vizionării, publicul și oamenii de teatru prezenți în sală s-au bucurat de o conferință cu acesta, moderată de Mihaela Michailov, autoarea dramatizării.

27
/02
/24

Prima zi a primăverii aduce pe scena Sălii Radio un mărțișor muzical ! Vineri, 1 martie 2024 (de la 19.00), ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO va interpreta Simfonia nr. 1 - Simfonia primăverii, semnată de ROBERT SCHUMANN, un tablou muzical al anotimpului revenirii la viață.