„After Hours“. Despre superficialitate
https://www.ziarulmetropolis.ro/after-hours-despre-superficialitate/

După o experienţă care sondează partea întunecată a sufletului uman (“Casa cu pisici” la Foarte Mic), dramaturgul Radu Iacoban revine cu „After Hours”, o comedie de “small talk”. Se joacă în Sala Mică a Naţionalului bucureştean în cadrul proiectului 9G (Noua Generaţie).

Un articol de Andrei Crăciun|11 noiembrie 2015

În acest spectacol scris și regizat de Radu Iacoban (la bază cât se poate de actor) joacă Cătălin Babliuc și Conrad Mericoffer/Anghel Damian. L-am văzut vineri seară, cu Babliuc și Mericoffer. Am râs. Era de râs?

“After Hours” pare foarte simplu: doi bărbați se întâlnesc într-o noapte într-o cârciumă și beau, și beau, și beau, atingând capitolele clasice ale dialogului care curge sub oblăduirea zeului Bachus: femei, mijloace de locomoție și elogierea surselor de divertisment.

În dramaturgie e nevoie, totuși, și de o intrigă, așa că Iacoban propune una surprinzătoare despre care bineînțeles că nu vă voi spune nimic. Vă voi spune însă că “After Hours” tratează cu un umor bine temperat bolile grave ale oamenilor care suntem. Excelăm – în lumea noastră tot mai strâmbă – la superficialitate.

E frumos la cârciumă, târziu, în noapte, se spun bancuri, se dezbat aspecte privind arta imaginației, se recită poezii, se developează filme, se așteaptă un moment anume pentru a lovi.

Radu Iacoban a scris un text amuzant, fără să decadă în șușă. E un amuzament modern și contemporan, cool, hipsterish, dacă vreți. Iar dintre toate artele în care și-a încercat până acum talentul, “After Hours” demonstrează că lui Radu Iacoban regia i se potrivește cel mai bine. Regizează cerebral și curajos, are o viziune asupra artei spectacolului care pune prețul corect pe muzică, de pildă. În plus, nu-și greșește actorii din distribuție.

After hours 7M2A9498

În “After Hours”, Babliuc și Mericoffer sunt alegeri potrivite. Babliuc joacă relaxarea unui tânăr cu aplecare către clovnerie, care preferă băutura în singurătate oamenilor, Mericoffer joacă încordarea tânărului de succes – perfect gol pe dinăuntru. E greu și e nedrept să remarci unul dintre cei doi actori, fiindcă partiturile pe care le-au de îndeplinit sunt profund diferite. E evident că publicul râde mai mult la Babliuc. Personajul său este rebel, nu ia nimic în serios, cu atât mai puțin afacerile de inimă, personajul său este copilul egoist al secolului curent, ghidat de o grijă fundamentală: să fie liber. Cum să nu-l iubești?

“After Hours” este în egală măsură un produs, după logica economiei de piață, care cuprinde deopotrivă cererea și oferta. “After Hours” este o oglindă care i se oferă unei generații dominată de iresponsabilitate, sfârtecată de absurdul căutării succesului, într-un univers din care au fost evacuate refugiile. Câți se vor grăbi să-și admire, aici, căderea? A se urmări.

INFO

After Hours – 9G
de Radu Iacoban
Regia: Radu Iacoban
Multimedia: Codrin Iftodi, Eugen Kelemen
Costume: Ana Ularu
Decor: Conrad Mericoffer (elemente)
Light design: Bogdan Gheorghiu
Distribuţie: Cătălin Babliuc, Conrad Mericoffer/Anghel Damian



05
/02
/24

Vineri, 9 februarie 2024 (19.00), ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO va fi dirijată de RADU PAPONIU, director artistic și muzical al ansamblului Southwest Florida Symphony Orchestra, dirijor asociat al Filarmonicii din Naples (Florida – S.U.A.) și director muzical al Orchestrei de Tineret din același oraș american. Din 2017, Radu Paponiu a dirijat Filarmonica din Naples în peste 100 de evenimente diferite de muzică clasică, pop sau în proiecte educaționale.

05
/02
/24

Considerat, de critici, dar și de iubitorii de artă, poate cel mai cunoscut și mai bine cotat artist român contemporan la nivel internațional, Adrian Ghenie revine într-o licitație din România cu o lucrare amplă și expresivă.

05
/02
/24

Prima premieră a anului 2024 la Teatrul EXCELSIOR (singurul teatru din București dedicat adolescenților și tinerilor) este spectacolul PTERODACTILI de Nicky Silver, o producție în regia lui Radu Iacoban și scenografia lui Tudor Prodan.

05
/02
/24

Editura Humanitas Fiction vă așteaptă marți, 6 februarie, ora 19.00 la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (Bd. Regina Elisabeta nr.38) la lansarea romanului Borges și eu de Jay Parini, recent apărut în colecția „Raftul Denisei“ coordonată de Denisa Comănescu, în traducerea lui Mihnea Gafița, un road novel care emană o nesfârșită admirație pentru unul dintre cei mai îndrăgiți scriitori ai secolului XX, un roman ce are la bază întâmplări petrecute în primăvara anului 1971.

04
/02
/24

NOU Un singur personaj, în care coabitează două ființe diferite, chiar opuse. Un singur monolog, lung, rostit de doi actori, într-un spectacol nou intrat în portofoliul Teatrului Metropolis, în urma concursului pentru debutanți, “StarT”

02
/02
/24

Jurnalismul de investigație din Balcani, Europa Centrală, țările Parteneriatului Estic, precum și Cipru și Malta, a întâmpinat numeroase provocări în ultimii ani. În multe țări din regiune, peisajul media este plin de (auto-)cenzură, iar inițiativele independente și critice sunt insuficiente. Jurnaliștii se confruntă deseori cu amenințări, hărțuire și acțiuni legale, ceea ce le restricționează tot mai mult capacitatea de a documenta și raporta problemele acute din societatea actuală.

02
/02
/24

În perioada 5 – 23 februarie 2024, Elite Art Gallery vă invită la expoziția artistului Leo Dolghier Oleg, „Symbiosis”, curatoriată de istoricul de artă, Felicia Acsinte. În cadrul vernisajului, care va avea loc pe data de 8 februarie, începând cu ora 18:00, expoziția va fi îmbogățită cu un element interactiv și dinamic, prezentat de artistul performer, Alexandru Medinschi, completând astfel călătoria vizuală printr-o experiență captivantă.

02
/02
/24

„Apropo de poveste” este despre poveste, poveștile în care credem cu toții și pe care ne place să le ascultăm. Dar povești reale, din socialul imediat. Proiectul propune un laborator de teatru dedicat tinerilor absolvenți, care combină ateliere pe estetici teatrale neconvenționale (măști, teatru-dans, teatru de animație) cu tematici sociale pentru a produce două producții noi de teatru, inovatoare.