Album de familie, cel mai românesc film turcesc, în cinematografe!
https://www.ziarulmetropolis.ro/album-de-familie-cel-mai-romanesc-film-turcesc-in-cinematografe/

Debutul în lung-metraj al regizorului turc Mehmet Can Mertoglu rulează de vineri în Bucureşti (Cinemateca Union, Cinemateca Eforie şi Cinema Elvira Popescu), Cluj (Cinema Victoria), Constanţa (Cityplex) şi Târgu Mureş (Cinema Arta). Album de familie este o co-producţie Turcia – Franţa – România căreia i-au trebuit trei ani să devină realitate.

Un articol de Petre Ivan|25 noiembrie 2016

La baza acestei colaborări stă faptul că Mehmet Can Mertoglu are o mare admirație pentru filmele Noului Val românesc și își dorea să lucreze cu directorul de imagine Marius Panduru: “a fost unul dintre primii oameni implicaţi în proiect, în 2012.

I-am trimis scenariul şi a acceptat imediat. Am început să căutăm un coproducător român, pentru că se întâmplă rar să existe coproducţii Turcia-România. (…) Mulţi ne-au spus că va fi imposibil, pentru că nu există precedent.

Coproducător trebuia să fie Anca Puiu, prin compania Mandragora, dar avea deja cinci proiecte, cred, în desfăşurare, şi ne-a sugerat să ne întâlnim cu Călin Peter Netzer şi Oana Iancu. Restul se vede la cinematograf.”, povestește regizorul într-un interviu pentru News.ro

Album de familieprezintă povestea unui cuplu aflat în jurul vârstei de 40 de ani, care se pregătește să falsifice un album de familie al unei așa zise perioade de sarcină, pentru a demonstra legătura biologică dintre ei și bebelușul pe care plănuiesc să-l adopte.Album de familie

Album de familie se înscrie în sfera satirelor sociale și, în afară de prejudecățile din jurul adopției, mai vorbește și despre birocrația dezastruoasă din Turcia, conflictele de clasă, o abordare cel puțin problematică a parentingului, plus bolile secolului 21: egocentrismul și obsesia pentru cosmetizarea propriei imagini, totul pe ritm de Nou Val.

“Influența riguroasă a lăudatului Nou Val românesc, adesea caracterizat prin umorul său caustic în fața corupției instituționale, este evidentă în film, Mertoglu se plasează pe o muchie extrem de fină între realism amar și absurd sec”, spune Variety.

Pe Euronews, Album de familieapare ca o poveste despre “o clasă de mijloc limitată și materialistă, și o birocrație absurdă”, într-un film care “portretizează Turcia”.

Aflăm că regizorul nu îi contrazice “Este viața noastră de zi cu zi. Nu m-am forțat să adaug detalii în plus momentelor absurde. Dar există anumite scene în care am dorit să fac asta în mod intenționat, precum scena în care lumea din birou doarme cu capul pe masă. A fost ceva auto-reflexiv.

Mereu când trebuie să stau la o coadă la ghișeu pentru o semnătură (și uneori poate dura și câte opt ore) îmi las capul pe masă, mă plictisesc de moarte.”, aflăm dintr-un interviu pentru Acoperișul de sticlă, din care reiese și că a fost mai complicat de rezolvat birocrațiapentru co-productieîn Turcia decât în România, ceea ce nu poate să însemne decât că există și mai rău ca la noi. Cât de mai rău, se va vedea în film.

Album de familie este proaspătul câștigător al premiului New Waves Special Award, la Festivalul Filmului European de la Sevilia. Filmul a mai câștigat France 4 Visionary Award în secţiunea Semaine de la Critique a Festivalului Internațional de Film de la Cannes, și Heart of Sarajevo,trofeul suprem al Festivalului Internațional de Film de la Sarajevo, 2016.

Mehmet Can Mertoğlu a studiat literatura turcă în Istanbul, a publicat articole despre cinema în reviste şi a atras atenția criticilor de film cu scurtmetrajul proiectat în zeci de festivaluriYokus / The Slope (2008), o viziune asupra vieții din perspectiva unui portar de spital.

Pe viitor, tânărul regizor spune că și-ar dori să lucreze un film cu ansamblu de actori, în stilul lui Robert Altman. Până atunci, Album de familiese poate vedea pe marile ecrane din România.

O producție Kamara (Turcia), ASAP Films (Franța) și Parada Film (România), co-produs de ARTE France Cinema.

Foto: Album de familie – facebook

27
/10
/22

În cele 4 zile de festival au fost peste 300 de oameni în public, în cele 3 locații: la Cinema Victoria, Faber și Facultatea de Arte și Design. Festivalul a fost deschis cu “Pentru minte tu ești Ceaușescu“, în regia lui Sebastian Mihăilescu, care a avut asociat și primul Q&A al festivalului, și s-a încheiat la Faber, cu proiecția filmului „Alb pe Alb”, în regia lui Viera Čákanyová.

26
/10
/22

În luna noiembrie, la History Channel puteţi urmări un documentar despre istoria Colosseumului (cea mai celebră arenă din toate timpurile), cum este viața trăită în munți, ce știa omenirea în antichitate despre extratereștrii și cum s-au păstrat până astăzi legendele faraonilor.

25
/10
/22

După un turneu sold out al echipei în mai multe orașe din țară, filmul Capra cu Trei Iezi intră oficial în cinematografe pe 28 octombrie, în weekendul de Halloween. Bazat pe povestea lui Ion Creangă, filmul a fost primit de public cu surprindere și nostalgie: scenariul respectă basmul lui Creangă, care este, în fond, o poveste de groază, nu neapărat una de adormit copiii. În rolurile principale joacă Maia Morgenstern și Marius Bodochi, iar regia este semnată de Victor Canache.

21
/10
/22

Duminică, 23 octobrie, de la 18.30, la Cinema Astra va avea loc proiecția filmului documentar dedicat Brașovului, realizat de tinerii care au participat la cursurile „Be-Brașov: retrocedarea emoțiilor I memoria orașului”. Participanții la eveniment vor asista și la o reprezentație de tip teatru verbatim și la o expoziție cu fotografii din Brașov.

20
/10
/22

„Oameni de treabă” / „Men of Deeds”, noul film al regizorului Paul Negoescu, cu Iulian Postelnicu, Vasile Muraru, Anghel Damian și Crina Semciuc în distribuție, va avea o avanpremieră specială în cadrul Les Films de Cannes à Bucarest, sâmbătă, 22 octombrie.

19
/10
/22

CRONICĂ DE FILM După câteva încercări nereuşite de-a lungul anilor de-a face un horror românesc inspirat din literatură sau folclor (de la moroi la vampiri), iată în sfârşit un film căruia nu îi este ruşine să scoată capul în lume - „Capra cu trei iezi”, un debut independent realizat de Victor Canache, care acum câţiva ani lansa şi un scurtmetraj cu acelaşi titlu.