Alexandra Sălceanu, actriță: „Teatrul Metropolis e un loc cu o energie foarte frumoasă și aparte”
https://www.ziarulmetropolis.ro/alexandra-salceanu-actrita-teatrul-metropolis-e-un-loc-cu-o-energie-foarte-frumoasa-si-aparte/

INTERVIU Pe Alexandra o puteţi vedea la Teatrul Metropolis în „Peretele”, „7 dintr-o lovitură” şi „Cum se cuceresc femeile”.

Un articol de Andrei Crăciun|9 iunie 2019

Alexandra Sălceanu, în ce spectacole ai jucat la Teatrul Metropolis din București? Care e povestea lor?

La Teatrul Metropolis joc în Peretele și 7 dintr-o lovitură, scrise și regizate de Lia Bugnar, Cum se cuceresc femeile, adaptare după Woody Allen, regia Liviu Lucaci. Povestea lor este una bazată pe prietenie și noroc. În Peretele am intrat cu vreo două săptămâni înainte de premieră, deoarece Lia avea nevoie de încă cineva pentru rolul Sena, iar prietena mea, Letiția Vlădescu, m-a recomandat. Ulterior, Lia mi-a propus și rolul Fefe din 7 dintr-o lovitură. ”Și de-atunci, toate au mers ca pe roate”(replică din Peretele). În Cum se cuceresc femeile, profesorul meu, Liviu Lucaci, a fost cel care mi-a propus rolul Linda. Ne-am întâlnit pentru o discuție, apoi pentru o primă lectură și apoi am început repetițiile. Sunt spectacole care îmi sunt foarte dragi și am numai amintiri plăcute atât din perioada repetițiilor, cât și din cadrul reprezentațiilor. Și le mulțumesc tuturor celor care m-au ajutat să fac parte din ele!

Ce a însemnat în cariera ta Teatrul Metropolis? Cum ți-a schimbat traiectoria?

A însemnat destul de mult și de important. Pot spune că mi-a schimbat traiectoria pentru că de când am început să joc la Metropolis am reușit să mă întrețin din teatru. În plus, jucând foarte des, am învățat să aplic toată teoria învățată în facultate. Ceea ce a fost extrem de important! Contează enorm să joci constant. Nu știu cum poți crește altfel. Practic am crescut la Metropolis.

Cum este publicul de la Teatrul Metropolis? Ce este special la acest teatru?

Publicul mi s-a părut cald, în general. Merge cu tine. Ține la actori. Ce mi se pare special la Metropolis este energia locului. E un loc primitor și care te binedispune. Sau or fi oamenii de acolo? Nu știu exact.

Ca spectator ai umblat pe la Metropolis? Ai văzut ceva ce ți-a plăcut pentru totdeauna?

Am umblat mult ca spectator. Aș recomanda oricând Procesul caprei cu un ied, scris și regizat de Radu Iacoban.

Spune-mi cele mai frumoase și mai caraghioase întâmplări trăite de tine la Metropolis?

Sunt foarte multe. Cred că cele mai multe au fost la Peretele. Dar cele mai amuzante, pentru mine, au fost multiplele momente în care fie trebuia să intru în scenă mai târziu, fie să ies pentru câteva momente și să revin și, nu știu cum, de fiecare dată eram oprită de către o doamnă plasatoare care mă informa că nu am voie să intru în sală pentru că spectacolul a început deja. Iar eu trebuia să explic, de fiecare dată: ”Știu că a început! Dacă vreți să și continue, lăsați-mă să intru, vă rog!”

Povață pentru tinerii care urmează să aibă primul lor spectacol la Metropolis. 

Să se bucure din toată inima, pentru că Teatrul Metropolis e un loc cu o energie foarte frumoasă și aparte.

Pot spune că mi-a schimbat traiectoria pentru că de când am început să joc la Metropolis am reușit să mă întrețin din teatru. În plus, jucând foarte des, am învățat să aplic toată teoria învățată în facultate. Ceea ce a fost extrem de important! Contează enorm să joci constant. Nu știu cum poți crește altfel. Practic am crescut la Metropolis.

Alexandra Sălceanu, actriță

22
/10
/13

INTERVIU Toma Enache, jurnalist, poet și regizor, își lansează pe 24 octombrie primul lungmetraj, „Nu sunt faimos, dar sunt aromân”. Producția este o premieră, fiind primul film vorbit în limba aromână. Regizorul spune că a ales să interpreteze rolul principal pentru că a simțit că așa poate transmite ceea ce-și dorește, „într-un ritm mult mai bun și într-un mod autentic”.

03
/08
/13

„Nu sînt un carierist, sînt un modest soldat care are în raniţă 40 de piese şi care mărşăluieşte şi, pe unde trece, întreabă: «Vreţi? Iată, vă dau. Citiţi!»“, îşi face autoportretul dramaturgul Matei Vişniec, într-un interviu publicat de Rhea Cristina în cartea „Românii secolului XXI“.