Alexandru Mihail, regizor: „«O casă de păpuşi – partea a doua» este o piesă de familie prin excelență
https://www.ziarulmetropolis.ro/alexandru-mihail-regizor-o-casa-de-papusi-partea-a-doua-este-o-piesa-de-familie-prin-excelenta/

„Ideea producerii piesei decurge dintr-o nevoie dublă a teatrului contemporan românesc, de înnoire tematică şi stilistică“, spune regizorul Alexandru Mihail despre „O casă de păpuşi – partea a doua“, spectacolul care are premiera la Teatrul Metropolis din Bucureşti.

Un articol de Dan Boicea|28 ianuarie 2022

Oana Pellea, Vlad Ivanov, Victoria Cociaș și Catinca Maria Nistor urcă pe scenă în datele de 28, 29, 30 și 31 ianuarie, dar și în 8 și 12 februarie, de la ora 18.30, în Sala Olga Tudorache a Teatrului Metropolis. Biletele pot fi achiziționate online, apăsând pe acest link.

Regizorul Alexandru Mihail a observat că există în prezent o lipsă de producții teatrale care să combine dezbaterea pe teme politice/sociale ale momentului cu “entertainment-ul” pur, specific teatrului.

„Avem pe de-o parte piese politice cu mesaj partinic, ancorate in realități cotidiene sau reinterpretări de texte clasice, metaforice și ermetice. Teatrul vestic european e animat astăzi de o întoarcere la simplitatea argumentului tragediei antice grecești, adus într-un limbaj și context contemporan. Teatrul grecesc era conceput să dezbată înalte probleme filozofice și morale ale unei comunități într-un mod comprehensibil, cu efect personal, oferind, în același timp, divertisment de masă. În plus, tragedia greacă nu durează mai mult de o oră și jumătate. Această întoarcere la argumentul scenic simplu, accesibil, imediat, își propune spctacolul nostru“, punctează regizorul.

Nora a făcut o alegere în urmă cu douăzeci ani, nu în piesa noastră, ci în cea originală a lui Ibsen: și-a abandonat familia. Din acel moment, ea și-a trăit întreaga viață încercând să-și justifice ei însăși decizia, dar și lumii întregi. Rănile sunt încă acolo și vor rămâne. În piesa noastră aceste răni sunt redeschise iar decizia Norei din trecut este pusă sub semnul îndoielii.

Alexandru Mihail, regizor

Conform regizorului, spectacolul încearcă să descifreze care e prețul pe care trebuie să-l plătească o femeie ca să poată decide cine vrea să fie în lume. Care sunt consecințele acțiunilor noastre și cum alegerile pe care le facem inevitabil afectează viețile celorlalți? Cum vorbesc un bărbat și o femeie, se pot auzi unul pe altul? Fiecare personaj din „O casă de păpuși, partea a doua va răspunde acestor întrebări. Toate argumentele lor sunt pe cât de diferite, pe atât de valabile.

Catinca Maria Nistor și Oana Pellea, la repetiții

„Punctele de vedere diferite au aceași putere și validitate în lumea piesei noastre. Piesa este un forum pentru dialog, nu există o singură teză, există doar mai multe adevăruri, toate viabile. Valoarea piesei constă în atracția pe care o are asupra unei largi categorii de public, și asta este un rezultat direct al adevărului fiecărui argument. Pe parcursul piesei, spectatorul va lua partea fiecărui personaj, pe rând, îmbrățișând valorile unuia sau altuia.

Piesa nu dă sentințe, ci dimpotrivă, încurajează publicul la dezbatere. Ne dorim ca spectatorii noștri să fie o mamă cu fiica, care după spectacol să discute despre alegerile personale și prețul lor, ascultându-și punctele de vedere diferite, fără să se judece. De aceea este o piesă de familie prin excelență, personajele noastre nu se luptă, ele se ascultă.

Cei care nu cunosc piesa lui Ibsen vor înțelege povestea, se vor atașa de personaje și vor fi provocați să-și pună întrebări asupra acelor probleme intime vieților lor. Pe de altă parte, cei care știu piesa lui Ibsen, se vor amuza urmărind cum “noua Noră” trebuie să ducă povara a ceea ce a simbolizat ea din punct de vedere literar și social, în cei peste o sută de ani de când a fost concepută“, concluzionează regizorul.

„O casă de păpuși – partea a doua” de Lucas Hnath
Spectacol nerecomandat tinerilor sub 14 ani!
Traducerea și adaptarea scenică: Alexandru Mihail
Scenografia: Maria Miu
Regia: Alexandru Mihail
Durata: 1h 30 min

Distribuția:
Nora: Oana Pellea
Torvald: Vlad Ivanov
Anne Marie: Victoria Cociaș
Emmy: Catinca Maria Nistor

Oana Pellea și Vlad Ivanov

Fotografii: Dragoș Ivan



14
/12
/23

S-a lansat Crăciun în Amzei, un eveniment realizat de către Primăria Sectorului 1, care aduce căldura sărbătorilor de iarnă în spațiul public printr-un brad-instalație, semnat de scenografa Iuliana Vîlsan.

13
/12
/23

Compania de teatru independent Arte-Factum încheie stagiunea „Nocturnalii inside 2023” cu o distopie teatrală despre solitudine, o „colecție de singurătăți” care, ca o lentilă concavă, expune, prin câteva fascicule de viață și fragmente de istorii personale, un fenomen global acut.

12
/12
/23

Rareș Beșliu anunță lansarea noului său album fotografic, intitulat „emoții”. Sunt 300 de pagini cu fotografii alese din ultimii patru ani în care fotograful de wildlife a fost unul cu natura și s-a lăsat inspirat de viața ei sălbatică.

11
/12
/23

Un concert extraordinar de muzică de film va avea loc la Opera Naţională din Bucureşti pe 12 decembrie, de la ora 19.00, organizat de Universitatea Națională de Muzică din București în parteneriat cu Uniunea Compozitorilor și Muzicologilor din România, Opera Națională din București, Arhiva Națională de Filme și universități de teatru și film din țară.