Amat Escalante, regizorul care a şocat Cannes, vine în România
https://www.ziarulmetropolis.ro/amat-escalante-regizorul-care-a-socat-cannes-vine-in-romania/

Amat Escalante, unul dintre cei mai provocatori cineaşti contemporani, distins anul acesta cu Premiul pentru regie la Cannes, vine pentru prima dată în România, la cea de-a patra ediţie a Les Films de Cannes à Bucarest.

Un articol de Andrada Văsii|23 septembrie 2013

Unul dintre cei mai provocatori cineaști contemporani, distins anul acesta cu Premiul pentru regie la Cannes, Amat Escalante vine pentru prima dată în România la cea de-a patra ediție a Les Films de Cannes à Bucarest.

Les Films de Cannes à Bucarest va avea loc între 25 – 31 octombrie, la Cinema Studio, Cinema Elvira Popescu și CinemaPRO din București. Controversatul „Heli” va deschide Les Films de Cannes à Bucarest pe 25 octombrie

Cineastul mexican Amat Escalante, câștigătorul Premiului pentru regie la Festivalul de la Cannes cu unul dintre cele mai controversate filme ale ediției, „Heli“, vine pentru prima dată în România, în deschiderea Les Films de Cannes à Bucarest. Regizorul este unul dintre invitații speciali ai ediției, alături de Abdellatif Kechiche, câștigătorul Palme d’Or, care își va prezenta în premieră filmul „La Vie d’Adèle: Chapitres 1 & 2/ Adele: Capitolele 1 și 2”.

Escalante, un autodidact remarcat de la primul său film, realizat la doar 26 de ani, va avea o discuție cu studenții de la școlile de cinema, se va întâlni cu jurnaliștii români și va răspunde întrebărilor spectatorilor la proiecțiile filmelor sale.

Cum a şocat la Cannes Amat Escalante

„Heli”, un film cu o imagine impresionantă și cu scene de violență extremă, a tulburat audiența de la Cannes. Mexicul de azi, o țară a contrastelor și paradoxurilor, e ca un câmp de luptă pe care cad victime familii întregi – circa 70.000 de oameni prinși în războaiele duse de mafia drogurilor au murit în ultimii șapte ani.

„Cu siguranță, este filmul cel mai explicit și mai realist în violența lui din tot ce am văzut la Cannes din 2009 încoace, de la „Kinatay” al lui Brillante Mendoza”, scria „Variety”.

Estella are 12 ani și locuiește cu tatăl, cu fratele ei, Heli, cu soția acestuia și cu copilul lor. Nici prezentul și nici viitorul nu par să le rezerve mare lucru. Un tânăr cadet de 17 ani se hotărăște s-o ia de soție și să fugă împreună, însă are nevoie de bani. Drogurile confiscate de superiorii săi din poliție și oficial distruse i-ar putea aduce bani buni, așa că tânărul decide să le fure. Consecințele vor fi dramatice. 

Regizorul care a învățat de unul singur

A părăsit școala la 15 ani și a intrat în lumea filmului, învățând pe cont propriu. Amat Escalante (34 de ani) a trăit în Barcelona, Los Angeles, Austin, iar acum locuiește în Guanajuato (Mexic). A fost asistent de regie al renumitului regizor mexican Carlos Reygadas (Premiul pentru regie la Cannes 2012 cu Post Tenebras Lux).

Amat Escalante

Amat Escalante vine pentru prima dată în România, la cea de-a patra ediție a Les Films de Cannes à Bucarest.

Celelalte două lungmetraje ale sale, ambele premiate în numeroase festivaluri, au surprins audiența de la Cannes. Debutul „Sangre” (2005), distins cu Premiul criticii internaționale – FIPRESCI în secțiunea Un Certain Regard, este povestea unui tată a cărui rutină de cuplu e întreruptă de venirea fiicei sale dintr-o căsătorie anterioară; „Los Bastardos”, inclus în aceeași secțiune a Festivalului de la Cannes, trei ani mai târziu, urmărește doi imigranți mexicani în Los Angeles care primesc într-o zi o sarcină suspect de bine plătită. „Los Bastardos” va fi proiectat și pentru spectatorii de la București, în prezența regizorului.

Dacă v-a plăcut articolul, urmăriți-ne și pe Facebook!

Info:

„Heli” este distribuit în România de Asociația Macondo și va putea fi văzut  în cinematografele din România din luna noiembrie.

Foto credit: Les Films de Cannes à Bucarest (foto sus – filmul ,,Heli” realizat de Amat Escalante)

27
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Martin Scorsese revine cu voluptate la ce i-a fost cel mai drag: filmul cu gangsteri. Produs și lansat de Netflix, adică în afara limitărilor la durată impuse de o distribuție în cinematografe, „The Irishman” i-a permis veteranului regizor să se lăfăie într-o cronică a mafiei de aproape trei ore și jumătate.

23
/11
/19

10 filme internaționale proiectate în premieră la București, un juriu de excepție, 12 masterclass-uri și 2 workshop-uri cu specialiști în cinematografie și actorie, și voie bună fără limite!

21
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După două filme ilustrative, fără forță, eșuate, „Poarta Albă” (2014) și „Fals tratat de mântuire a sufletului” (2018), nu aveam mari așteptări de la noul lungmetraj al regizorului Nicolae Mărgineanu, „Cardinalul” (2019), tot despre victimele comunismului. Filmul are însă câteva calități, fără a fi memorabil.

19
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Primele două episoade din sezonul al treilea al miniseriei „Umbre”, produs de HBO și scris și regizat de Bogdan Mirică, arată mai bine decât primele două sezoane. Asta nu înseamnă că lipsesc de tot replicile teribiliste sau că narațiunea nu e tot simplistă. Doar că personajele sunt mai închegate.

15
/11
/19

“The Romanians: 30 Years of Cinema Revolution”, cel mai amplu program dedicat vreodată cinematografiei românești în Statele Unite ale Americii, care celebrează în 30 de filme trei decenii de cinema de după căderea regimului comunist, are loc la Film Forum din New York între 15 și 26 noiembrie 2019.

15
/11
/19

Serile de film de la Centrul Ceh se apropie de sfârșit, iar pe 18 noiembrie va fi proiectat penultimul documentar al ediției de toamnă, „Year Without Magor: Genius Cannot Be Faked” și în ziua următoare, pe 19 noiembrie, la Fiction Tuesdays, va rula „The Inheritance or Fuckoffguysgoodday”.

15
/11
/19

Serialele „Narcos”, „4 Blocks”, „O Doutrinador”, „Un gallo para Esculapio” și „El Lobista”, producții realizate în America Latină și Europa vor fi difuzate de postul TNT, începând cu 18 noiembrie. Serile de luni vor fi dedicate băieților răi și vor purta titlul generic de „Lunea Mafioților”.