Ascultă 5 minute de muzică clasică. Ediția 2018
https://www.ziarulmetropolis.ro/asculta-5-minute-de-muzica-clasica-editia-2018/

Începând cu luna martie 2018, ambasador al proiectului “Ascultă 5 minute de muzică clasică” este violonistul Alexandru Tomescu: “Mă bucur din toată inima să mă alătur campaniei Radio România Muzical „Ascultă 5 minute de muzica clasică”. Din 1 şi până în 31 martie, se desfăşoară proiectul “Ascultă 5 minute de muzică clasică” în spaţii neconvenţionale – hipermarketuri, mall-uri, librării, muzee, sedii de firmă.

Un articol de |28 februarie 2018

Proiectul propus de Radio România Muzical aduce în fiecare zi opusuri foarte cunoscute în spații aglomerate și neobișnuite pentru audiția muzicii clasice, deschizând astfel, către publicul larg, universul acestui tip de artă sonoră, etalon al valorii și tradiției.

Campania a fost lansată în octombrie 2010 și se reia an de an, în lunile martie și octombrie. Este unul dintre principalele proiecte educative și culturale ale corporației publice Radio România.

Începând cu luna martie 2018, ambasador al proiectului “Ascultă 5 minute de muzică clasică” este violonistul Alexandru Tomescu: “Mă bucur din toată inima să mă alătur campaniei Radio România Muzical „Ascultă 5 minute de muzica clasică”. Este un demers remarcabil prin creativitatea și ingeniozitatea sa. Sunt sigur că aceste 5 minute de muzică clasică pe zi, timp de 2 luni pe an, vor trezi gustul multora dintre ascultători nu doar pentru muzica clasică, ci și pentru arte, cultură și frumos, îmbunătățind viața multora și deschizând noi ferestre existenței noastre spirituale.”

Alexandru Tomescu va fi prezent în studioul Radio România Muzical miercuri, 28 februarie, ora 18.15, pentru un dialog legat de proiectul “Ascultă 5 minute de muzică clasică”. Primul eveniment ce-l are în prim plan pe Alexandru Tomescu, ambasador “Ascultă 5 minute de muzică clasică”, va avea loc sâmbătă, 24 martie, de la ora 18.00 la ParkLake Shopping Center din București, chiar în ziua când Radio România Muzical sărbătorește 21 ani de existență.

 

Proiectul “Ascultă 5 minute de muzică clasică” se desfășoară, începând cu anul 2014, și în școlile din România – 165.000 copii au participat în precedentul an școlar.

Mai multe informaţii despre această campanie pot fi accesate pe pagina www.romania-muzical.ro/5minute. Radio România Muzical poate fi ascultat în FM sau live online la www.romania-muzical.ro.

Foto: Ascultă 5 minute de muzică clasică – facebook

05
/04
/24

Festivalul Filmului Palestinian, organizat de Centrul Cultural Mahmoud Darwish sub patronajul Ministerului Culturii din Palestina și al Ambasadei Statului Palestina în România, va avea loc între 18 și 21 aprilie la București și pe 28 aprilie în Cluj-Napoca iar programul detaliat și biletele sunt acum disponibile.

05
/04
/24

Brașov Jazz & Blues Festival, unul dintre marile festivaluri urbane de gen din România, revine între 15 și 18 august 2024, cu cea de-a 12-a ediție, iar orașul Brașov va fi din nou gazdă pentru peste 100 de artiști din toate colțurile lumii, care vor învălui publicul în ritmurile vibrante ale muzicii născute din jazz și blues.

04
/04
/24

Evenimentele interdisciplinare propuse în proiectul de cercetare coregrafică ROOTS, un proiect AREAL co-finanțat de AFCN, vin în întâmpinarea crizei generalizate care ne împresoară, căutând soluții pe măsura complexității problemelor suprapuse și interdependente cu care ne confruntăm, îndemnând la o explorare a rădăcinilor ce unesc omul, societatea în care trăim și întreaga biosferă.

02
/04
/24

Institutul Cultural Român participă în premieră, prin ICR Bruxelles și Centrul Național al Cărții, cu un stand propriu la „Foire du livre de Bruxelles / Târgul Internațional de Carte de la Bruxelles”, care se va desfășura în perioada 4-7 aprilie 2024, la Centrul de expoziții Tour et Taxis din capitala Belgiei.

02
/04
/24

Mobius & The Institute transformă centrul Bucureștiului într-un hotspot al culturii Hip-hop. Cea mai mare expoziție a artistului Saddo ocupă Piața Amzei.

29
/03
/24

Romanian Design Week, un festival multidisciplinar dedicat industriilor creative ce promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, lansează în colaborare cu UniCredit Bank un concurs destinat tinerilor ilustratori și designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Scopul competiției este crearea colecției oficiale de obiecte de merchandising pentru festival, având ca temă "Unlock the City".