Atacul de la Pearl Harbour şi prima apariţie TV a lui Elvis, transformate în imagini color
https://www.ziarulmetropolis.ro/atacul-de-la-pearl-harbour-si-prima-aparitie-tv-a-lui-elvis-transformate-in-imagini-color/

Atacul de la Pearl Harbor şi prima apariţie TV a lui Elvis Presley se numără printre momentele istorice pe care Smithsonian Channel le va transforma în imagini color de înaltă rezoluţie, scrie The Hollywood Reporter.

Un articol de Petre Ivan|1 aprilie 2017

Smithsonian Channel, reţeaua americană coordonată de Showtime şi Institutul Smithsonian, a lansat unul dintre cele mai ambiţioase proiecte de restaurare, propunându-şi să ”coloreze” filmările alb-negru din prima jumătate a secolului XX.

Pentru noul serial ”America in Color”, care are o durată de 5 ore, Smithsonian Channel va restaura imagini din perioada Prohibiţiei şi din Epoca Jazz, până la aselenizare şi naşterea rock and roll-ului.

Filmările cuprind imagini cu barurile ilegale din anii 1920, cu preşedintele Franklin Roosevelt în timpul marii crize economice, scene din atacul supriză de la Pearl Harbor şi debutul la televiziune al lui Elvis Presley, la show-ul lui Ed Sullivan.

Compania britanică de producţie Arrow Media, care deţine în palmares ”Live from space” al National Geographic şi documentarul ”Sherpa” nominalizat la BAFTA, este cea care va produce acest serial, se va ocupa de colorizare şi de restaurarea imaginilor la înaltă rezoluţie.

”Acest serial arată America aşa cum nu a mai fost văzută niciodată – ia poveşti pe care toată lumea crede că le cunoaşte şi le spune într-un cu totul alt mod”, a spus Tom Brisley, director de creaţie la Arrow Media.

”America in Color” va debuta la Smithsonian Channel în Statele Unite vara aceasta. Săptămâna viitoare, reţeaua de televiziune va fi prezentă cu acest proiect la târgul de conţinut digital de la Cannes.

Foto: Elvis  – elvis.com

01
/03
/17

Povestea mărţişorului a supravieţuit în diferite forme până în prezent, de la firul simplu răsucit în alb şi roşu până la cel virtual. Mărţişor, Mărţişug sau Marţ era consemnat de etnologii începutului de secol XX ca obicei de 1 martie, prezent nu numai la români, dar şi la bulgarii şi albanezii din Balcani. Ţăranii păstrau obiceiul în fiecare început de primăvară, ca semn protector împotriva bolilor şi a nenorocului.

27
/02
/17

O schiţă realizată de Rembrandt, care reprezintă un câine, a fost autentificată după ce timp de 250 de ani a fost atribuită unui pictor german specializat în tablouri cu animale. Descoperirea a fost descrisă drept ”o senzaţie” de reprezentanţii Muzeului Herzog Anton Ulrich, din Braunschweig, unde schiţa a fost expusă timp de mai multe decenii şi era prezentată ca o lucrare a artistului Johann Melchior Roos.

21
/02
/17

Muzeul Național al Satului "Dimitrie Gusti" organizează în perioada 27 februarie - 8 martie Târgul "De Mărțișor", eveniment prin care își propune promovarea "vechiului obicei al dăruirii, la început de primăvară, a micilor obiecte artizanale cu rol protector".

17
/02
/17

Cu prilejul „Zilei Brâncuși ” care se sărbătorește la nivel național în fiecare an, la 19 februarie, MNAR prezintă în perioada 19-26 februarie 2017 o selecție de fotografii-document care surprind pe de o parte etapele instalării Coloanei Infinitului la Târgu-Jiu și pe de altă parte atmosfera atelierului parizian al lui Constantin Brâncuși care, în unele imagini, apare alături de sculpturile sale.

13
/02
/17

Deschiderea ediției din acest an a Carnavalului de la Veneția (11-28 februarie) a fost marcată de un show acvatic spectaculos, la care au participat, ca în fiecare an, numeroși vizitatori. Show-ul inaugural, pus în scenă pe Canalul Cannaregio, a celebrat sâmbătă seara temele frumuseții, mării și vanității, printr-o paradă a creaturilor marine.

30
/01
/17

Expoziţia itinerantă "Lumea turcică din Munţii Altai până în Balcani", ce aduce in fata publicului 33 de picturi în ulei semnate de tot atâţia artişti din 17 ţări, se va deschide pe 1 februarie, de la ora 18.30, la Galeria Artelor din cadrul Cercului Militar Naţional.

21
/12
/16

Tabloul "Țărăncuțe" ("De la fântână") de Nicolae Grigorescu a fost adjudecat, marți seară, la prețul de 320.000 de euro, la licitația de iarnă a Artmark, devenind cea mai bine vândută lucrare din acest an. Printre vedetele serii s-au mai numărat "Intimitate" de Nicolae Tonitza, "Car cu boi la amiază" de Nicolae Grigorescu, "Pod" de Adrian Ghenie sau "Pieta" de Corneliu Baba.

19
/12
/16

Romfilatelia a editat o nouă emisiune de mărci poştale tematice în cadrul proiectului „Stele de aur ale scenei şi ecranului”. Cele şase timbre ale acestui proiect filatelic au aceeaşi valoare nominală, de 4,50 lei, şi prezintă Stele de Aur ale scenei româneşti, în imagini de colecţie: Adela Mărculescu, Florina Cercel, Ilinca Tomoroveanu, Alexandru Arşinel, Ion Caramitru, Costel Constantin.

15
/12
/16

Ateneul Român găzduiește instalația documentară itinerantă dedicată pianistei Clara Haskil. Informațiile documentare sunt însoțite de fotografii și documente inedite, din Arhiva Muzicală a Bibliotecii Cantonale Universitare din Lausanne și a Fundației Clara Haskil din Elveția.