Audrey, Givenchy și cea mai celebră rochie neagră din toate timpurile
https://www.ziarulmetropolis.ro/audrey-givenchy-si-cea-mai-celebra-rochie-neagra-din-toate-timpurile/

“O rochie trebuie să urmărească corpul unei femei, în niciun caz corpul femeii să urmărească forma rochiei. Aceasta este adevărata modă!” – Hubert de Givenchy. Creatorul celei mai celebre rochii negre din toate timpurile (rochie purtată de Audrey Hepburn, în “Breakfast at Tiffany’s” ) s-a stins din viaţă, weekendul trecut, la vârsta de 91 de ani.

Un articol de Petre Ivan|12 martie 2018

După lansarea filmului “Breakfast at Tiffany’s” din 1961, Audrey Hepburn devenea întruchiparea rafinamentului şi a eleganţei purtând o rochie neagră, fără mâneci, şi mănuşi negre lungi, creată de Hubert de Givenchy.

Eleganța este singura frumusețe care nu se ofilește. – Audrey Hepburn

De fapt, Givenchy a creat nu una, ci trei astfel de rochii. Una a fost scoasă la licitație în Londra, în 2006, și a fost cumpărată cu 923.187 de dolari, a doua este păstrată în colecția privată a designerului, iar a treia este expusă la muzeele din întreaga lume.

Una dintre figurile legendare ale modei, Hubert de Givenchy, cunoscut pentru lansarea casei de moda cu același nume si pentru costumele create pentru actrița Audrey Hepburn, muza sa, a murit la varsta de 91 de ani.

De la prima sa defilare în 1952 până la plecarea, în 1995, de la propria casă  de modă, vândută in 1988 grupului LVMH, Hubert de Givenchy a marcat timp de 40 de ani lumea modei prin eleganța creațiilor sale.

 

Foto: Audrey Hepburn in Breakfast at Tiffany’s

28
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După „Cealaltă Irina” (2009) și „Q.E.D.” (2013), regizorul Andrei Gruzsniczki revine cu un nou lungmetraj, „Zavera” (2019), o dramă minimalistă - dar și manieristă - despre un inginer constructor (Dorian Boguță) a cărui viață e dată peste cap de moartea celui mai bun prieten (Șerban Pavlu).

28
/11
/19

Organizat de American Independent Film Festival și Cinema „Elvire Popesco”, pe 30 noiembrie, Maratonul „Blade Runner” este o invitație în lumea a două filme cult.

27
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Martin Scorsese revine cu voluptate la ce i-a fost cel mai drag: filmul cu gangsteri. Produs și lansat de Netflix, adică în afara limitărilor la durată impuse de o distribuție în cinematografe, „The Irishman” i-a permis veteranului regizor să se lăfăie într-o cronică a mafiei de aproape trei ore și jumătate.

23
/11
/19

10 filme internaționale proiectate în premieră la București, un juriu de excepție, 12 masterclass-uri și 2 workshop-uri cu specialiști în cinematografie și actorie, și voie bună fără limite!

21
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După două filme ilustrative, fără forță, eșuate, „Poarta Albă” (2014) și „Fals tratat de mântuire a sufletului” (2018), nu aveam mari așteptări de la noul lungmetraj al regizorului Nicolae Mărgineanu, „Cardinalul” (2019), tot despre victimele comunismului. Filmul are însă câteva calități, fără a fi memorabil.

19
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Primele două episoade din sezonul al treilea al miniseriei „Umbre”, produs de HBO și scris și regizat de Bogdan Mirică, arată mai bine decât primele două sezoane. Asta nu înseamnă că lipsesc de tot replicile teribiliste sau că narațiunea nu e tot simplistă. Doar că personajele sunt mai închegate.

15
/11
/19

“The Romanians: 30 Years of Cinema Revolution”, cel mai amplu program dedicat vreodată cinematografiei românești în Statele Unite ale Americii, care celebrează în 30 de filme trei decenii de cinema de după căderea regimului comunist, are loc la Film Forum din New York între 15 și 26 noiembrie 2019.