Autoportretul unei fete cuminți, din 25 septembrie în cinematografe
https://www.ziarulmetropolis.ro/autoportretul-unei-fete-cuminti-din-25-septembrie-in-cinematografe/

Debutul în lungmetraj al regizoarei Ana Lungu, “Autoportretul unei fete cuminţi” va avea premiera în cinematografele din România pe 25 septembrie.

Un articol de Petre Ivan|13 septembrie 2015

Premiere de gală în prezența echipei vor fi programate la Cinema Victoria din Cluj (vineri, 25 septembrie), Cinema Arta din Târgu Mureș (sâmbătă, 26 septembrie),  Librăria Habitus din Sibiu (duminică, 27 septembrie) și Teatrul „Andrei Mureșanu” din Sfântu Gheorghe (luni, 28 septembrie).

“Autoportretul unei fete cuminți” a avut premiera mondială la începutul anului în cadrul Festivalului Internaț ional de Film de la Rotterdam.

Filmul a câștigat Marele Premiu la festivalul“Crossing Europe” din Linz-Austria, premiul pentru cea mai bună regie dar și premiul publicului la Bucharest IFF precum și premiul publicului la Festivalul Filmului European de la București.

„Autoportretul unei fete cuminți” spune povestea Cristianei, o femeie de 30 de ani, crescută într-o „familie bună”.

Personajul, intrepretat de actrița de teatru Elena Popa, își petrece timpul între doctoratul în inginerie seismică, discuțiile cu cei doi prieteni apropiați, Alex (Andrei Enache) și Michelle (Iris Spiridon), și întâlnirile – rare, dar mult așteptate – cu un bărbat căsătorit (Emilian Oprea), cu care are o relație amoroasă.

După mutarea părinților, Cristiana rămâne să locuiască singură într-un apartament din București și se hotărăște să-și ia un câine – dorința ei din copilărie.

Din distribuție fac parte actorii Elena Popa, Emilian Oprea, Radu Iacoban, Istvan Teglas, regizorul de film Andrei Enache, regizorii de teatru Iris Spiridon, Alexandru Lustig, Eugen Gyemant, părinții regizoarei, Dan & Magdalena Lungu și producătoarea Anca Puiu.

Scenariul filmului este semnat de Ana Lungu, imaginea Silviu Stavilă, sunetul Vlad Voinescu și Filip Mureșan, iar montajul a fost realizat de Dana Bunescu.

Producătorii lungmetrajului sunt Anca Puiu – casa de producție Mandragora – și Ana Lungu.

Ana Lungu este cunoscută publicului din România pentru pelicula „Burta Balenei”, producție selectată în 2010 la Festivalului Internațional de Film de la Locarno în cadrul secțiunii Cineasti del presente/Filmmakers of the Present. „Burta Balenei” a fost scris și regizat împreună cu Ana Szel .

Foto: Autoportretul unei fete cuminți , Ana Lungu- facebook

28
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După „Cealaltă Irina” (2009) și „Q.E.D.” (2013), regizorul Andrei Gruzsniczki revine cu un nou lungmetraj, „Zavera” (2019), o dramă minimalistă - dar și manieristă - despre un inginer constructor (Dorian Boguță) a cărui viață e dată peste cap de moartea celui mai bun prieten (Șerban Pavlu).

28
/11
/19

Organizat de American Independent Film Festival și Cinema „Elvire Popesco”, pe 30 noiembrie, Maratonul „Blade Runner” este o invitație în lumea a două filme cult.

27
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Martin Scorsese revine cu voluptate la ce i-a fost cel mai drag: filmul cu gangsteri. Produs și lansat de Netflix, adică în afara limitărilor la durată impuse de o distribuție în cinematografe, „The Irishman” i-a permis veteranului regizor să se lăfăie într-o cronică a mafiei de aproape trei ore și jumătate.

23
/11
/19

10 filme internaționale proiectate în premieră la București, un juriu de excepție, 12 masterclass-uri și 2 workshop-uri cu specialiști în cinematografie și actorie, și voie bună fără limite!

21
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După două filme ilustrative, fără forță, eșuate, „Poarta Albă” (2014) și „Fals tratat de mântuire a sufletului” (2018), nu aveam mari așteptări de la noul lungmetraj al regizorului Nicolae Mărgineanu, „Cardinalul” (2019), tot despre victimele comunismului. Filmul are însă câteva calități, fără a fi memorabil.

19
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Primele două episoade din sezonul al treilea al miniseriei „Umbre”, produs de HBO și scris și regizat de Bogdan Mirică, arată mai bine decât primele două sezoane. Asta nu înseamnă că lipsesc de tot replicile teribiliste sau că narațiunea nu e tot simplistă. Doar că personajele sunt mai închegate.