Berlinala 2018. Filmul norvegian “U-22 juli” reconstituie masacrul neonazistului Breivik
https://www.ziarulmetropolis.ro/berlinala-2018-filmul-norvegian-u-22-juli-reconstituie-masacrul-neonazistului-breivik/

După aproape şapte ani de la tragedia de pe insula Utøya, filmul “U-22 juli”, prezentat luni la Festivalul de Film de la Berlin, reconstituie masacrul pregătit de extremistul de dreapta Breivik, o producţie care reface în timp real acea zi neagră din perspectiva tinerilor norvegieni vizaţi.

Un articol de Petre Ivan|20 Februarie 2018

Foarte aşteptat, filmul în competiţia pentru Ursul de Aur, a fost prezentat după unul dintre cele mai tragice masacre din istoria modernă americană în care 17 persoane au murit într-un liceu în Florida.

Conştient că redeschide răni în ţara sa, regizorul Erik Poppe a justificat demersul său în faţa presei: “Dacă aşteptăm ca asta să nu mai rănească, e prea târziu. Este dur, dar necesită un proces de vindecare”, a explicat el.

Cineastul Erik Poppe si actrita Andrea Berntzen

Pe 22 iulie 2011, deghizat în poliţist, extremistul de dreapta Anders Behring Breivik a tras timp de o oră în participanţii la o tabără de vară a Tineretului laburist şi a omorât 69 dintre ei, mare parte adolescenţi.

Neexprimând niciodată remuşcări, el şi-a justificat crimele, cele mai grave din istoria de după război în Norvegia, prin faptul că victimele se pregăteau pentru multiculturalism.

Pentru Erik Poppe, fost fotograf de război, ideea filmului s-a născut din faptul că “amintirea a ceea ce s-a întâmplat pe acea insulă se estompa”.

În “U-22 juli” Regizorul arată doar silueta criminalului, cineastul concentrându-se pe zgomotele şi sentimentele tinerilor care luptă pentru supravieţuire pe insulă.

Filmul a fost realizat pe o insulă din apropiere de Utøya, cu actori în majoritate amatori.

Foto: Berlinala 2018, U-22 juli – facebook

27
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Martin Scorsese revine cu voluptate la ce i-a fost cel mai drag: filmul cu gangsteri. Produs și lansat de Netflix, adică în afara limitărilor la durată impuse de o distribuție în cinematografe, „The Irishman” i-a permis veteranului regizor să se lăfăie într-o cronică a mafiei de aproape trei ore și jumătate.

23
/11
/19

10 filme internaționale proiectate în premieră la București, un juriu de excepție, 12 masterclass-uri și 2 workshop-uri cu specialiști în cinematografie și actorie, și voie bună fără limite!

21
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După două filme ilustrative, fără forță, eșuate, „Poarta Albă” (2014) și „Fals tratat de mântuire a sufletului” (2018), nu aveam mari așteptări de la noul lungmetraj al regizorului Nicolae Mărgineanu, „Cardinalul” (2019), tot despre victimele comunismului. Filmul are însă câteva calități, fără a fi memorabil.

19
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Primele două episoade din sezonul al treilea al miniseriei „Umbre”, produs de HBO și scris și regizat de Bogdan Mirică, arată mai bine decât primele două sezoane. Asta nu înseamnă că lipsesc de tot replicile teribiliste sau că narațiunea nu e tot simplistă. Doar că personajele sunt mai închegate.

15
/11
/19

“The Romanians: 30 Years of Cinema Revolution”, cel mai amplu program dedicat vreodată cinematografiei românești în Statele Unite ale Americii, care celebrează în 30 de filme trei decenii de cinema de după căderea regimului comunist, are loc la Film Forum din New York între 15 și 26 noiembrie 2019.

15
/11
/19

Serile de film de la Centrul Ceh se apropie de sfârșit, iar pe 18 noiembrie va fi proiectat penultimul documentar al ediției de toamnă, „Year Without Magor: Genius Cannot Be Faked” și în ziua următoare, pe 19 noiembrie, la Fiction Tuesdays, va rula „The Inheritance or Fuckoffguysgoodday”.

15
/11
/19

Serialele „Narcos”, „4 Blocks”, „O Doutrinador”, „Un gallo para Esculapio” și „El Lobista”, producții realizate în America Latină și Europa vor fi difuzate de postul TNT, începând cu 18 noiembrie. Serile de luni vor fi dedicate băieților răi și vor purta titlul generic de „Lunea Mafioților”.

Page 2 of 25412345...102030...Last »