BIEFF aduce „Cannes-ul documentarului”
https://www.ziarulmetropolis.ro/bieff-aduce-cannes-ul-documentarului/

Festivalul Internaţional de Film Experimental Bucureşti BIEFF aduce, între 11 şi 15 decembrie, pe ecranele din capitală, cele mai neconvenţionale filme din selecţia IDFA – Festivalul Internaţional de Film Documentar Amsterdam, supranumit şi „Cannes-ul documentarului”.

Un articol de Corina Vladov|31 octombrie 2013

Festivalul Internațional de Film Experimental București BIEFF aduce, între 11 și 15 decembrie, pe ecranele din capitală, cele mai neconvenționale filme din selecția IDFA – Festivalul Internațional de Film Documentar Amsterdam, supranumit şi „Cannes-ul documentarului”.

Aflat la cel de-al patrulea an de colaborare cu industria de film olandeză, BIEFF a creat un canal permanent de comunicare între cinemaul românesc și promotorii de film din Țările de Jos.

IDFA proiectează anual peste 300 de documentare. David Maysles, Raymond Depardon, Werner Herzog, Ulrich Seidl sunt doar câțiva dintre regizorii ale căror filme documentare au fost proiectate în premieră mondială la Amsterdam. IDFA prezintă în cadrul BIEFF secţiunea sa destinată documentarului experimental, PARADOCS, care expune o abordare estetică a documentarului aflată la granița dintre film și artă vizuală, și îi prezintă pe autorii care explorează noi mijloace artistice prin care să redea cât mai fidel complexitatea realului.

Programul IDFA PARADOCS, prezentat cu sprijinul generos al Ambasadei Regatului Țărilor de Jos, propune câteva dintre cele mai incitante experimente din ultimii doi ani.

A story for the modlins, un film atipic la BIEFF

La graniţa dintre documentar şi ficţiune, A story for the Modlins – preferatul publicului și câştigătorul Marelui Premiu la Clermont-Ferrand – spune excentrica și emoționanta poveste a lui Elmer Modlin. Probabil n-aţi auzit niciodată de el şi nu e de mirare – punctul culminant al carierei sale de actor a fost apariţia ca figurant în Rosemary’s Baby al lui Roman Polanski.

Viaţa lui creativă plină de frustrări, redusă la un maldăr de fotografii, scrisori și casete video lăsate la gunoi, cade în mâinile regizorului S. Oksman, care îi reconstituie povestea. De o debordantă creativitate în utilizarea found-footage-ului, filmul surprinde viaţa ca pe un amestec de şansă, pasiune şi muncă, în proporţii necunoscute, ridicând inevitabil întrebări despre destin şi liber-arbitru.

Parte dintr-un proiect cross-media mai amplu aflat încă în plină desfășurare, Empire: Migrants investighează, printr-un ecran triptic, o perioadă controversată a istoriei – colonialismul și comerțul cu sclavi – care continuă să influențeze în prezent viețile unor comunități din Ghana, Surinam și Brazilia.

Citiți și: BIEFF – program cu filme premiate la Oberhausen

Un eseu vizual nuanțat despre relația dintre etnicitate, dezrădăcinare și relocare, ce aduce laolaltă perspective contradictorii despre efectele colonialismului olandez. Bucurându-se de atenția unor reviste precum Variety și VICE, filmul este un mix provocator de documentar, artă vizuală și jurnalism.

Cea de-a 4-a ediție a Festivalului Internațional de Film Experimental București BIEFF va avea loc în perioada 11-15 decembrie 2013, la Cinema Studio și Cinema Elvira Popescu.

04
/02
/15

Realizat după întâmplări reale şi având opt nominalizări la Premiile Oscar, „The Imitation Game” (Jocul Codurilor) prezintă povestea lui Alan Turing (Benedict Cumberbatch), matematician, criptanalist şi erou de război, pionier al tehnologiei moderne a calculatoarelor. Alături de un grup restrâns de specialişti, el a reuşit spargerea unui cod aşa-numit „de nespart” al maşinăriei Enigma a Germaniei, în al Doilea Război Mondial. 

03
/02
/15

Deși pare un scenariu apocaliptic, de fapt este vorba despre premiera filmului “Orașul câinilor”/ “White God”, câștigătorul Marelui Premiu al secțiunii Un Certain Regard la Cannes și propunerea Ungariei la Premiile Oscar 2015, în regia lui Kornél Mundruczó.

02
/02
/15

Lucian Boicu, un român stabilit în Canada, a lucrat la efectele vizuale ale filmului "American Sniper", de Clint Eastwood, un lungmetraj nominalizat la şase premii Oscar şi inspirat din povestea adevărată a lunetistului Chris Kyle.

02
/02
/15

Filmul românesc de scurtmetraj este prezent și anul acesta la Festivalul de Film de la Clermont-Ferrand (30 ianuarie – 7 februarie 2015) prin intermediul Asociației ESTE’N’EST, care organizează pentru a șaptea oară consecutiv standul românesc din cadrul marketului festivalului, cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei.

02
/02
/15

În filmul "Chuck Norris vs. Communism", de Ilinca Călugăreanu, peliculă selectată în secţiunea competiţională World Cinema Documentary, la cea de-a 31-a ediţie a Festivalului Sundance, o generaţie întreagă se îndrăgosteşte de film, în epoca Războului Rece, scrie prestigioasa publicaţie IndieWire.

30
/01
/15

MARI FILME ROMÂNEŞTI UITATE „O lacrimă de fată” (1980), regizat de Iosif Demian, este unul dintre cele mai originale filme româneşti realizate în timpul comunismului, polemizând prin stilul său modern şi energic cu falsitatea care caracteriza cinematografia oficială a vremii.

29
/01
/15

Tenorul spaniol Placido Domingo va interpreta rolul principal în opera "Gianni Schicchi", de Giacomo Puccini, care va fi montată de Woody Allen pentru a marca, în această toamnă, cea de-a 30-a aniversare a Operei din Los Angeles.

28
/01
/15

"Timbuktu", un lungmetraj regizat de mauritanul Abderrahmane Sissako, despre Sahelul confruntat cu jihadismul, şi comedia populară "La Famille Bélier", regizată de francezul Eric Lartigau, despre universul surzilor, figurează printre peliculele nominalizate la premiul César pentru cel mai bun film.

28
/01
/15

Compozitorul de muzică de film Hans Zimmer a fost dat în judecată, fiind acuzat că a copiat piesa principală din lungmetrajul "12 ani de sclavie/ 12 Years A Slave" din coloana sonoră a serialului TV "Neveste disperate/ Desperate Housewives".