Borgman, una din surprizele Cannes 2013, se vede în România
https://www.ziarulmetropolis.ro/borgman-una-din-surprizele-cannes-2013-se-vede-in-romania/

Borgman este un thriller horror cu tentă de umor negru, regizat de olandezul Alex van Warmerdam (The Northerners, The Dress), despre un vagabond care intră în viaţa unei familii din partea superioară a societăţii, transformând-o imediat într-un adevărat coşmar.

Un articol de Petre Ivan|12 mai 2014

Selecționat în Competiţia Oficială Cannes 2013, și menţionat ca „una din surprizele competiţiei”, Borgman va rula în cinematografele din România, din 16 mai, distribuit de Independența Film.

Selecționat în Competiţia Oficială Cannes 2013, și menţionat ca „una din surprizele competiţiei”, Borgman va rula în cinematografele din România, din 16 mai, distribuit de Independența Film.  “Atenţie! acest film nu este ceea ce v-aţi aştepta!”, aşa începe textul de prezentare a lui Borgman de pe pagina Festivalului de anul trecut. De altfel, Borgman este prima peliculă olandeză selectată în Competiţia Cannes în ultimii 38 de ani (din 1975), precum şi reprezentantul Olandei la Oscar-urile 2014, la secţiunea “Cel mai bun film străin”.  În 1998, regizorul Alex van Warmerdam a mai participat la Un Certain Regard cu cel de-al patrulea film al său, Little Tony. Alex van Warmerdam a fost adesea comparat cu regizori ca Buñuel, Tati şi Aki Kaurismäki pentru universul absurd şi unic din filmele sale.  Borgman este considerat de către regizor chiar mai dark decât filmele sale anterioare. “Am vrut să mă scufund în zonele rămase neexplorate ale minţii mele, să văd ce găsesc acolo”, spune van Warmerdam.  Acolo se pare că de data asta l-a găsit pe Borgman, un bărbat care sună la uşa unei familii din clasa mijlocie şi întreabă dacă poate să facă un duş. Pentru a scrie scenariul la Borgman, Alex van Warmerdam s-a inspirat din studii despre opera Marchizului de Sade.  “Toţi avem lucruri ascunse în minte. Eu nu am făcut decât să plonjez într-o mare de posibilităţi”, spune regizorul şi scenaristul, care şi-a păstrat şi el un rol secundar în propriul film (interpretează personajul Ludwig). Cine sau ce este Borgman din Borgman? Borgman este o fabulă sumbră al cărei protagonist este personajul cu acelaşi nume. Nu e clar dacă Borgman este doar un vis, un demon, sau este întruchiparea fizică a tuturor temerilor noastre. În orice caz, este o prezenţă sinistră pe străzile unui cartier rezidenţial de lux, o apariţie care năruie faţada normalităţii din jurul unui cuplu destul de înstărit şi cam arogant, părinţii a trei copii, plus o bonă. Foto cu Borgman – Independenţa Film “Atenţie! acest film nu este ceea ce v-aţi aştepta!”, aşa începe textul de prezentare a lui Borgman de pe pagina Festivalului de anul trecut. De altfel, Borgman este prima peliculă olandeză selectată în Competiţia Cannes în ultimii 38 de ani (din 1975), precum şi reprezentantul Olandei la Oscar-urile 2014, la secţiunea “Cel mai bun film străin”.

În 1998, regizorul Alex van Warmerdam a mai participat la Un Certain Regard cu cel de-al patrulea film al său, Little Tony. Alex van Warmerdam a fost adesea comparat cu regizori ca Buñuel, Tati şi Aki Kaurismäki pentru universul absurd şi unic din filmele sale.

Borgman este considerat de către regizor chiar mai dark decât filmele sale anterioare. “Am vrut să mă scufund în zonele rămase neexplorate ale minţii mele, să văd ce găsesc acolo”, spune van Warmerdam.

Acolo se pare că de data asta l-a găsit pe Borgman, un bărbat care sună la uşa unei familii din clasa mijlocie şi întreabă dacă poate să facă un duş. Pentru a scrie scenariul la Borgman, Alex van Warmerdam s-a inspirat din studii despre opera Marchizului de Sade.

“Toţi avem lucruri ascunse în minte. Eu nu am făcut decât să plonjez într-o mare de posibilităţi”, spune regizorul şi scenaristul, care şi-a păstrat şi el un rol secundar în propriul film (interpretează personajul Ludwig).

Cine sau ce este Borgman din Borgman?

Borgman este o fabulă sumbră al cărei protagonist este personajul cu acelaşi nume. Nu e clar dacă Borgman este doar un vis, un demon, sau este întruchiparea fizică a tuturor temerilor noastre. În orice caz, este o prezenţă sinistră pe străzile unui cartier rezidenţial de lux, o apariţie care năruie faţada normalităţii din jurul unui cuplu destul de înstărit şi cam arogant, părinţii a trei copii, plus o bonă.

Foto cu Borgman – Independenţa Film

14
/11
/23

"În lunile octombrie şi noiembrie am stat o lună la Timișoara ca bursier: am primit o bursă de creație Taifas în colaborare cu librăria La Două Bufnițe" - scriitorul Vasile Ernu îşi împărtăşeşte impresiile despre prima ediţie a unui nou festival timişorean.

14
/11
/23

Începând de vineri spectatorii sunt așteptați undeva în (v)estul sălbatic, în România anului 1944 când cel De-al Doilea Război Mondial se apropie de final. WARBOY spune povestea plină de emoție a unui adolescent care, încercând să salveze cei doi cai ai familiei, pornește într-o călătorie inițiatică, traversând peisajul sălbatic al Munților Apuseni.

14
/11
/23

Documentarul-portret „𝑫𝒆 𝒄𝒆 𝒎𝒂̆ 𝒄𝒉𝒆𝒂𝒎𝒂̆ 𝑵𝒐𝒓𝒂, 𝒄𝒂̂𝒏𝒅 𝒄𝒆𝒓𝒖𝒍 𝒎𝒆𝒖 𝒆 𝒔𝒆𝒏𝒊𝒏” (regie: Carla-Maria Teaha), care o aduce în prim-plan pe una dintre cele mai iubite scriitoare din România, se vede, începând de astăzi, în cinematografele din România, distribuit de Bad Unicorn.

13
/11
/23

CRONICĂ DE FILM Aflată la debutul în regie, Carla Teaha propune “De ce mă cheamă Nora, când cerul meu e senin” (2023), un documentar portret, plin de deferenţă, despre o scriitoare îndrăgită şi nonconformistă, Nora Iuga. Din 17 noiembrie, în cinematografe.

13
/11
/23

Bucharest Best Comedy Film Festival și-a ales filmul câștigător dintre cele 10 participante în competiție. Marele câștigător este o comedie venită direct din Peru pe marile ecrane din România. Surori vitrege a fost ales în unanimitate de către juriul festivalului, cucerind imediat și publicul participant la Gala de închidere, când a fost anunțat drept marele câștigător.

01
/11
/23

În noiembrie, HBO Max vine cu filme și seriale proaspete, noi episoade și sezoane ale unor producții de succes, dar și cu documentare care promit să nu dezamăgească.