Bucharest International Dance Film Festival lansează înscrierile pentru cea de-a șasea ediție
https://www.ziarulmetropolis.ro/bucharest-international-dance-film-festival-lanseaza-inscrierile-pentru-cea-de-a-sasea-editie/

Tema ediţiei din acest an a festivalului este „Utopie/ Distopie”. Bucharest International Dance Film Festival, unica manifestare cinematografică din România dedicată filmelor de dans, deschide sesiunea de înscrieri pe 4 mai 2020. Datele limită la care se pot trimite aplicaţiile sunt 31 mai (Early bird), 14 iunie (Regular), respectiv 5 iulie (Late).

Un articol de Liliana Matei|5 mai 2020

BIDFF privește anul acesta înspre viitor și propune o reflecție asupra acestuia, folosind impulsul utopic|distopic ca instrument și filmul scurt de dans ca mediu de expresie. Printr-o coincidență semnificativă, în contextul pandemiei mondiale pe care o traversăm, utopia și distopia, teme ale festivalului în 2020, devin strategii creative sau critice de a privi și explora lumea prezentă sau viitoare. Viziunea curatorială a BIDFF își propune să descifreze, modeleze, transforme sau revoluționeze aceste concepte.

Organizatorii invită regizori, coregrafi, artiști vizuali, animatori și muzicieni să-și înscrie scurtmetrajele pentru cea de-a șasea ediție a festivalului, care va avea loc în perioada 3 – 6 septembrie, la București, și care va cuprinde atât cele două secțiuni competiționale dedicate scurtmetrajelor de dans (competiția internațională și competiția românească), precum și secțiunea introdusă anul trecut a musical-urilor. Creatorii de animații, filme de ficțiune, experimentale sau documentare sunt încurajați să aplice cu filme scurte care au teme sau subiecte în conexiune cu tema festivalului.

„Ne propunem ca filmele și evenimentele programate în festival să se înscrie în această linie a inovației și experimentului artistic, care nu doar dizolvă granițele dintre genuri dar oferă în același timp variante de înțelegere a unui viitor posibil/probabil. Ele sunt baze și premise care ne ajută să imaginăm direcții posibile înspre care acest viitor se poate îndrepta.

Adresăm și o provocare publicului: de a privi filmul de dans ca un sistem deschis, o formă de artă concentrată pe proces și progres”, a declarat Simona Deaconescu, Director Artistic.

BIDFF recunoaște excelența, noutatea și discursul artistic curajos, oferind premii în valoare de 2000 de Euro pentru Cel Mai Bun Film Internațional, Cel Mai Bun Film Românesc și Cel Mai Bun Musical.

CONDIȚII ȘI MODALITĂȚI DE PARTICIPARE

Competiția de scurtmetraje

Deadline-uri: Early bird – 31 mai, Regular – 14 iunie,  Late – 5 iulie

Vor fi luate în considerare:

  • Scurtmetraje cu durata de maximum 20 de minute, produse în ultimii 2 ani, în genul film de dans (ficțiune, animație, experiment vizual, documentar);
  • Musicaluri scurte cu durata de maximum 20 de minute, produse în ultimii 2 ani;
  • Cu o calitate minimă Full HD (1920 x 1080).

Nu vor fi luate în considerare: videoclipuri muzicale, trailere sau înregistrări ale unor spectacole, filme care au fost deja înscrise în edițiile anterioare ale festivalului, filme de 1 minut sau reclame la diverse brand-uri.

Despre aplicație:

  • Datele limită la care poate fi trimisă aplicația sunt 31 mai (Early bird), 14 iunie (regular), 5 iulie (late);
  • Aplicanții vor primi răspuns referitor la selecția filmului înscris până pe 1 august 2020;
  • Fiecare regizor poate înscrie maximum 2 filme în competiție;
  • Înscrierea filmelor se face prin intermediul platformei Film Freeway https://filmfreeway.com/bidff2020 ;
  • Înainte de a face aplicația, trebuie verificate taxele aferente fiecărui deadline.

BIDFF își propune în 2020 un program care să includă proiecții speciale, conferințe, ateliere ce explorează teoretic și practic utopia|distopia, prin intermediul filmului de ficțiune, artei video, animației, musicalului și documentarului.

„În 2019, când am început să lucrăm la cea de-a șasea ediție a Bucharest International Dance Film Festival, nu ne-am imaginat că tematica aleasă atunci va reflecta atât de fidel realitățile timpului. În contextul pandemiei globale pe care o traversăm, prezentul și viitorul ridică întrebări importante și urgente, iar obiceiurilor noastre se transformă odată cu limitările impuse de distanțarea socială. Sălile de spectacole și de cinema sunt închise pe termen nedefinit, iar activitatea noastră se desfășoară mai ales în mediul online. În aceste circumstanțe, legătura dintre corp, dans și camera de filmat devine cu atât mai utilă și mai relevantă.”, spune Andreea Novac, co-curator

Cea de-a șasea ediție a festivalului este programată în perioada 3 – 6 septembrie 2020 și va avea loc în București, respectând regulile și restricțiile impuse de autorități în contextul evoluției pandemiei de coronavirus, pentru siguranța tuturor participanților și a echipei de organizare.

22
/10
/14

Nu-i înțeleg pe cei care nu-l simpatizează pe Woody Allen. Pe cei cărora le este indiferent. Nu trebuie să-l iubești. Însă este unul din marile mistere ale lumii inaderența unora la umorul său. La personajul său, aproape dispărut din filmele, nesfârșite, ale ultimilor ani, dar intrat în panoplia comicilor indispensabili ai cinematografiei.

22
/10
/14

Desenator, gagman, muzician, regizor, scenograf, mim, cineast, om de televiziune, poet, Pierre Étaix debutează pe scenă, pe care nu o va părăsi niciodată. Fascinat însă de marele ecran, la începutul anilor 1960, va începe să regizeze filme, alături de prietenul său Jean-Claude Carriere.

22
/10
/14

De la producătorii comediei de succes ,,Love Building”, vine din 26 decembrie pe marile ecrane Alt Love Building, un film cu Dragoş Bucur, Alexandru Papadopol şi Dorian Boguţă în rolurile principale, distribuit în cinematografe de Freeman Entertainment.

22
/10
/14

Actriţa Renee Zellweger, îndrăgită pentru rolurile din "Jerry Maguire" şi "Jurnalul lui Bridget Jones", a apărut complet schimbată la un eveniment dedicat femeilor din cinematografie, fiind greu de recunoscut chiar şi de către fanii săi...

22
/10
/14

Actorul român Marcel Iureş va oferi duminică, la Leicester Square Theatre din West End-ul londonez, o reprezentaţie a spectacolului "Absolut!", o producţie a Teatrului Act din Bucureşti, după "Ivan Turbincă" de Ion Creangă, informează Institutul Cultural Român (ICR) de la Londra.

22
/10
/14

Anamaria Marinca, cea care interpretează rolul Irmei în drama de război "Furia: Eroi anonimi/ Fury", a declarat, la premiera lungmetrajului de la Festivalul de Film de la Londra, că Brad Pitt, alături de care joacă în această peliculă, şi regizorul David Ayer au fost "sprijinul" său.

22
/10
/14

Les Films de Cannes à Bucarest se deschide vineri, 24 octombrie, de la ora 17.30, la Cinema Studio cu Trece şi prin perete, în regia lui Radu Jude, singurul film selecţionat – şi premiat – anul acesta la Cannes. În închuiderea festivalului, pe 30 octombrie, de la ora 20.00, va rula White God/ Oraşul câinilor, câştigătorul secţiunii Un certain Regard la Festivalul de la Cannes şi candidatul Ungariei la Oscar.

22
/10
/14

Iubitorii teatrului pot vedea în zilele de 22 şi 23 octombrie, de la ora 19.00, la Palatul Naţional al Copiilor (Bulevardul Tineretului 8-10, Bucureşti) - Sala Ion Cojar - "Cine e fazanul", de G. Feydeau. Spectacolul are două distribuţii diferite din care fac parte studenţi din anul III, Arta Actorului de la UNATC „I.L. Caragiale”.

22
/10
/14

Scenografia este arta de a executa decoruri și costume pentru un spectacol de teatru. În era tehnologiei, scenografia poate fi transpusă prin mijloace multimedia și astfel teatrul ne conduce într-o altă dimensiune sau ne creează o iluzie optică. Helmut Stürmer și Carmen Lidia Vidu explică dacă mijloacele multimedia pot fi un inamic al scenografiei clasice.

21
/10
/14

MARI FILME ROMÂNEŞTI UITATE „La capătul liniei”, poate cel mai important lungmetraj al lui Dinu Tănase, director de imagine devenit regizor, este o mostră de cine-verite întârziat, însă alb-negrul imaginii, surprinderea unei realităţi necosmetizate şi jocul credibil al actorilor îl fac unul din cele mai bune filme româneşti ale anilor `80.

21
/10
/14

Începând de astăzi, 21 octombrie 2014, „Omul cu mârţoaga” de George Ciprian, una din ultimele premiere ale fostei Săli Amfiteatru, poate fi văzută pe scena sălii Atelier a Teatrului Naţional „I.L.Caragiale” din Bucureşti, de la ora 19.30.