Bucureştiul, promovat de National Geographic Channel în 10 ţări
https://www.ziarulmetropolis.ro/bucurestiul-promovat-de-national-geographic-channel-in-10-tari/

Bucureştiul şi brandul de turism al României vor fi promovate de National Geographic Channel, în 10 ţări din lume, între care Germania, Franţa, Italia, Marea Britanie şi Rusia, prin intermediul unui documentar şi al unor filme scurte, întregul proiect fiind estimat la aproape 1 milion de euro.

Un articol de Liliana Matei|24 august 2014

Autoritatea Naţională pentru Turism (ANT) vrea să încheie un contract privind achiziţionarea serviciilor de coproducţie a unor programe (un film de 45 de minute şi 4 viniete de 30 de secunde) ce urmează a fi difuzate la televiziunea internaţională National Geographic Channel, pentru promovarea brandului de turism al României, conform unui anunţ din 13 august al ANT.

În vederea atribuirii acestui contract, ANT a organizat procedura de negociere directă, care se va finaliza prin încheierea unui contract de achiziţie publică.

Proiectul presupune realizarea, în coproducţie, a unui film documentar de 45 de minute şi a unor viniete (filme scurte, n.r.) de 30 de secunde, acestea făcând parte din proiectul televiziunii National Geographic Channel, realizat sub conceptul de „Smart Cities”.

După ce vor fi realizate, aceste filme vor fi difuzate pe National Geographic Channel, în perioada februarie – mai 2015, în Germania, Franţa, Italia, Marea Britanie, Rusia şi România (ca pieţe ţintă, aşa cum au fost ele identificate în urma cercetărilor realizate penru crearea brandului turistic naţional) şi, respectiv, Spania şi Polonia, Abu Dhabi (capitala Emiratelor Arabe Unite) şi India (ca pieţe de oportunitate), scrie Mediafax.

Documentarul va trebui să promoveze Bucureştiul ca destinaţie „«smart» de city-break” şi să conţină cele mai reprezentative patru puncte de atracţie ale capitalei României şi din imediata sa apropiere, promovând peisajul cultural, trecutul istoric, infrastructura pentru educaţie, dar şi stilul de viaţă pentru petrecerea timpului liber.

Totodată, filmul documentar şi vinietele trebuie să abordeze atât partea mai puţin cunoscută a oraşului din punct de vedere al istoriei, al vieţii culturale şi artistice, al oportunităţilor educaţionale, cât şi elemente de interes deja cunoscute de turişti, dar pentru care este nevoie să se menţină eforturile de promovare, după cum precizează ANT.

Valoarea estimată a proiectului este 972.500 de euro, din care contribuţia estimată a Autorităţii Naţionale pentru Turism este de 750.000 de euro, în timp ce contribuţia estimată a National Geographic Channel este de 222.500 de euro, conform documentaţiei făcute publice de ANT.

Propunerea financiară trebuie să se încadreze în limita bugetului alocat pentru această acţiune, sursa de finanţare fiind fonduri externe nerambursabile, menţionează ANT.

bucharest

Contribuţia National Geografic Channel la această coproducţie va presupune şi realizarea a patru machete de presă, în format A4, pentru promovarea Bucureştiului şi a produselor turistice cheie ale României, ce vor fi publicate în revista National Geographic Magazine (coperta 4), pe aceleaşi pieţe ca şi documentarul şi vinietele, în perioada februarie – mai 2015.

Potrivit ANT, în activitatea de promovare turistică, emisiunile televizate cu specific de turism reprezintă un instrument important prin intermediul căruia mesajul de promovare ajunge la potenţialii turişti.

„Impactul pe care astfel de emisiuni televizate îl are în rândul consumatorilor de produse şi servicii turistice este unul eficient, cunoscută fiind influenţa pe care mass-media vizuală o are în rândul publicului”, îşi justifică ANT desfăşurarea acestui proiect.

De asemenea, conform ANT, conceptul „Smart Cities”, iniţiat de National Geographic Channel presupune realizarea câte unui film documentar pentru 18 oraşe europene relevante, invitate să participe la această iniţiativă de promovare, datorită faptului că sunt considerate a avea cel mai mare potenţial de creştere în următorii ani.

Deţinută de National Geographic Ventures şi FOX Entertainment Group (care este controlată de magnatul Rupert Murdoch), compania National Geographic Channels International (NGCI) sprijină angajamentul Societăţii National Geographic de a explora, proteja şi educa prin cele şase televiziuni ale sale: National Geographic Channel, National Geographic Channel HD, Nat Geo Wild, Nat Geo Wild HD, Nat Geo People şi Nat Geo Mundo.

La nivel global, televiziunea National Geographic Channel (inclusiv NGC U.S. care este o companie joint-venture între NGT şi Fox Cable Networks Group) este disponibilă în 440 de milioane de case din 171 de ţări, în 45 de limbi.

11
/03
/15

Actorii Kristen Stewart, Jesse Eisenberg şi Bruce Willis vor interpreta rolurile principale în următorul film al regizorului american Woody Allen. Acest lungmetraj nu are deocamdată un titlu, dar producătorii săi au anunţat deja că pelicula va fi lansată pe marile ecrane în anul 2016.

11
/03
/15

Spectacolul „Lecţia” de miercuri, 11 martie, ora 19:00 vine cu o surpriză: Ofelia Popii joacă în premieră rolul Elevei pe scena Teatrului Naţional „Radu Stanca“ Sibiu. "Lecţia" va fi predată de Constantin Chiriac, care interpretează rolul Profesorului.

11
/03
/15

Actorul Ion Besoiu împlineşte astăzi 84 de ani. Artistul a fost omagiat cu două premii pentru întreaga activitate – din partea Uniunii Teatrale din România (UNITER), în 2008, şi la Gala Gopo din 2011.

11
/03
/15

Miercuri, 18 martie, începând cu ora 19.00, Sala ARCUB se transformă din nou într-un spațiu de întâlnire al cinefililor, pentru cea de-a doua ediție a CineȘoc la ARCUB. Filmul lunii martie este Animal Kingdom (2010), în regia lui David Michôd, producție ce îi are în distribuție pe Guy Pearce, Joel Edgerton, Jacki Weaver și Ben Mendelsohn.

10
/03
/15

Stagiunea de teatru UNATC „I. L. Caragiale” continuă în a doua jumătate a lunii martie cu 10 producții după opere din dramaturgia internațională. Trei dintre acestea sunt premiere: „Sylvia” de A. R. Gurnex, „Norman” de Alan Ayckbourn și „A douăsprezecea noapte” de W. Shakespeare.

10
/03
/15

“Buumes”, de Martin Guggisberg, “Keith Reynolds Can't Make It Tonight”, de Felix Massie, “Lothar”, de Luca Zuberbühler, “Cai putere”, de Daniel Sandu şi “A Mile in These Hooves”, de James Brylowski sunt câştigătorii Comedy Short Film Festival @ Plaza România, singurul festival de scurtmetraje de comedie organizat într-un mall din România (și desfășurat la Cinema Movieplex).

10
/03
/15

Concursul The Pitch, unul dintre cele mai populare proiecte la ediția de anul trecut, revine la Festivalul Internațional de Film NexT (15 - 19 aprilie, Cinema Studio, Elvira Popescu, CinemaPRO). Cineaștii aflați la început de drum se pot înscrie, pentru al doilea an consecutiv, în cursa pentru un premiu de 5.000 de euro, bani acordați pentru producția unui scurtmetraj.

10
/03
/15

Unul din cei mai apreciaţi regizori ai momentului, Radu Afrim şi dramaturgia germancei Dea Loher , o autoare în mare vogă pe scenele europene - cea mai jucată după Brecht. Sau, altfel spus, revenirea spectacolului HOŢI pe afişul stagiunii, vineri 13 martie 2015, ora 19.00, la Sala Studio a Teatrului Naţional din Bucureşti, după o pauză de 3 luni.

09
/03
/15

Ce rol au regulile într-o societate? Care este diferența dintre Est și Vest? Ce ar trebui să ne învețe școala? Sunt câteva dintre subiectele pe care Sandra Pralong le abordează în volumul „Cum schimbăm mentalitatea? 25 de ani de România”, apărut la Editura Polirom.

09
/03
/15

Compozitorul Marcel Dragomir, celebru pentru melodii precum "Să mori de dragoste rănită", "Să te gândeşti din când în când la mine", "Un albastru infinit", şi-a pus amprenta pe o generaţie de cântăreţi, de la regretata Mihaela Runceanu la celebrele Corina Chiriac, Angelea Similea şi Mirabela Dauer.

09
/03
/15

De la Summit Entertainment vine pe marile ecrane Insurgent – un film cu Shailene Woodley, Theo James, Kate Winslet și Naomi Watts, parte a seriei Divergent, în regia lui Robert Schwentke. Insurgent se lansează în România pe 20 martie, în IMAX 3D.