Bulandra a ajuns online în peste un million de locuinţe de români
https://www.ziarulmetropolis.ro/bulandra-a-ajuns-online-in-peste-un-million-de-locuinte-de-romani/

În 1.123.273 de locuinţe de români s-au putut vedea spectacole marca “Bulandra” în perioada 22 martie – 23 aprilie.

Un articol de Petre Ivan|27 aprilie 2020

Teatrul Bulandra și-a făcut o datorie de credință din a readuce în atenția publicului spectacole importante din repertoriul său și pe artiștii care au contribuit la scrierea istoriei sale.

După spectacolele Shakespeare, săptămâna 27 Aprilie – 3 Mai este dedicată cunoscutei regizoare Cătălina Buzoianu și spectacolelor sale montate la Teatrul Bulandra. Cu această ocazie, vor fi postate fotografii, cronici, gânduri ale regizoarei sau ale celor cu care, aşa cum îi plăcea să spună “a făcut echipă”.

Așa cum i-a obișnuit pe spectatorii săi de pretutindeni, Teatrul Municipal Lucia Sturdza Bulandra va continua difuzarea spectacolelor online, pe pagina oficială de facebook și pe site-urile www.bulandra.ro, www.smartradio.ro. De data aceasta sunt programate trei producții astfel: miercuri, 29 aprilie, ora 19.00Patul lui Procust de Camil Petrescu (1995), vineri, 1 mai, ora 19.00Petru de Vlad Zografi (1998) și duminică, 3 mai, ora 19.00  – Turandot de Carlo Gozzi (2000).

Cătălina Buzoianu a debutat la Teatrul „Bulandra” în anul 1975, cu spectacolul Hedda Gabler de Ibsen. Este anul în care a pus în scenă și Interviu de Ecaterina Oproiu, o producție care a rămas în istoria spectacologiei românești datorită adaptării inspirate a textului și a interpretărilor de excepție, din distribuție făcându-se remarcate actrițe precum: Gina Patrichi, Mariana Mihuț, Tamara Buciuceanu, Draga Olteanu-Matei. Regizoarea Cătălina Buzoianu revine la Teatrul „Bulandra” după anul 1985 și aici va rămâne până în anul 2006, când iese la pensie.

De-a lungul anilor, Cătălina Buzoianu s-a impus prin spiritul inovator, prin pasiune și prin capacitatea de a forma echipe și, mai ales, de a fermeca oamenii. A montat texte diverse de la autori contemporani și dramatizări ale scrierilor acestora (O dimineață pierdută de Gabriela Adameșteanu) până la dramaturgi la care a redevenit de mai multe ori precum Pirandello și Strindberg.

Știința de a aduce actorii împreună, perseverența în dorința de a descoperi lucruri sunt câteva dintre darurile cu care a fost înzestrată Cătălina Buzoianu. A închegat echipe atât la venirea, în 1975, în Teatrul Bulandra cât și mai târziu când a montat spectacole celebre precum Patul lui Procust, după Camil Petrescu (1995), Copilul îngropat de Sam Shepard (1996), Petru de Vlad Zografi (1998) sau celebrul spectacol itinerant Odiseea 2001 (2001).

Cătălina Buzoianu este ea însăși un miraj, de aceea este important s-o păstrăm vie în memorie prin intermediul celor cincisprezece povești pe care le-a spus spectatorilor pe cele două scene ale Teatrului Bulandra.

Vă așteptăm la Teatrul Bulandra online!

28
/02
/24

Filmul documentar AMAR, regizat de Diana Gavra, va avea putea fi văzut în premieră în cinematografe din 8 martie, iar până atunci spectatorii se vor putea întâlni cu regizoarea și parte din echipa filmului în două evenimente speciale:

28
/02
/24

Romanian Design Week, festivalul multidisciplinar dedicat industriilor creative, organizat de The Institute și prezentat de UniCredit Bank, lansează apelul de înscrieri în circuitul RDW Design GO!.

28
/02
/24

Diana Vasile, PhD, psihoterapeut și Președinte al Institutului pentru Studiul și Tratamentul Traumei (ISTT), lansează astăzi cartea Anatomia traumei. Cum să ai o viață mai bună când sufletul te doare, publicată la editura Bookzone. Rezultatul a peste 25 de ani de studiu, practică și cercetare în domeniul psihotraumatologiei, cartea oferă o perspectivă completă asupra impactului traumei în viețile noastre, dar și asupra modalităților de recuperare post-traumatică.

28
/02
/24

Asociația Tangent, în parteneriat cu Teatrul Excelsior, Teatrul Național „I.L. Caragiale”, Casa Kerim și LiterNet, a lansat miercuri, 21 februarie, un open call pentru actori și actrițe din București, cu vârste cuprinse între 20 și 30 de ani, pentru formarea distribuției spectacolului EMAUS, după romanul omonim al scriitorului italian Alessandro Baricco.

28
/02
/24

Primăvara sosește la Sala Radio cu abonamente și bilete pentru ultimele 3 luni ale stagiunii cu numărul 95 pe scena Radio România! Abonamentele pentru perioada aprilie - iunie 2024 vor fi disponibile la vânzare în perioada 28 februarie – 5 martie 2024. Biletele individuale vor fi puse în vânzare începând din data de miercuri, 6 martie 2024.

28
/02
/24

Luna martie aduce un nou spectacol în repertoriul Teatrului Ion Creangă. „Amintiri din copilărie“ are avanpremiera și premiera vineri, 1 martie, de la ora 10:00, respectiv 18:00, la Sala Mare din Piața Amzei nr. 13. Spectacolul marchează, în același timp, începutul celei de-a doua ediții a evenimentului „Luna lui Ion Creangă – Povești și Amintiri din copilărie“.

28
/02
/24

“Lacul Lebedelor”, cel mai faimos spectacol de balet al tuturor timpurilor, revine în acest weekend pe scena Sălii Palatului din București, având în rolurile principale pe balerinii Rin Okuno și Robert Enache, alături de ansamblul Operei Naționale București. Reprezentația de la începutul lunii decembrie a fost primită cu entuziasm de către publicul prezent, aceasta fiind sold-out.

28
/02
/24

Editura Humanitas Fiction vă așteaptă miercuri, 28 februarie, ora 19.00 la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (Bd. Regina Elisabeta nr.38) la lansarea romanului Numărul 2 de David Foenkinos – recent apărut în colecția „Raftul Denisei“ coordonată de Denisa Comănescu, în traducerea Iulianei Glăvan – ce aduce în prim-plan povestea unui destin atipic, a celui care a pierdut rolul lui Harry Potter în una dintre cele mai celebre ecranizări din toate timpurile. Este posibil ca un eșec să devină o sursă de putere? Romanul scriitorului francez oferă în locul unui răspuns o minunată parabolă despre virtuțile reconstruirii sinelui.

28
/02
/24

“Mamma Mia!”, cel mai faimos musical din România, revine weekend-ul acesta pe scena Sălii Palatului din Capitală, într-o nouă reprezentație de zile mari, asta după ce în ultimii cinci ani spectacolul a fost văzut de peste 80.000 de români. Până acum producția a avut nu mai puțin de 33 de reprezentanții în țara noastră, în nouă orașe, dintre care doar 20 în București, unde fiecare spectacol a fost sold-out de fiecare dată.

27
/02
/24

Scriitorul francez Édouard Louis, autor al cărții „Cine l-a ucis pe tata?”, a fost spectator al producției cu același nume, pusă în scenă de Andrei Măjeri la Teatrul Metropolis, în seara de vineri, 23 februarie 2024. În urma vizionării, publicul și oamenii de teatru prezenți în sală s-au bucurat de o conferință cu acesta, moderată de Mihaela Michailov, autoarea dramatizării.