Calin Peter Netzer – cea mai mare finanţare la concursul de proiecte CNC
https://www.ziarulmetropolis.ro/calin-peter-netzer-cea-mai-mare-finantare-la-concursul-de-proiecte-cnc/

Cineastul Călin Peter Netzer a obţinut cea mai mare finanţare, de 1.590.000 de lei, la cea mai recentă ediţie a concursului de proiecte cinematografice organizat de Centrul Naţional al Cinematografiei (CNC), pentru titlul „Ana, mon amour”.

Un articol de Petre Ivan|2 octombrie 2014

Lungmetrajul „Ana, mon amour” este produs de Parada Film. Călin Peter Netzer este câştigătorul premiului Ursul de Aur la Festivalul de la Berlin 2013, cu lungmetrajul „Poziţia copilului”.

Pe locul al doilea în topul finanţărilor la această ediţie a concursului CNC s-a clasat proiectul cinematografic „Cum să te măriţi în 3 zile”, de Cristina Iacob (producător Zazu Film), care a primit suma de 1.190.000 de lei.

Locul al treilea în categoria lungmetraje ficţiune a fost ocupat de proiectul Iuliei Rugină „Breaking News” (producător Hai Hui Entertaiment), care a obţinut o finanţare de 1.094.000 de lei.

Totodată, proiectul cinematografic „Vizita”, de Stere Gulea, (producător Libra Film), a primit o finanţare de 998.000 de lei, „Uruguay”, de Jesus del Cerro, (producător Actoriedefilm), a primit suma de 900.000 de lei, iar „Cine a ucis Crăciunul”, de Dumitru Tănase (Paradox Film), suma de 814.000 de lei.

Lungmetrajele „Bătrâneţe fără tinereţe”, de Corneliu Gheorghiţă (producător Gheorghiţă), şi „Aniversarea”, de Dan Chişu (producător Dakino), au primit sumele de

Cristina Iacob

Cristina Iacob

722.000 de lei, respectiv 642.000 de lei.

În ceea ce priveşte proiectele de debut în lungmetraj – ficţiune, cea mai mare sumă, de 600.000 de lei, a fost obţinută de „6 P.M.” (Saga Film), scenariul şi regia fiind semnate de Mihaela Popescu.

De asemenea, au primit finanţare lungmetrajele de debut „Greşeala” (Mandragora), de Mircea Nestor – 460.000 de lei, „Moartea lui Cărturan” (Mandragora), de Liviu Săndulescu – 436.000 de lei, „Urma” (Mandragora), de Dorian Boguţă – 412.000 de lei, „Mariţa” (Hi Film Production), de Cristian Iftime – 388.000 de lei, „Homus Baraganus” (Zazu Film), de Dragoş Buliga – 364.000 de lei, „Unde este Sofia” (Adenium Film), de Anton Groves – 340.000 de lei.

Scurtmetrajele cu noroc

În categoria dedicată proiectelor de scurtmetraje ficţiune, cea mai mare sumă a revenit filmului „Oraşul fantomelor (UNATC Atelier de Film), de Victor Dragomir – 150.000 de lei. În top urmează „Borneo” (Clandestino Production), de Constantin Popescu – 119.800 de lei, „Şapte luni mai târziu” (Kinosseur), de Andrei Creţulescu – 107.800 de lei, „Străinul” (Strada film), de Andra Chiriac – 101.800 de lei, „Mesagerul” (Saita Media Consulting), de Radu Potcoavă – 95.800 de lei, „4 simţuri şi jumătate” (Hai Hui Entertainment), de Ion Aramă şi Raluca Gorgo – 89.800 de lei, „Spid” (Adcelerate), de Bogdan Mureşanu – 85.000 de lei.

 „Dincolo de muzică”, de Giuseppe Tornatore

La categoria proiectelor de documentar (lungmetraje şi scurtmetraje), „Dincolo de muzică”, de Giuseppe Tornatore (producător Mandragora Movies) a primit 330.000 de lei, „Biografii comune: Alexandru Sudinski şi Cezar Mititelu”, de George Chiper (producător N-Graphix), a obţinut 254.000 de lei, „Călugăriţele vrăjitoare”, de Marius Barna, (producător Paradox Film) a primit 235.000 de lei, „Dansul soarelui”, de Corneliu Gheorghiţă (Gheorghiţă), a obţinut 216.000 de lei, „Procesul”, de Claudiu Mitcu, (Video Extrem), a primit suma de 176.000 de lei, „Satul de rouă”, de Sorin Luca, (producător Mamekino Film) a obţinut 143.000 de lei, „Cântecul cuţitului”, de Dumitru Budrala, (Fundaţia Astra), a primit 158.000 de lei, iar „Bugan – Nu am respirat aerul degeaba”, de Duco Tellegen (producător Adenium Film), a obţinut 138.000 de lei.

Categoria animaţie

În ceea ce priveşte categoria proiectelor de animaţie (lungmetraj şi scurtmetraj), Anca Damian a primit suma de 300.000 de lei pentru „Telefonul”, produs de

Anca Damian

Anca Damian

Aparte, „Draculatour”, de Robert Lakatos, produs de Hai Hui Entertaiment, a obţinut 252.000 de lei, „Pe marte”, de Ioachim Stroe, produs de Mandragora, a primit 246.000 de lei, „Împreună, trup şi suflet”, de Vasile Alboiu, produs de Saga Film, a primit 240.000 de lei, „Hotel Lumiere”, de Tudor Avrămuţ, produs de De Film Production, a obţinut 234.000 de lei şi „Filmul cu Apolodor”, de Sebastian Cosor, produs de Adenium Film, suma de 228.000 de lei.

Totalul fondului alocat pentru prima sesiune de concurs de selecţie a proiectelor cinematografice 2014 a fost în sumă de 15 milioane de lei, conform prevederilor Hotărârii Consiliului de administraţie al CNC numărul 52 din 9 mai.

Astfel, 20% (3.000.000 de lei) a fost alocat pentru filmele de lungmetraj de ficţiune debut; 5% (750.000 de lei), pentru scurtmetraje de ficţiune; 11% (1.600.000 lei), pentru filmele documentare; 10% (1.500.000 de lei), pentru filmele de animaţie; 53% (8.000.000 de lei), pentru lungmetraje de ficţiune; 1% (150.000 de lei), pentru dezvoltarea proiectelor de filme, lungmetraj de ficţiune, documentare şi de animaţie.

Valoarea maximă a creditului direct pe care îl poate obţine un producător pentru proiectele declarate câştigătoare la concursul de selecţie sesiunea I din 2014 este de 20% (2.970.000 lei) din creditul direct alocat pentru producţie.

La concursul organizat anul trecut de CNC, cineastul Cristian Mungiu a obţinut cea mai mare finanţare, de 4.455.000 de lei, pentru titlul „RMN”.

Foto: Calin Peter Netzer, CNC, Cristina Iacob, Anca Damian – cinemagia

21
/04
/21

CRONICĂ DE FILM Ar fi nedrept să nu i se recunoască regizoarei Chloé Zhao meritul pentru generozitatea faţă de marginali din spatele celui de-al treilea film al ei, „Nomadland” (2020), câştigător al Leului de Aur la Festivalul de la Veneţia şi favorit la Premiile Oscar.

20
/04
/21

Filme selecționate sau premiate în marile festivaluri ale anului trecut - Cannes, Veneția și San Sebastián - dar și noutăți absolute semnate de regizori precum Pedro Almodóvar sau François Ozon vor completa seria de surprize rezervate publicului TIFF, la cea de-a 20-a ediție.

19
/04
/21

87 de filme românești, lansate în cinematografe, festivaluri naționale și internaționale sau pe platforme de video on demand în 2020, intră în cursa pentru nominalizările la cea de-a 15-a ediție a Galei Premiilor Gopo, cel mai important eveniment care aduce anual în fața publicului și a industriei realizările cinematografiei românești.

16
/04
/21

Competiția ediției de anul acesta a festivalului One World România, care se va desfășura fizic la București între 21 și 30 mai, și online între 31 mai și 6 iunie, cuprinde cele mai incitante 9 filme din selecția de anul acesta, ce vor fi evaluate de două jurii: unul format din profesioniști din industria internațională de film, și celălalt din liceeni din toată țara. Premiul Juriului Internațional este în valoare de 1000 euro și va fi oferit regizorului câștigător cu sprijinul Institutului Cultural Român.

13
/04
/21

Editura Trei, Târgul de Cariere și Cărturești vă invită joi, 15 aprilie, la ora 19.00, la evenimentul de lansare volumului „Învățăm împărtășind”, coordonat de Gabriela Hum. Vor vorbi: Călin Grigorovici, Răzvan Goga, Zamfira Stan, Mónika Pál și Gabriela Hum Moderator: Victor Popescu Evenimentul va putea fi urmărit live pe paginile de Facebook Cărturești, Târgul de […]

13
/04
/21

CRONICĂ DE FILM E ceva ciudat în legătură cu „Another Round” („Încă un rând, 2020), noul film multipremiat al danezului Thomas Vinterberg. Îi simţi lucrătura la fiecare pas, mai ales pe scenariu, dar până la final, cu ajutorul unui moment muzical salvator şi al jocului mereu la înălţime al lui Mads Mikkelsen, reuşeşte să înfrângă o eventuală rezistenţă.

06
/04
/21

Ce destin! Să te naşti la începutul secolului 20, să fii unul din pionerii documentarului din România, dar şi al dezvoltării instituţionale a cinematografiei, să faci filme în două regimuri autoritare şi în timpul unui război şi să mori la aproape 100 de ani. Regizorul Paul Călinescu poate fi descoperit prin 12 documentare de scurtmetraj disponibile online, gratuit, în cadrul Cineclubului One World Romania.

05
/04
/21

În aşteptarea întâlnirii cu publicul, spectacolul „Maria Tănase. O poveste”, pus în scenă de regizoarea Carmen Lidia Vidu la Teatrul de Stat din Constanţa, şi-a avut repetiţia generală, într-un weekend înnorat şi friguros. O vreme ce poate amplifica dezolarea pe care i-o sugerează unui nou-venit multe din clădirile în paragină din centrul oraşului.