„Câmp de maci/Poppy Field”, filmul de debut al regizorului Eugen Jebeleanu, are premiera mondială la Festivalul Internațional Tallinn Black Nights
https://www.ziarulmetropolis.ro/camp-de-maci-poppy-field-filmul-de-debut-al-regizorului-eugen-jebeleanu-are-premiera-mondiala-la-festivalul-international-tallinn-black-nights/

Drama „Câmp de maci/Poppy Field”, în regia lui Eugen Jebeleanu, va fi prezentată în premieră mondială la cea de-a 24-a ediţie a Festivalului Internaţional Tallinn Black Nights (PÖFF), din perioada 13 – 29 noiembrie 2020.

Un articol de Liliana Matei|16 octombrie 2020

Filmul a fost selectat în categoria First Feature Competition, competiție dedicată filmelor de debut, și va concura pentru Best Film Award (Premiul pentru cel mai bun film) și Jury Special Prize (Premiul special al juriului).

Realizat după un scenariu de Ioana Moraru, filmul prezintă o zi din viața lui Cristi (Conrad Mericoffer), un tânăr jandarm din București. În timpul unei vizite scurte a lui Hadi (Radouan Leflahi), bărbatul cu care are o relație la distanță, Cristi și colegii lui participă la o intervenție într-un cinematograf din centru, unde o serie de protestatari sabotează proiecția unui film LGBTQ+. În mijlocul scandalului din cinema, o relație pasageră din trecut cu un alt bărbat revine în prezent, amenințându-i stabilitatea profesională și personală.

În cuvintele regizorului Eugen Jebeleanu, „filmul este un act de rezistență în fața îngrădirii drepturilor omului și reprezintă un manifest pentru promovarea diversității în artă. Este o voce a unei minorități discriminate, printr-o poveste despre iubire, despre imposibilitatea iubirii și despre decizii. Premiera mondială la Tallinn, în capitala unei țări din fosta Uniune Sovietică, unde homosexualitatea a fost dezincriminată abia în 1992, este în sine un mesaj foarte puternic. Sper ca debutul meu în cinema să deschidă o conversație mai largă despre toleranță, acceptare și respect față de grupurile vulnerabile.”

„Câmp de maci/Poppy Field” este plasat în contextul României contemporane și este inspirat de evenimentele din 2013 și 2018, atunci când o serie de proiecții de filme cu tematică LGBTQ+ au fost întrerupte de reprezentanții unor grupări conservatoare, necesitând și intervenția jandarmeriei. „În povestea noastră, un film este oprit din cauza subiectului abordat, eveniment care a avut loc într-o sală de cinema din București. Astăzi, cinematografele din întreaga lume sunt în pericol de a fi închise din cauza crizei sanitare și, în aceste momente, trebuie să arătăm mai mult ca oricând că suntem responsabili pentru ceea ce propunem publicului. Este de o importanță majoră să aducem în sălile de cinema filme care să trezească spiritul civic al spectatorilor, să pună întrebări, să deschidă orizonturi și să emoționeze”, a adăugat Eugen.

Din distribuție mai fac parte Alexandru Potocean, Cendana Trifan, Ionuț Niculae, Alex Călin, Rolando Matsangos și George Piștereanu. Filmul este produs de Velvet Moraru, imaginea este semnată de Marius Panduru, montajul de Cătălin Cristuțiu, sunetul de Alex Dragomir, iar scenografia și costumele de Velica Panduru.

„Câmp de maci/Poppy Field” este o producţie Icon Production, în coproducţie cu Motion Picture Management și Cutare Film, realizată cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei, Publicis Groupe, Zenith Media, The Groupe și Cinema City. Proiectul este cofinanțat de Uniunea Europeană prin programul Creative Europe – Media 2017 și a fost selectat în programul Connecting Cottbus – work in progress, 2019. Agent de vânzări: Patra Spanou Film.

Lansat în 1997, Festivalul de film Tallinn Black Nights (PÖFF) a devenit unul dintre cele mai mari festivaluri de film din Europa, găzduind peste 1000 de invitați din industria filmului și aproximativ 80.000 de participanți anual. Festivalul este acreditat FIAPF și încadrat în categoria A a festivalurilor de film, alături de alte 14 evenimente de profil, precum festivalurile de la Cannes, Veneția și Berlin. În contextul crizei sanitare mondiale, evenimentul se va desfășura într-un format hibrid, atât cu proiecții online, cât și în cinematografe, unde vor fi aplicate toate regulile de igienă și distanțare socială.

26
/11
/21

INTERVIU „Cu fiecare film am impresia că învăţ ceva nou despre meseria de actor”, afirmă într-un interviu cunoscutul actor franco-algerian Kad Merad, progatonist în comedia „Succes de public” („Un triomphe”, 2020), regizată de Emmanuel Courcol şi disponibilă în prezent în cinematografele din România.

22
/11
/21

„Titane”, cel mai șocant film al anului, ajunge în cinematografele din România din 3 decembrie, distribuit de Independența Film. Catalogat drept thriller psycho-sexy, „Titane” a stârnit valuri de șoc la Cannes, mai mulți spectatori pierzându-și cunoștința în timpul proiecției.

22
/11
/21

Primele trei filme din seria „Matrix” vor fi difuzate de Warner TV în luna decembrie, în așteptarea celui de-al patrulea lungmetraj, „Renașterea/ Resurrections”, care va fi lansat în preajma Crăciunului.

22
/11
/21

Viaţa grea din Gaza, violenţele asupra palestinienilor din teritoriile ocupate, agresiunile asupra femeilor în lumea arabă sau problema refugiaţilor se numără printre subiectele tratate de o serie de documentare care completează programul ediţiei din acest a Festivalului Filmului Palestinian.

17
/11
/21

Regizat de britanicul Edgar Wright, „Last Night in Soho” (2021) stă pe o idee grozavă. Ia un reflex des întâlnit al multora dintre noi, idealizarea unei anumite perioade, şi îl aruncă în aer cu stil.

10
/11
/21

CRONICĂ DE FILM Mi-e neaşteptat de greu să scriu despre „La civil” (2021), deşi e un film pe care am fost nerăbădător să îl văd. „Waiting for August” (2014), documentarul cu care a debutat Teodora Mihai, regizoare din Belgia, dar de origine română, m-a impresionat când l-am văzut şi încă îi port o amintire puternică.

04
/11
/21

Ce-mi place foarte mult la cinema-ul furios al lui Nadav Lapid este că nu ştii niciodată unde te va duce şi în ce fel te va învălui. Singurul lucru pe care poţi să îl anticipezi este că vei fi surprins. Nu-ţi rămâne decât să te laşi purtat de ideile sale neconvenţionale şi incomode.

01
/11
/21

CRONICĂ DE FILM În „A Hero” (2021), noul său lungmetraj, câştigător ex-aequo al Grand Prix la Cannes, regizorul iranian Asghar Farhadi îşi recâştigă inspiraţia creatoare care l-a consacrat printre marii autori de cinema contemporani.