Canibal, coproducţia româno-spaniolă, în cinematografe
https://www.ziarulmetropolis.ro/canibal-coproductia-romano-spaniola-in-cinematografe/

Transilvania Film anunţă premiera în cinematografe a coproducţiei româno-spaniole – Canibal. Regia filmului ce va avea premiera în cinematografele din ţară pe 11 iulie este semnată de cunoscutul regizor de origine spaniolă Manuel Martín Cuenca.

Un articol de Petre Ivan|2 iulie 2014

Carlos este cel mai prestigios croitor din Granada, dar şi un criminal în umbră. Nu simte nicio remuşcare ori vinovăţie până în ziua când în viaţa lui apare Nina. Ea îl va face să realizeze adevărata natură a actelor sale şi să simtă pentru prima oară fiorul dragostei. Carlos este răul încarnat, inconştient. Nina este inocenţa pură. Iar Canibal este povestea de dragoste a unui demon, spune regizorul, scenaristul și producătorul filmului Canibal, Manuel Martín Cuenca, născut în 1964 în Spania.

În rolurile principale spectatorii îi vor putea vedea pe Antonio de la Torre – cunoscut pentru rolurile sale din Albastru închis aproape negru, Baladă tristă de trompetă şi Volver -‚ și pe actriţa româncă Olimpia Melinte.

Olimpia Melinte s-a născut la Iaşi și a debutat pe marele ecran cu rolul din filmul Cele ce plutesc în regia lui Mircea Daneliuc. Au urmat apoi lungmetrajele Sette opere di misericordia (r. Massimiliano și Gianluca de Serio), Killing Time (r. Florin Piersic Jr.), Selfie (r. Cristina Iacob) și scurtmetrajele Draft 7, My Baby și O lume nouă (r. Luiza Pârvu).

Canibal, o coproducție România (Libra Film) – Spania (MOD Productiones) are 8 nominalizări la prestigioasele premii Goya – echivalentul spaniol al Premiilor OSCAR și alte 6 la Medaliile CEC (Círculo de Escritores Cinematográficos) dintre care amintim Premiul ‘Revelația anului’ (Olimpia Melinte) și Premiul pentru cel mai bun film.

Foto din filmul Canibal – Transilvania Film

28
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După „Cealaltă Irina” (2009) și „Q.E.D.” (2013), regizorul Andrei Gruzsniczki revine cu un nou lungmetraj, „Zavera” (2019), o dramă minimalistă - dar și manieristă - despre un inginer constructor (Dorian Boguță) a cărui viață e dată peste cap de moartea celui mai bun prieten (Șerban Pavlu).

28
/11
/19

Organizat de American Independent Film Festival și Cinema „Elvire Popesco”, pe 30 noiembrie, Maratonul „Blade Runner” este o invitație în lumea a două filme cult.

27
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Martin Scorsese revine cu voluptate la ce i-a fost cel mai drag: filmul cu gangsteri. Produs și lansat de Netflix, adică în afara limitărilor la durată impuse de o distribuție în cinematografe, „The Irishman” i-a permis veteranului regizor să se lăfăie într-o cronică a mafiei de aproape trei ore și jumătate.

23
/11
/19

10 filme internaționale proiectate în premieră la București, un juriu de excepție, 12 masterclass-uri și 2 workshop-uri cu specialiști în cinematografie și actorie, și voie bună fără limite!

21
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După două filme ilustrative, fără forță, eșuate, „Poarta Albă” (2014) și „Fals tratat de mântuire a sufletului” (2018), nu aveam mari așteptări de la noul lungmetraj al regizorului Nicolae Mărgineanu, „Cardinalul” (2019), tot despre victimele comunismului. Filmul are însă câteva calități, fără a fi memorabil.

19
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Primele două episoade din sezonul al treilea al miniseriei „Umbre”, produs de HBO și scris și regizat de Bogdan Mirică, arată mai bine decât primele două sezoane. Asta nu înseamnă că lipsesc de tot replicile teribiliste sau că narațiunea nu e tot simplistă. Doar că personajele sunt mai închegate.