Cannes 2014: Filme de Dardenne, Godard şi Cronenberg, în selecţia oficială a Festivalului
https://www.ziarulmetropolis.ro/cannes-2014-filme-de-dardenne-godard-si-cronenberg-in-selectia-oficiala-a-festivalului/

Lungmetraje regizate de cineaşti celebri, precum Bertrand Bonello, Nuri Bilge Ceylan, David Cronenberg, Jean-Pierre şi Luc Dardenne, Jean-Luc Godard, Mike Lee şi Ken Loach se regăsesc în competiţia oficială a celei de-a 67-a ediţii a Festivalului de Film de la Cannes.

Un articol de Petre Ivan|18 aprilie 2014

Selecţia oficială a Festivalului de Film de la Cannes 2014 a fost dezvăluită într-o conferinţă de presă care a avut loc joi, la cinematograful UGC Normandie de pe Bulevardul Champs-Elysées din Paris.

Conferinţa de presă a fost organizată de delegatul general al festivalului, Thierry Frémaux, şi de preşedintele evenimentului, Gilles Jacob.

Selecţia oficială a celei de-a 67-a ediţii a Festivalului de Film de la Cannes include 49 de lungmetraje din 28 de ţări, potrivit site-ului oficial al evenimentului.

Aşa cum a fost anunţat anterior, lungmetrajul „Grace of Monaco”, regizat de Olivier Dahan, cu actriţa Nicole Kidman în rolul principal, va deschide festivalul de pe Croazetă, pe 14 mai, şi va fi proiectat în afara competiţiei.

Lungmetrajul „Party Girl”, filmul de debut al regizorilor Marie Amachoukeli, Claire Burger şi Samuel Theis, va deschide secţiunea Un Certain Regard de la Cannes 2014.

Cea de-a 67-a ediţie a Festivalului de Film de la Cannes va avea loc în perioada 14 – 25 mai. Juriul competiţiei oficiale va fi prezidat de regizoarea neozeelandeză Jane Campion, singura femeie care a câştigat trofeul Palme d’Or pentru lungmetraj („Pianul”).

Prezentăm mai jos selecţia oficială a Festivalului de Film de la Cannes 2014:

Cannes 2014 – Competiţia oficială

„Sils maria”, de Olivier Assayas; „Saint Laurent”, de Bertrand Bonello; „Kis uykusu (sommeil d’hiver)”, de Nuri Bilge Ceylan; „Maps to the stars”, de David Cronenberg; „Deux jours, une nuit”, de Jean-Pierre şi Luc Dardenne; „Mommy”, de Xavier Dolan; „Captives”, de Atom Egoyan; „Adieu au langage”, de Jean-Luc Godard; „The search”, de Michel Hazanavicius; „The homesman”, de Tommy Lee Jones; „Futatsume no mado (deux fenêtres)”, de Naomi Awase; „Mr Turner” de Mike Leigh; „Jimmy’s hall”, de Ken Loach; „Foxcatcher”, de Bennett Miller; „Le meraviglie”, de Alice Rohrwacher; „Relatos salvajes/ wild tales”, de Damian Szifron; „Leviathan”, de Andrey Zvyagintsev; „Timbuktu”, de Abderrahmane Sissako

Cannes 2014

Jean-Luc Godard revine la Cannes cu „Adieu au langage”

În afara competiţiei: „Gui lai”, de Zhang Yimou; „How to train your dragon 2”, de Dean Deblois

Un Certain Regard:

„Party girl”, de Marie Amachoukeli, Claire Burger şi Samuel Theis (filmul de deschidere); „Jauja”, de Lisandro Alonso; „La chambre bleue”, de Matthieu Amalric; „Incompresa”, de Asia Argento; „Titli”, de Kanu Behl; „Eleanor Rigde”, de Ned Benson; „Bird People”, de Pascale Ferran; „Lost River”, de Ryan Gosling; „Amour fou”, de Jessica Hausner; „Charlie’s country”, de Rolf de Heer; „Snow in paradise”, de Andrew Hulme; „Dohee-ya”, de July Jung; „Xenia”, de Panos Koutras; „Run”, de Philippe Lacôte; „Turist”, de Ruben Ostlund; „Hermosa juventud”, de Jaime Rosales; „The salt of the earth”, de Wim Wenders şi Juliano Ribeiro Salgado; „Fantasia”, de Wang Chao; „Harcheck mi headro”, de Keren Yedaya

Les Séance de Minuit:

„The rover”, de David Michod; „The salvation”, de Kristian Levring; „Pyo jeok”, de Chang

Les Séances spéciales:

„Eau argentée”, de Mohammed Ossama; „Maidan”, de Sergei Loznitsa; „Red army”, de Polsky Gabe; „Caricaturistes – fantassins de la démocratie”, de Stephanie Valloatto; „Les ponts de sarajevo”, film chorale

Foto cu Cannes 2014 – Cinemagia

09
/10
/23

Ediţia în română a unei cărţi despre legendarul regizor Martin Scorsese şi un volum în engleză scris de Andrei Gorzo şi Veronica Lazăr despre cinemaul lui Radu Jude sunt două recomandări de lectură pentru această toamnă, pentru cei pasionaţi şi de discursul despre filme, nu doar de vizionarea lor.

09
/10
/23

Les Films de Cannes à Bucarest (20 - 29 octombrie) le-a pregătit bucureștenilor un maraton de cinema de 10 zile cu 43 de lungmetraje, 15 scurtmetraje și mai mult de 65 de proiecții ale unor autoare și autori care au un cuvânt greu de spus în cinematografia momentului.

04
/10
/23

Bizară şi explozivă apariţie e acest “Nu aştepta prea mult de la sfârşitul lumii” (2023), cel mai nou film al lui Radu Jude. El adună într-o structură inedită, inconfortabilă şi surprinzătoare la fiecare pas, cam toate preocupările formale de până acum ale regizorului, care le pune de această dată în slujba unei critici virulente a capitalismului deopotrivă românesc şi european.

04
/10
/23

Descris de Variety ca fiind un film „bogat în detalii și foarte specific în descrierea familiei de clasă mijlocie pe care o observă” și care „oferă libertatea publicului de a-și alege punctele de vedere cu care se identifică cel mai mult în imaginea de ansamblu.”, TÓTEM a cucerit simpatia spectatorilor prezenți la cele două proiecții din programul competițional al celei de-a 19-a ediții Bucharest International Film Festival (BIFF), unde a obținut Premiul Juriului. Filmul se va lansa în cinema din 13 octombrie, distribuit de August Film.