CANNES 2017. Monica Bellucci, gazda ceremoniilor celei de-a 70-a ediții a festivalului
https://www.ziarulmetropolis.ro/cannes-2017-monica-bellucci-gazda-ceremoniilor-celei-de-a-70-a-editii-a-festivalului/

Actriţa italiană Monica Bellucci (52 de ani) va fi gazda ceremoniilor de deschidere şi închidere a celei de-a 70-a ediţii a Festivalului de Film de la Cannes (17-28 mai). Juriul ediţiei din acest an a Festivalului de Film de la Cannes va fi prezidat de cineastul spaniol Pedro Almodovar.

Un articol de Petre Ivan|21 martie 2017

Monica Bellucci are o lungă istorie de prietenie cu Festivalul de la Cannes: în 2000, ea a urcat pentru prima dată treptele pentru a prezenta ‘Under Suspicion’ de Stephen Hopkins.

Faimoasa actriță s-a întors, doi ani mai târziu, cu  Irreversible, filmul lui Gaspar Noé, care a șocat participanții la festival și a fascinat Croazeta printr-o dezbatere memorabilă.

În 2006 Monica Bellucci a fost membră a juriului prezidat de regizorul chinez Wong Kar-wai.

În anii următori, actrița italiană a revenit în selecția de la Cannes cu filmul ”Sanguepazzo” („Sânge nebun”, regia Marco Tullio Giordana) și „Ne te retourne pas” (regia Marina de Van, Franța).

În 2014, Bellucci a venit să prezinte pe Croazetă „Le meraviglie” (Minuni), peliculă lui Alice Rohrwacher, care a câștigat Marele Premiu al Juriului.

Foto: CANNES 2017. Monica Bellucci – facebook

14
/05
/21

Până la 25 mai, cinci dintre documentarele de scurtmetraj din anii `30-`40 ale lui Jean Mihail, unul din pionierii cinematografiei române, pot fi vizionate gratuit pe platforma Cineclub Sahia Vintage, în cadrul Cineclubului One World Romania.

13
/05
/21

„Acasă” (r. Radu Ciorniciuc), „colectiv” (r. Alexander Nanau), „Ivana cea groaznică” (r. Ivana Mladenovic) și „Tipografic majuscul” (r. Radu Jude) sunt filmele care intră oficial în cursa pentru trofeul Gopo la categoria Cel mai bun film de lungmetraj.

06
/05
/21

Dintre zecile de filme româneşti disponibile Netflix, vă recomandăm trei documentare – poate mai puţin cunoscute, dar extrem de ofertante. Există mai multe filme de non-ficţiune româneşti pe platformă, însă cele trei propuneri sunt de neocolit.

22
/04
/21

CARTEA DE CINEMA A apărut recent, la Editura Universităţii din Bucureşti, o substanţială şi pasionantă carte: „Umorul între divertisment şi ideologie. O istorie culturală a filmelor de comedie din România comunistă (1948-1965)”. Volumul - lectură obligatorie - este teza de doctorat a tânărului istoric Eugen Ignat.

22
/04
/21

Pe lângă retrospectiva amplă Ulrike Ottinger, ediția a 14-a a festivalului One World România va cuprinde două focusuri pe colective cinematografice care s-au luptat cu armele specifice mediului pentru a sprijini cauza feministă, ambele învârtindu-se în jurul personalității lui Delphine Seyrig: Focus Delphine Seyrig și Focus Centrul Simone de Beauvoir.