Cannes 2017. Noul film al lui Polanski, în afara competiției
https://www.ziarulmetropolis.ro/cannes-2017-noul-film-al-lui-polanski-in-afara-competitiei/

Noul film al lui Roman Polanski, „D’apres une histoire vraie”, cu Emmanuelle Seigner şi Eva Green, va fi prezentat în afara competiţiei la cea de a 70-a ediţie a Festivalului de la Cannes, care se va derula între 17 şi 28 mai

Un articol de Petre Ivan|28 aprilie 2017

Cannes 2017. Cineastul franco-polonez de 80 de ani a renunțat să prezideze ultima ceremonie a premiilor Cesar, din luna februarie, sub presiunea feministelor, din cauza faptului că încă este urmărit penal în SUA la 40 de ani după ce a fost acuzat de viol asupra unei minore.

Un judecător american a respins la începutul lui aprilie cererea sa de a putea reveni în SUA fără a risca să fie încarcerat, la patru decenii după ce a fugit din SUA din cauza acestui caz.

Regizorul, care a câștigat Palme d’or la Cannes în 2002 și Oscarul pentru cel mai bun film străin în 2003, a venit ultima dată la Festivalul de la Cannes în 2013, unde a fost înscris în competiție cu filmul „La Vénus a la fourrure”.

Adaptare a cărții cu același nume a lui Delphine de Vigan, cu un scenariu scris de Olivier Assayas, filmul relatează povestea unei romanciere care traversează o criză de inspirație.Cannes 2017

Filmul, aflat încă în fază de montaj, nu a figurat în selecția oficială anunțată la 13 aprilie. Prezentat în afara competiției, filmul nu va fi în cursa pentru Palme d’or.

Alte filme au fost adăugate joi seară, la selecția oficială. Printre acestea:

„The Square”, filmul suedezului Ruben Ostlund, cu Elisabeth Moss și Dominic West, se va alătura și el celor 18 filme aflate deja în competiție pentru Palme d’or.

De asemenea, două lungmetraje suplimentare vor intra în cursă la secțiunea „Un certain regard”, este vorba despre „La Cordillera”, al argentinianului Santiago Mitre, un thriller politic cu Ricardo Darin, și „Walking past the future”, al chinezului Li Ruijun.

Filmul de animație „Zombillenium”, al lui Arthur de Pins și Alexis Ducord, comedie cu zombi, vampiri și vârcolaci, adaptare a benzilor desenate cu același nume, va fi difuzat la rândul său în cadrul unei vizionări speciale pentru copii.

Foto: Cannes 2017, D’apres une histoire vraie – facebook

04
/11
/21

Ce-mi place foarte mult la cinema-ul furios al lui Nadav Lapid este că nu ştii niciodată unde te va duce şi în ce fel te va învălui. Singurul lucru pe care poţi să îl anticipezi este că vei fi surprins. Nu-ţi rămâne decât să te laşi purtat de ideile sale neconvenţionale şi incomode.

01
/11
/21

CRONICĂ DE FILM În „A Hero” (2021), noul său lungmetraj, câştigător ex-aequo al Grand Prix la Cannes, regizorul iranian Asghar Farhadi îşi recâştigă inspiraţia creatoare care l-a consacrat printre marii autori de cinema contemporani.

31
/10
/21

Nu se poate spune că regizorul Gaspar Noé a avut vreodată o viziune luminoasă asupra vieţii. Dimpotrivă – cinema-ul său s-a inspirat întotdeauna din cele mai tulburătoare pulsiuni umane, pe care le-a transformat într-un combustibil extrem de inflamabil. Însă „Vortex”, prezentat anul acesta la Cannes în afara competiţiei, este probabil cel mai întunecat film al său, oricât de ciudat ar suna asta.

30
/10
/21

Întâmplarea a făcut să văd în aceeaşi zi de la „Les Films de Cannes a Bucarest” două titluri din Rusia, ambele incluse în secţiunea Un Certain Regard a ediţiei din acest an a evenimentului de pe Croazetă - „Unclenching the Fists”, de Kira Kovalenko, şi House Arest”, de Aleksei Gherman Jr.

29
/10
/21

CRONICĂ DE FILM În a doua parte a relatărilor despre Festivalul „Les Films de Cannes a Bucarest” vă propunem să descoperiţi filmul câştigător al Premiului Juriului pe Croazetă, fascinantul „Memoria” al thailandezului Apichatpong Weerasethakul.

27
/10
/21

CRONICĂ DE FILM Prima parte a unui „jurnal” despre ediţia din acest an a Festivalului „Les Films de Cannes à Bucarest” - câteva observaţii despre surprizătorul documentar „Cow”, al britanicei Andrea Arnold.

27
/10
/21

După o lungă perioadă de așteptare, FILM MENU, revista de cultură cinematografică editată de studenții Facultății de Film din cadrul Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică „Ion Luca Caragiale” București, sub umbrela UNATC PRESS, își lansează cel de-al 29-lea număr. Evenimentul va avea loc la București, în după-amiaza zilei de sâmbătă, 30 octombrie, la Cinemateca Eforie (strada Eforie 2) și include două proiecții conexe.

26
/10
/21

La Civil, filmul Teodorei Ana Mihai, care i-a adus anul acesta la Cannes Prix de l'Audace la secțiunea Un Certain Regard, se vede acum în cadrul Festivalului Les Films de Cannes à Bucarest, la București, Cluj și Iași, iar de vineri, 29 octombrie, intră în cinematografele din toată țara.

26
/10
/21

Întâmplări fatale, criminali în serie, experimente cu urmări grave, vampiri și alte creaturi ale nopții sunt elementele cheie ale săptămânii filmelor de Halloween la Warner TV. Postul de televiziune propune unele dintre cele mai populare filme horror și SF, de la „From Hell” și „Halloween: H20” la maraton „Final Destination”, care pot fi vizionate până pe 31 octombrie.

25
/10
/21

În urma anunțării noilor reguli de siguranță sanitară, cea de-a 12-a ediție a Les Films de Cannes à Bucarest continuă să aducă filmele și evenimentele anunțate, modificându-și programul pentru a respecta noile restricții ce intră în vigoare de astăzi.

25
/10
/21

New Draft, prima rezidență online de dezvoltare de scenarii de lungă durată din România, s-a desfășurat în perioada iulie - octombrie, 2021. Dedicată regizorilor și scenariștilor din toată țara, proaspeților absolvenți de facultăți de profil și autorilor din medii conexe (literatură, teatru, arte vizuale, etc.), cu proiecte în faza de început, prima ediție New Draft a dezvoltat 12 proiecte de lung-metraj, totul finalizând cu o sesiune de pitch online în fața unei audiențe formate din producători și regizori români.

24
/10
/21

Ultimele două programe ale actualei ediții a Cineclubului One World Romania, disponibile online, gratuit, până la 18 noiembrie, se concentrează pe activitatea de la Sahia a Mártei Mészáros și Slavomir Popovici, doi cineaști care și-au lăsat amprenta asupra producției studioului de film documentar în moduri foarte diferite.