CANNES 2018. „Diamantino” și „Sauvage”, premiate în secțiunea Semaine de la Critique
https://www.ziarulmetropolis.ro/cannes-2018-diamantino-si-sauvage-premiate-in-sectiunea-semaine-de-la-critique/

„Diamantino”, o comedie (care a entuziasmat spectatorii de pe Croazetă) despre un imitator al fotbalistului portughez Cristiano Ronaldo, şi interpretarea actorului francez Felix Maritaud din pelicula „Sauvage” au fost premiate miercuri seară de juriul secţiunii Semaine de la Critique în cadrul Festivalului de la Cannes 2018.

Un articol de Petre Ivan|17 mai 2018

Juriul Semaine de la Critique, prezidat de regizorul norvegian Joachim Trier, a atribuit marele premiu – Grand Prix Nespresso – al secţiunii Semaine de la Critique filmului „Diamantino„, regizat de Gabriel Abrantes şi Daniel Schmidt.

Incluzând numeroase elemente suprarealiste, precum câini care invadează un teren de fotbal înainte de a marca goluri, pelicula „Diamantino” prezintă portretul unui bărbat care traversează o perioadă de criză în viaţa lui, abordând în acelaşi timp subiecte din actualitate, de la „Panama Papers” la intensificarea extremismului în Europa şi trecând prin criza refugiaţilor.

Pentru prima dată în istorie, juriul secţiunii Semaine de la Critique – dedicată cineaştilor aflaţi la primul sau al doilea film al lor – a atribuit unul dintre trofeele sale principale unui actor care a fost considerat o veritabilă revelaţie în universul cinematografic.

Acest trofeu, Prix Fondation Louis Roederer de la Revelation, a fost acordat tânărului actor Felix Maritaud, care a devenit cunoscut pe plan internaţional tot la Cannes, în 2017, graţie rolului său din pelicula „120 battements par minute”.

cannes 2018

Félix Maritaud in Sauvage

În „Sauvage”, filmul de debut al cineastului Camille Vidal-Naquet, Felix Maritaud interpretează personajul Leo, un tânăr îndrăgostit de libertate, dar aflat în căutarea iubirii.

Juriul celei de-a 57-a ediţii a secţiunii Semaine de la Critique, prezidat de Joachim Trier, a fost completat de actriţa americană Chloe Sevigny, actorul franco-argentinian Nahuel Perez Biscayart (devenit cunoscut cu rolul din filmul „120 battements par minute”), jurnalistul francez Augustin Trapenard şi directoarea Festivalului Internaţional de Film de la Viena, Eva Sangiorgi.

Semaine de la Crique, secţiune paralelă a Festivalului de la Cannes, se desfăşoară în 2018 în perioada 9 – 17 mai. Consacrată descoperirii noilor talente din industria cinematografică, această secţiune, înfiinţată în 1962, selectează doar cineaşti aflaţi la primul sau la al doilea lungmetraj din filmografiile lor.

Foto: Cannes 2018, Diamantino – facebook

28
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După „Cealaltă Irina” (2009) și „Q.E.D.” (2013), regizorul Andrei Gruzsniczki revine cu un nou lungmetraj, „Zavera” (2019), o dramă minimalistă - dar și manieristă - despre un inginer constructor (Dorian Boguță) a cărui viață e dată peste cap de moartea celui mai bun prieten (Șerban Pavlu).

28
/11
/19

Organizat de American Independent Film Festival și Cinema „Elvire Popesco”, pe 30 noiembrie, Maratonul „Blade Runner” este o invitație în lumea a două filme cult.

27
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Martin Scorsese revine cu voluptate la ce i-a fost cel mai drag: filmul cu gangsteri. Produs și lansat de Netflix, adică în afara limitărilor la durată impuse de o distribuție în cinematografe, „The Irishman” i-a permis veteranului regizor să se lăfăie într-o cronică a mafiei de aproape trei ore și jumătate.

23
/11
/19

10 filme internaționale proiectate în premieră la București, un juriu de excepție, 12 masterclass-uri și 2 workshop-uri cu specialiști în cinematografie și actorie, și voie bună fără limite!

21
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După două filme ilustrative, fără forță, eșuate, „Poarta Albă” (2014) și „Fals tratat de mântuire a sufletului” (2018), nu aveam mari așteptări de la noul lungmetraj al regizorului Nicolae Mărgineanu, „Cardinalul” (2019), tot despre victimele comunismului. Filmul are însă câteva calități, fără a fi memorabil.

19
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Primele două episoade din sezonul al treilea al miniseriei „Umbre”, produs de HBO și scris și regizat de Bogdan Mirică, arată mai bine decât primele două sezoane. Asta nu înseamnă că lipsesc de tot replicile teribiliste sau că narațiunea nu e tot simplistă. Doar că personajele sunt mai închegate.