„Captain Amazing”, un ping-pong permanent într-o lume de personaje imaginare, pe 25 februarie la Unteatru
https://www.ziarulmetropolis.ro/captain-amazing-un-ping-pong-permanent-intr-o-lume-de-personaje-imaginare-pe-25-februarie-la-unteatru/

One-man show-ul „Captain Amazing” cu Liviu Romanescu, cea mai nouă producţie a Vanner Collective, în regia lui Nicolae Constantin Tănase, se vede din nou pe 25 februarie la Unteatru.

Un articol de Liliana Matei|23 februarie 2022

Piesa de teatru a lui Alistair McDowall descrie viața unui om foarte obișnuit, care se confruntă cu problemele vieții într-un mod original, pretinzând că este un super-erou.

Regizorul Nicolae Constantin Tănase pune față în față în Captain Amazing două realități paralele, dar la fel de valide pentru personaj care, pe durata monologului său, face publicul părtaș la începerea unei povești de iubire, întemeierea unei familii dar și deteriorarea relației, nereușitele sale profesionale și stângăciile în relații, vulnerabilitatea și disperarea sa.

Liviu Romanescu aduce pe scena minimală de la unteatru o interpretare complexă, ce trece prin registrele amuzant, realist, dramatic, absurd, metamorfozându-se expresiv cu ajutorul expresivității și tehnologiei.

„Ca și grad de expunere, orice one-man show aduce o miză ridicată și exercită ceva presiune pe cel din față. Te poate bloca. Însă, atunci când găsești relaxarea, devine extrem de eliberator. Aleg să nu fiu singur acolo. Stau o oră și jumătate alături de cei din sală și echipa de la tehnic. Fără nici una din aceste părți nu am avea niciun spectacol.”, spune Liviu Romanescu.

„Captain Amazing”, este produs de Vanner Collective în parteneriat cu unteatru cu sprijinul Centrului de Tineret al Municipiului București. Spectacolul îl are în distribuție pe Liviu Romanescu, iar regia îi aparține lui Nicolae Constantin Tănase. Scenografia spectacolului este semnată de Tudor Prodan, universul sonor este creat de Adrian Piciorea, mișcarea scenică a fost coregrafiată de Teodora Velescu, iar light design-ul îi aparține lui Dragoș Mărgineanu. Spectacolul se bucură de montajul live al Ramonei Chistruga.

Vanner este un colectiv de creatori de teatru din România și Irlanda, format în Marea Britanie, în 2014. Crescând idei și proiecte artistice inovatoare, Vanner le vorbește oamenilor prin intermediul unui teatru provocator, proaspăt, actual, accesibil.

Regizorul Nicolae Constantin Tănase și-a început studiile la Şcoala de film şi televiziune a Academiei de Arte din Praga și a terminat Regie de Film în cadrul U.N.A.T.C. „I. L. Caragiale”. Scurtmetrajele sale au câștigat numeroase premii, printre care Cel mai bun scurt metraj românesc la Festivalul Internațional de Film Transilvania (TIFF), Premiul pentru Tânără Speranță la Gala Premiilor Gopo și selecții în numeroase festivaluri internaționale. Lungmetrajul de debut Lumea e a mea (2015) a avut premiera în cadrul TIFF, unde a câștigat Premiul pentru cel mai bun debut. A fost premiat la festivalurile Karlovy Vary, ANONIMUL și Cottbus. Al doilea său film, Cap și Pajură, a intrat in cinematografe în 2019, după premiera mondială la Prague International Film Festival – FebioFest.

Captain Amazing este cel de-al patrulea spectacol montat în teatru după Lungs de la Teatrul Act, Tot ce-i minunat în lume la Unteatru și Monster la Centrul de Teatru Educațional Replika.

Liviu Romanescu este actor, producător și trainer. Este absolvent al Universității de Artă Teatrală și Cinematografică ,,I.L.Caragiale’’ din București și al The Oxford School of Drama. Experiența lui în teatru include spectacole precum ,,LUNGS’’, de Duncan Macmillan (Teatrul ACT), ,,Biloxi Blues’’, de Neil Simon (Teatrul Național din București), ,,Monster’’, de Duncan Macmillan (Centrul de Teatru Educațional Replika), ,,Lemons. Lemons. Lemons. Lemons. Lemons.’’, de Sam Steiner, „Aici, Moscova” de Iulia Pespelova (unteatru). Este co-fondator al hubului artistic Româno-Britanic Vanner Collective, alături de care din 2015 organizează turnee naționale și campanii de informare prin intermediul spectacolelor de teatru, abordând subiecte precum sănătatea mentală, cenzura, empatia, fenomenul de bullying, masculinitatea toxică sau tema moștenirilor trasngeneraționale pe filiera mamă-fiică.

Scenograful Tudor Prodan a urmat cursuri în cadrul UAUIM din București, secția Design Interior, Arhitectura și Tehnologie și Arhitectura. Din 2009 profesează ca scenograf freelancer și visual artist atât în teatrul independent, cât și în cel de stat. Pe proiectele de scenografie a colaborat cu mai mulți regizori dintre care Radu Iacoban, Vlad Massaci, Florin Piersic Jr. Are la activ două expoziții de grafică ,”Borris Borsh” și „Introvert Pervert”. A semnat visual-ul mai multor spectacole dintre care „In event of Moone disaster” (unteatru), „Viața si moartea lui Richard al doilea” (Teatrul Mic București), „Creștini” (Teatrul Regina Maria Oradea). A obținut două premii pentru cea mai bună scenografie, în cadrul Maratonului de teatru independent pentru spectacolul „Menajeria de sticla” (Point) si „Bad Talks” (unteatru) în cadrul Undercloud 2019.

Adrian Piciorea (compozitor univers sonor) este absolvent al Universității de Artă Teatrală și Cinematografică “I.L. Caragiale”, București, Facultatea de Teatru, specializarea Arta actorului. La 14 ani și-a descoperit pasiunea pentru sound design. De atunci, nu s-a oprit din a învăța să compună muzică de unul singur. Datorită studiilor sale teatrale, a reușit să pătrundă cu ușurință în viziunile de spectacol ale regizorilor cu care a colaborat. Unele dintre spectacolele pentru care a realizat muzica și sound design-ul sunt MEDEAs BOYs – regia Andrei Măjeri (Apollo111), FETE – regia Andreea Ciocîrlan (Teatrul Național “Marin Sorescu”), Las Meninas – regia Andrei Măjeri (Teatrul Național Maghiar de Stat din Cluj), The Last Raid of HumanKind – regia & coregrafia Daniel Dragomir, Verde Tăiat – regia Adina Lazăr (Pro Teatru).

Teodora Velescu (mișcare scenică) este absolventă a programelor de licență (Creație coregrafică) și master (Coregrafie și Performanță în Dans) din cadrul Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografie. S-a specializat în dans clasic la Liceul de Coregrafie “Floria Capsali”, iar din 2011 și până în prezent a colaborat cu instituții culturale de stat ca Opera Națională București, Teatrul Național București, Opera Comică pentru Copii și Centrul Național al Dansului București. A dansat în spectacole semnate de regizori și coregrafi precum Francisc Valkay, George Iancu, Vasily Medvedev, Simona Șomăcescu, Amalia Strinopoulou, Gigi Căciuleanu, Arcadie Rusu A participat la festivaluri naționale și internaționale, precum FNT, Undercloud, PlusDans 2017, International Fringe Fest (Israel), Altofest (Italia), Off Europa (Germania). Semnează coregrafia/mișcarea scenică a spectacolelor Brainstorm (r. George Lepădatu) și Captain Amazing (r. Nicolae Tănase).

Ramona Chistruga (montaj live) este studentă a Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L.Caragiale” București la Facultatea de Film, specializarea Multimedia: sunet-montaj. Colaborează cu Itsy Bitsy pe transmisiuni live și este intern pe parte de Ambasadori la Festivalul Internațional de Filme pentru Adolescenți „SUPER”. A lucrat pe montaj la numeroase filme și documentare, printre care La Passion de L’Absurde, care a obținut premiul I la Filmes de poche organizat de Institutul Francez, Inexorabil, Eșecul, Love your body(documentar), NIMIC ÎMPĂRȚIT LA DOI ERPS (documentar). A montat numeroase videoclipuri și reclame. Este la cea de-a treia colaborare în teatru, după spectacolele Cu fiecare atingere vom renaște și Corp Fluid.///

Proiectul „Captain Amazing” este co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național și este realizat în parteneriat cu Teatrul Unteatru, Centrul pentru Tineret al Municipiului București, FITT – Fundația Județeană pentru Tineret Timiș, FONTIS – Federația Organizațiilor Neguvernamentale de Tineret din Iași, Atlas.

Sponsor telefoane mobile: POCO

Parteneri media: Radio România Cultural, Zile și Nopți, Ziarul Metropolis, Observator Cultural, Liternet, IQads, Spotmedia, The Institute, CVLTARTES, Curatorialist, PRwave, Munteanu, SMARK.

Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitea beneficiarului finanțării.

Foto: Larisa Baltă

28
/02
/24

“Lacul Lebedelor”, cel mai faimos spectacol de balet al tuturor timpurilor, revine în acest weekend pe scena Sălii Palatului din București, având în rolurile principale pe balerinii Rin Okuno și Robert Enache, alături de ansamblul Operei Naționale București. Reprezentația de la începutul lunii decembrie a fost primită cu entuziasm de către publicul prezent, aceasta fiind sold-out.

28
/02
/24

Editura Humanitas Fiction vă așteaptă miercuri, 28 februarie, ora 19.00 la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (Bd. Regina Elisabeta nr.38) la lansarea romanului Numărul 2 de David Foenkinos – recent apărut în colecția „Raftul Denisei“ coordonată de Denisa Comănescu, în traducerea Iulianei Glăvan – ce aduce în prim-plan povestea unui destin atipic, a celui care a pierdut rolul lui Harry Potter în una dintre cele mai celebre ecranizări din toate timpurile. Este posibil ca un eșec să devină o sursă de putere? Romanul scriitorului francez oferă în locul unui răspuns o minunată parabolă despre virtuțile reconstruirii sinelui.

28
/02
/24

“Mamma Mia!”, cel mai faimos musical din România, revine weekend-ul acesta pe scena Sălii Palatului din Capitală, într-o nouă reprezentație de zile mari, asta după ce în ultimii cinci ani spectacolul a fost văzut de peste 80.000 de români. Până acum producția a avut nu mai puțin de 33 de reprezentanții în țara noastră, în nouă orașe, dintre care doar 20 în București, unde fiecare spectacol a fost sold-out de fiecare dată.

27
/02
/24

Scriitorul francez Édouard Louis, autor al cărții „Cine l-a ucis pe tata?”, a fost spectator al producției cu același nume, pusă în scenă de Andrei Măjeri la Teatrul Metropolis, în seara de vineri, 23 februarie 2024. În urma vizionării, publicul și oamenii de teatru prezenți în sală s-au bucurat de o conferință cu acesta, moderată de Mihaela Michailov, autoarea dramatizării.

27
/02
/24

Prima zi a primăverii aduce pe scena Sălii Radio un mărțișor muzical ! Vineri, 1 martie 2024 (de la 19.00), ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO va interpreta Simfonia nr. 1 - Simfonia primăverii, semnată de ROBERT SCHUMANN, un tablou muzical al anotimpului revenirii la viață.

27
/02
/24

Admiratorii lui Nicolae Corjos vor putea vedea sau revedea la Cinemaraton pe 27 februarie filmele Ora zero, Pădurea nebună, Un studio în căutarea unei vedete, Declaraţie de dragoste, Liceenii, Extemporal la dirigenţie, Liceenii Rock’n Roll, Alo aterizează străbunica, documentarul Sergiu Celibidache.

27
/02
/24

Luna martie vine mereu cu provocarea de a găsi mărțișorul perfect și cadoul ideal pentru femeile din viața noastră. Pe lângă flori și darurile – simbol, Vanner Collective propune și cadoul – experiență, cu un program de cinci mărțișoare teatrale cu cinci perspective feminine, care vor putea fi văzute între 3 și 17 martie, în diferite spații din București: „Cassandra”, „Tot ce e minunat în lume”, „Komorebi. Lumina care se filtrează printre copaci”, „Lemons. Lemons. Lemons. Lemons. Lemons.” și „Lungs”.

27
/02
/24

SkyShowtime a confirmat astăzi că Ted va fi disponibil pentru vizionare în toate piețele în care serviciul este disponibil, începând din 22 februarie. Primele patru episoade vor fi disponibile pentru vizionare în exclusivitate pe SkyShowtime din 22 februarie, urmând ca celelalte episoade să fie disponibile din 11 aprilie.

27
/02
/24

Turneul SoNoRo Conac ajunge în 2024 la ediția a XII-a, intitulată „L’heure bleue” – un titlu inspirat de acel interval de timp în care finalul de zi se pregătește să facă loc înserării, apoi nopții. „Ora albastră” va fi – din perspectiva SoNoRo – un spațiu de visare și un răstimp în care muzica se materializează, trece dincolo de contururi și prinde viață în mod desăvârșit, în unele dintre cele mai frumoase edificii din țara noastră.

27
/02
/24

Între 6 și 7 aprilie va avea loc Digital Nomad Summit, conferința dedicată celor care vor să lucreze și să trăiască oriunde în lume. Timp de două zile, 12 speakeri locali și internaționali vor oferi inspirație, povești și instrumente valabile pentru cei care vor să-și schimbe locuința și să lucreze din Asia sau Europa.