Câștigătorii Bucharest International Dance Film Festival 2017
https://www.ziarulmetropolis.ro/castigatorii-bucharest-international-dance-film-festival-2017/

Bucharest International Dance Film Festival 2017 şi-a desemnat, duminică seară, câştigătorii, la finalul a patru zile de proiecţii, performance-uri şi întâlniri. În competiţia internaţională, cel mai bun film a fost desemnat ”The Line” – regia Adrien Ouaki şi Nathan Cahen, coregrafia Adrien Ouaki. Scurtmetrajul a fost premiat ”pentru complexitatea expunerii cinematografice, dublată de un limbaj de mişcare puternic care susţine ideea filmului”.

Un articol de Petre Ivan|11 septembrie 2017

Juriul ediției de anul acesta, a treia a evenimentului, a fost format din Tomer Heymann, regizor, Mayo Rodriguez, directoarea festivalului Bestias Danzantes din Chile, şi Florin Fieroiu, unul dintre cei mai cunoscuţi coregrafi români.

O mențiune a revenit peliculei ”2-28”, realizată de Florent Schwartz, regizor și coregraf, care scoate la iveală efectele instaurării cultului personalităţii generalului Chang în Taiwan.

Scurtmetrajul a fost premiat ”pentru explorarea unui subiect sensibil din punct de vedere politico-social, într-o manieră inteligentă și, pe alocuri, ironică”.

Premiul pentru inovație, în valoare de 500 de euro, a fost acordat peliculei ”To the Ends of the Fingertips”, regizată de Roswitha Chesher. Filmul ”reușește să creeze situații inedite, corpuri și atmosfere noi, cinematografia și mișcarea conlucrând la generarea unor momente de stranietate și suspans”, potrivit juriului.

BIDFF 2017

Mențiunea pentru inovație a fost oferită scurtmetrajului ”We no longer wait for barbarians”, regizat de Alain El Sakhawi, care a semnat coregrafia alături de Collettivo QBR.

Filmul crează o poveste ”jovială și tensionată, prin modalitatea de jonglare cu spațiul, mișcarea camerei de filmat și montaj”.

Preferatul publicului a fost ”Mourning”, de regizorul și coregraful Réka Szabó, film care a primit și un premiu de 500 de euro.

Titlul de cel mai bun film românesc și un premiu în valoare de 1.000 euro oferit de Institutul Cultural Român au fost acordate peliculei ”Golden Boi”, regizate de Corina Andrian, la care au colaborat coregrafele Maria Beatrice Tudor și Mariana Gavriciuc.

”Golden Boi” a fost premiat pentru ”modalitatea în care elementele cinematografice crează un spațiu intim între corpuri și reușesc să schimbe perspectiva asupra spațiului”.

În plus, juriul a acordat o mențiune pentru cel mai bun film românesc. Ea a revenit peliculei ”Fly on”, de Dragoș Istvan Roșu, Luiza Comșa și Tudor Panduru, coregrafi – Dragoș Istvan Roșu și Luiza Comșa, ”pentru aportul pe care cinematografia îl aduce dansului”.

Proiectul ”Never Ending”, de Laura Andrei, a câștigat pitch-ul [CO]LAB, datorită potențialului ideii sale ”de a se transforma într-un film de dans care întâlnește criteriile genului”.

Bucharest International Dance Film Festival este un proiect cultural organizat de Asociația Tangaj Dance, finanțat de Primăria Municipiului București prin ARCUB – în cadrul programului cultural „București Oraș participativ”, cofinanțat de AFCN – Administrația Fondului Cultural Național, cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei și al Institutului Cultural Român.

Foto: Bucharest International Dance Film Festival – facebook

09
/10
/23

Ediţia în română a unei cărţi despre legendarul regizor Martin Scorsese şi un volum în engleză scris de Andrei Gorzo şi Veronica Lazăr despre cinemaul lui Radu Jude sunt două recomandări de lectură pentru această toamnă, pentru cei pasionaţi şi de discursul despre filme, nu doar de vizionarea lor.

09
/10
/23

Les Films de Cannes à Bucarest (20 - 29 octombrie) le-a pregătit bucureștenilor un maraton de cinema de 10 zile cu 43 de lungmetraje, 15 scurtmetraje și mai mult de 65 de proiecții ale unor autoare și autori care au un cuvânt greu de spus în cinematografia momentului.

04
/10
/23

Bizară şi explozivă apariţie e acest “Nu aştepta prea mult de la sfârşitul lumii” (2023), cel mai nou film al lui Radu Jude. El adună într-o structură inedită, inconfortabilă şi surprinzătoare la fiecare pas, cam toate preocupările formale de până acum ale regizorului, care le pune de această dată în slujba unei critici virulente a capitalismului deopotrivă românesc şi european.

04
/10
/23

Descris de Variety ca fiind un film „bogat în detalii și foarte specific în descrierea familiei de clasă mijlocie pe care o observă” și care „oferă libertatea publicului de a-și alege punctele de vedere cu care se identifică cel mai mult în imaginea de ansamblu.”, TÓTEM a cucerit simpatia spectatorilor prezenți la cele două proiecții din programul competițional al celei de-a 19-a ediții Bucharest International Film Festival (BIFF), unde a obținut Premiul Juriului. Filmul se va lansa în cinema din 13 octombrie, distribuit de August Film.