Ce l-a învăţat viaţa pe Al Pacino?
https://www.ziarulmetropolis.ro/ce-l-a-invatat-viata-pe-al-pacino-2/

Al Pacino împlineşte, astăzi, 74 de ani. Printre interviurile pe care le-a dat de-a lungul vieţii s-a numărat şi unul publicat de revista Esquire România. În acest interviu, din care vă prezentăm fragmente, Al Pacino vorbeşte despre secretele carierei şi despre viaţa personală.

Un articol de Petre Ivan|25 aprilie 2014

„Eram în New York şi filmam înmormântarea lui Don Corleone. Lucraserăm toată ziua. Era şase seara şi mă duceam acasă. Îl văd pe Francis Coppola că stă pe lespedea mormântului şi plânge. Hohoteşte, practic. «Francis», zic. «Ce s-a întâmplat? Care-i problema?»

Şi el spune: «Nu vor să-mi mai dea încă un cadru». Însemnând că nu-i permiteau să filmeze din nou scena. Deci el stătea pe lespede şi plângea, iar eu mă gândeam: Tipu’ ăsta o să facă un film aici. Dacă are aşa o pasiune, o asemenea trăire pentru un cadru…

Ăla era momentul, am simţit-o atunci. Îi pasă. Şi asta-i tot. Aşa e bine să trăieşti – pe lângă oameni cărora le pasă. Poate fi o cursă dură, dar sigur o să iasă ceva din asta.

Tata a fost însurat de cinci ori. Ce-mi spune asta? Că îi plăcea viaţa de om însurat. OK, ce-mi spune de fapt? Îmi spune că suntem creaturi ale obişnuinţei.

Un actor cu prea mulţi bani va găsi un mod de a scăpa de ei.

Prefer să evit cuvântul perfecţiune. Ai mărul adevărat. Şi ai mărul care arată ca mărul perfect. Problema, atunci când muşti din mărul perfect, e că nici nu are gustul mărului adevărat şi nici nu este la fel de hrănitor.

Am fost să-l văd pe Frank Sinatra în concert. Au trecut vreo 20 de ani de atunci. În deschidere cânta Buddy Rich. Aşa că Buddy Rich a ieşit pe scenă şi aveam îndoieli în privinţa lui, pentru că era la 60 şi ceva de ani şi cânta la tobe.

Ştiam că e un toboşar bun. Dar mă gândeam: «Acum o să stau aici şi o să-l ascult cum bate puţin la tobe şi o să pierd vremea până intră Frank Sinatra.» Dar odată ce a început şi a continuat, a continuat, a continuat, a depăşit de zece ori aşteptările mele. A devenit o experienţă.

Când a ieşit pe scenă, Frank Sinatra a zis foarte simplu: «Îl vedeţi pe tipul ăsta de la tobe? Uneori, e o idee bună să faci un singur lucru»“.

Articol publicat cu acordul Esquire România.

Premiile lui Al Pacino

Premiul OSCAR:

1993 – Cel mai bun actor în rol principal – Scent Of A Woman

 Nominalizat la Oscar:

1973 – Cel mai bun actor în rol secundar – The Godfather

al pacino

1974 – Cel mai bun actor în rol principal – Serpico

1975 – Cel mai bun actor în rol principal – The Godfather Part II

1976 – Cel mai bun actor în rol principal – Dog Day Afternoon

1980 – Cel mai bun actor în rol principal – …And Justice for All

1991 – Cel mai bun actor în rol secundar – Dick Tracy

1993 – Cel mai bun actor în rol secundar – Glengarry Glen Ross

Premiul GLOBUL DE AUR:

1974 – Cel mai bun actor într-o dramă – Serpico

1993 – Cel mai bun actor într-o dramă – Scent Of A Woman

2001 – Premiul Cecil B. DeMille – pentru întreaga activitate

2004 – Cel mai bun actor într-o miniserie sau film tv – Angels In America

2011 – Cel mai bun actor într-o miniserie sau film tv – You Don’t Know Jack

Nominalizat la Globul de aur:Al Pacino

1973 – Cel mai bun actor într-o dramă – The Godfather

1975 – Cel mai bun actor într-o dramă – The Godfather Part II

1976 – Cel mai bun actor într-o dramă – Dog Day Afternoon

1978 – Cel mai bun actor într-o dramă – Bobby Deerfield

1980 – Cel mai bun actor într-o dramă – …And Justice for All

1983 – Cel mai bun actor într-o comedie sau muzical – Author! Author!

1984 – Cel mai bun actor într-o dramă – Scarface

1990 – Cel mai bun actor într-o dramă – Sea Of Love

1991 – Cel mai bun actor în rol secundar – Dick Tracy

1991 – Cel mai bun actor într-o dramă – The Godfather Part III

1993 – Cel mai bun actor în rol secundar – Glengarry Glen Ross

Foto cu Al Pacino – cinemagia

17
/03
/21

FRIENDS/ PRIETENII TĂI este unul dintre cele mai bine cotate seriale de televiziune, având multiple Premii Emmy și Globuri de Aur și multe alte nominalizări. Este o comedie inteligentă  despre experiențele unui  grup de prieteni din cartierul Manhattan, care încearcă să-și croiască un drum, pe cont propriu, în New York.

15
/03
/21

CRONICĂ DE FILM Documentarele biografice mainstream nu prea au cum să ofere surprize formale. Au cam aceeaşi structură, iar diferenţele sunt marcate de personalitatea adusă în prim-plan. Produs şi lansat recent de Netflix, „Pelé” este un film cât se poate de convenţional. Însă e greu de criticat prea aspru: ni-l prezintă pe marele Pelé, aşa că patosul e mai uşor de trecut cu vederea.

11
/03
/21

CRONICĂ DE FILM Difuzat la 4 martie de postul de televiziune Cinemaraton, dar programat în aceeaşi seară şi la Cinematograful Muzeului Ţăranului Român din Bucureşti, „Mai presus de orice” (1977) este o docudramă mai puţin ştiută, realizată de Dan Piţa şi Nicolae Mărgineanu, despre cutremurul din 1977.

07
/03
/21

Poți spune o poveste bună în mai puțin de 4 minute? Atunci e momentul să te înscrii în competiția românească a Festivalului internațional de foarte scurt metraj TRÈS COURT, coordonat de Institutul Francez din România!

05
/03
/21

Festivalul Internațional Film O'Clock, eveniment gândit ca o mișcare culturală și interculturală cinematografică, dar și de socializare internațională, prin care oameni iubitori de cinematografie din toate colțurile lumii să poată trăi și împărtăși experiențe comune interesante, și-a încheiat prima ediție pe 3 martie, cu decernarea premiilor pentru competiția de scurtmetraje.

04
/03
/21

Ziarul Metropolis vă recomandă: un film cu Catherine Deneuve și Juliette Binoche, două tablouri despre lumea de azi dintr-o galerie bucureșteană, un festival de muzică clasică la Iași, un roman plin de mister al unei tinere scriitoare britanice și cartea unui istoric optimist care-și propune să redea speranța.

02
/03
/21

CRONICĂ DE FILM După o serie de filme care investigau trecutul, Radu Jude revine cu „Babardeală cu bucluc sau porno balamuc” (2021), un lungmetraj polemic care atacă în primul rând ipocrizia societăţii româneşti prezente, mai ales în privinţa sexualităţii.

26
/02
/21

CRONICĂ DE FILM Problema dureroasă a tăierilor ilegale de păduri din România, pusă în legătură cu situaţii asemănătoare din alte ţări, devine în sfârşit subiectul unui documentar de cinema care îşi aşteaptă în acest an întâlnirea cu publicul larg, „Lemn” (2020), realizat de Monica Lăzurean-Gorgan împreună cu alte două cineaste, Ebba Sinzinger din Austria şi Michaela Kirst din Germania.