Cel mai nebun spectacol din oraşul acesta
https://www.ziarulmetropolis.ro/cel-mai-nebun-spectacol-din-orasul-acesta/

8PT este un spaţiu artistic fără echivalent în capitala ţării noastre. Aici, pe Colţei 23, într-un apartament de la etajul opt al unui bloc în etate, se joacă teatru aşa cum nu se mai întâmplă în alte locuri. Se joacă teatru neconvenţional, curajos, nebuneşte.

Un articol de Andrei Crăciun|14 decembrie 2015

Am fost să văd „Casting“, în regia lui Alex Nagy (foto sus), un spectacol intinerant, foarte modern textual, nu lipsit însă și de aportul clasic al domnului William Shakespeare însuși. Chiar dacă apartamentul este la etajul opt, numele acestei întreprinderi teatrale (unde nu se plătește, dar sunt mai mult decât bine-venite donațiile!) survine de la numărul de persoane pentru care se dă fiecare reprezentație în parte. Opt oameni. Niciodată mai mulți, niciodată mai puțini. Desigur, rațiunile de spațiu obligă la o asemenea intimitate. Efectul e bulversant.

Intri în hol, alături de ceilalți șapte spectatori, din hol vei intra în bucătărie, din bucătărie în sufragerie, din sufragerie în dormitor, din dormitor în baie, din baie înapoi în dormitor, din dormitor în sufragerie, din sufragerie în hol, din hol înapoi în bucătărie, din bucătărie iar în hol. E un carusel care nu este recomandat claustrofobilor. Dar chiar și ei ar putea face un efort să vadă “Casting” sau oricare alt spectacol de la 8PT. Este spectaculos, este inubliabil. Pur și simplu, nu ați mai trăit așa ceva.

Echipa tinerilor actori care fac posibil „Casting“ (Andreea C. Hristu, Miriam Rizea, Laur Drăgan, Mihai Hurduc, Radu Catană, Denisa Dogaru, Antonio-Tadeus Mincă) excelează la talent, dar asta, desigur, s-ar putea întâmpla – teoretic –  și pe scene totuși clasice. Aici vorbim despre o viziune, o viziune în care amprenta regizorală este teribil de puternică (iar Alex Nagy nu are decât douăzeci și cinci de ani, și tocmai de aceea). Ați mai văzut Shakespeare jucat într-o debara? Sau într-un colț de cameră, lângă calorifer? Sau chiar în microcosmosul băii? Acum, aveți unde.

tadeus

“Casting” nu este cel mai bun spectacol din orașul acesta (deși Laur Drăgan sau Denisa Dogaru au niște solo-uri excepționale), dar este cel mai încărcat de bunul delir al unei tinereți în care totul, absolut totul, se poate.

Am făcut cândva un interviu cu Alexandru Nagy, care în ciuda vârstei (avea pe-atunci douăzeci și trei de ani!) prezenta un crez artistic extrem de coerent. Îmi amintesc acea întâlnire. M-a încredințat că nu e deloc absurd să faci teatru absurd, mai ales în România, că teatrul se poate întâmpla oriunde, și m-a lăsat cu acest imperativ categoric: nu poți să îi spui unui copil de douăzeci de ani că e imposibil, nu e voie!

Mergeți la 8PT dacă vreți să călătoriți prin om așa cum treceți dintr-o cameră în alta într-un apartament, mergeți chiar dacă nu acesta este viitorul teatrului și o asemenea întâmplare va rămâne pentru totdeauna un experiment. Nu neglijați, de asemenea, forța onestității unui experiment. E posibil ca așa și numai așa să ajungeți aproape de libertatea pe care teatrul o mai poate deschide încă în cordul de om.

INFO

Spectacolul este o sumă de momente dramatice cu care actorii se prezintă la un casting. “Casting” e gândit de regizorul Alexandru Nagy, dar și de actori, fiind ceea ce se numește un “collective performance”. În afara textelor de William Shakespeare (fragmente din Regele Lear, Richard al III-lea, Macbeth, Othello), mai sunt prezente, printre altele, texte de Neil N. LaBute, Eric Bogosian sau Matei Vișniec.

28
/02
/24

Diana Vasile, PhD, psihoterapeut și Președinte al Institutului pentru Studiul și Tratamentul Traumei (ISTT), lansează astăzi cartea Anatomia traumei. Cum să ai o viață mai bună când sufletul te doare, publicată la editura Bookzone. Rezultatul a peste 25 de ani de studiu, practică și cercetare în domeniul psihotraumatologiei, cartea oferă o perspectivă completă asupra impactului traumei în viețile noastre, dar și asupra modalităților de recuperare post-traumatică.

28
/02
/24

Asociația Tangent, în parteneriat cu Teatrul Excelsior, Teatrul Național „I.L. Caragiale”, Casa Kerim și LiterNet, a lansat miercuri, 21 februarie, un open call pentru actori și actrițe din București, cu vârste cuprinse între 20 și 30 de ani, pentru formarea distribuției spectacolului EMAUS, după romanul omonim al scriitorului italian Alessandro Baricco.

28
/02
/24

Primăvara sosește la Sala Radio cu abonamente și bilete pentru ultimele 3 luni ale stagiunii cu numărul 95 pe scena Radio România! Abonamentele pentru perioada aprilie - iunie 2024 vor fi disponibile la vânzare în perioada 28 februarie – 5 martie 2024. Biletele individuale vor fi puse în vânzare începând din data de miercuri, 6 martie 2024.

28
/02
/24

Luna martie aduce un nou spectacol în repertoriul Teatrului Ion Creangă. „Amintiri din copilărie“ are avanpremiera și premiera vineri, 1 martie, de la ora 10:00, respectiv 18:00, la Sala Mare din Piața Amzei nr. 13. Spectacolul marchează, în același timp, începutul celei de-a doua ediții a evenimentului „Luna lui Ion Creangă – Povești și Amintiri din copilărie“.

28
/02
/24

“Lacul Lebedelor”, cel mai faimos spectacol de balet al tuturor timpurilor, revine în acest weekend pe scena Sălii Palatului din București, având în rolurile principale pe balerinii Rin Okuno și Robert Enache, alături de ansamblul Operei Naționale București. Reprezentația de la începutul lunii decembrie a fost primită cu entuziasm de către publicul prezent, aceasta fiind sold-out.

28
/02
/24

Editura Humanitas Fiction vă așteaptă miercuri, 28 februarie, ora 19.00 la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (Bd. Regina Elisabeta nr.38) la lansarea romanului Numărul 2 de David Foenkinos – recent apărut în colecția „Raftul Denisei“ coordonată de Denisa Comănescu, în traducerea Iulianei Glăvan – ce aduce în prim-plan povestea unui destin atipic, a celui care a pierdut rolul lui Harry Potter în una dintre cele mai celebre ecranizări din toate timpurile. Este posibil ca un eșec să devină o sursă de putere? Romanul scriitorului francez oferă în locul unui răspuns o minunată parabolă despre virtuțile reconstruirii sinelui.

28
/02
/24

“Mamma Mia!”, cel mai faimos musical din România, revine weekend-ul acesta pe scena Sălii Palatului din Capitală, într-o nouă reprezentație de zile mari, asta după ce în ultimii cinci ani spectacolul a fost văzut de peste 80.000 de români. Până acum producția a avut nu mai puțin de 33 de reprezentanții în țara noastră, în nouă orașe, dintre care doar 20 în București, unde fiecare spectacol a fost sold-out de fiecare dată.

27
/02
/24

Scriitorul francez Édouard Louis, autor al cărții „Cine l-a ucis pe tata?”, a fost spectator al producției cu același nume, pusă în scenă de Andrei Măjeri la Teatrul Metropolis, în seara de vineri, 23 februarie 2024. În urma vizionării, publicul și oamenii de teatru prezenți în sală s-au bucurat de o conferință cu acesta, moderată de Mihaela Michailov, autoarea dramatizării.

27
/02
/24

Prima zi a primăverii aduce pe scena Sălii Radio un mărțișor muzical ! Vineri, 1 martie 2024 (de la 19.00), ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO va interpreta Simfonia nr. 1 - Simfonia primăverii, semnată de ROBERT SCHUMANN, un tablou muzical al anotimpului revenirii la viață.

27
/02
/24

Admiratorii lui Nicolae Corjos vor putea vedea sau revedea la Cinemaraton pe 27 februarie filmele Ora zero, Pădurea nebună, Un studio în căutarea unei vedete, Declaraţie de dragoste, Liceenii, Extemporal la dirigenţie, Liceenii Rock’n Roll, Alo aterizează străbunica, documentarul Sergiu Celibidache.