Cel mai nou film al lui Aki Kaurismäki, în cinematografele din România
https://www.ziarulmetropolis.ro/cel-mai-nou-film-al-lui-aki-kaurismaki-in-cinematografele-din-romania/

The Other Side of Hope (2016), în regia lui Aki Kaurismäki, a fost selectat în Competiţia oficială a Festivalului Internaţional de Film de la Berlin 2017 ( 9 – 19 februarie). Filmul, distribuit de Independenţa Film, va avea premiera în România în luna mai a acestui an.

Un articol de Petre Ivan|7 februarie 2017

The Other Side of Hope (în original: Toivon tuolla puolen) este o comedie-dramă finlandeză în care se împletesc poveștile a două personaje actuale.

Khaled este un tânăr emigrant sirian din Aleppo care caută refugiu pe străzile din Helsinki.

Wikström este un fost agent de vânzări care renunță la job și devine jucător de poker și cârciumar în același oraș. Fix la jumătatea filmului, destinele celor doi se intersectează.

The Other Side of Hope – INFO

Premiera internațională: 14 februarie, Berlinale Palast, Berlin 2017

Buget: 1.600.000 EUR

Durata: 98 min.

Le Havre

Cel mai recent film regizat (și produs) de Aki Kaurismäki a fost Le Havre (2011), peliculă distribuită și în România de Independența Film.

Lungmetrajul a obținut premiul FIPRESCI pentru un film din competiție la Cannes 2011 și Premiul Juriului Ecumenic – Mențiune specială pentru regizorul finlandez.

A fost nominalizat la Premiile Filmului European, la patru categorii (cel mai bun actor, cel mai bun regizor, cel mai bun scenariu și cel mai bun film) și la Premiile César, la trei secțiuni (decoruri, regizor și cel mai bun film).

În 2013, Le Havre a fost nominalizat la categoria Cel mai bun film european la Premiile Gopo.

Spălător de vase și poștaș

Aki Kaurismäki s-a născut în Finlanda și are 60 de ani. În limba finlandeză, numele său înseamnă „dealul cerbului”. Până să ajungă un nume în industria filmului, el a fost poștaș, a spălat vase pentru un restaurant și a activat pe post de critic de film.

La un moment dat, a înființat (împreună cu fratele său, Mika) o casă de producție și distribuție numită Villealfa. Cei doi sunt responsabili pentru o mare parte din producțiile finlandeze încă din anii ‘80.

Lui Kaurismäki îi plac în special filmele scurte. „Un film nu trebuie să depășească niciodată 90 de minute”, spunea el, așa că cele mai multe din producțiile sale au circa 70 de minute.

A realizat o mulțime de parodii după genuri celebre (road movies, filme noir, musical-uri), parodii populate de personaje finlandeze sinistre, de cele mai multe ori băutori profesioniști, și cu soundtrack-uri eclectice, bazate pe rock’n’roll-ul anilor ‘50.

În 1990 a regizat primul său film în limba engleză, comedia I Hired a Contract Killer, selectat în Competiția pentru Leul de aur la Festivalul de film de la Veneția.

Foto: The Other Side  of Hope – facebook

19
/10
/20

CRONICĂ DE FILM Programat să poată fi văzut la noua ediţie a Festivalului "Les Films de Cannes à Bucarest" (23 octombrie - 1 noiembrie), adaptată condiţiilor de pandemie, „Mandibules” (2020), cel mai recent film al excentricului regizor francez Quentin Dupieux, este o comedie absurdă a cărei lejeritate este şi marele său atu.

18
/10
/20

Asociația Arta în Dialog anunță cea de-a șaptea ediției a Festivalului de Film UrbanEye, care va avea loc în perioada 4 – 8 noiembrie online, dar și în mai multe birouri de arhitectură din România.

18
/10
/20

Cinema ARTA este, în prezent, cel mai vechi cinematograf din România care încă își păstrează funcțiunea. Istoria lui nu este doar istoria unui loc, ci el reflectă istoria ultimului secol în care se intersectează straturi din istoria orașului, a filmului, precum și straturi ale memoriei – straturi subiective, personale.

16
/10
/20

Festivalul Les Films de Cannes à Bucarest va continua să aducă în această toamnă cinefililor multe din filmele și evenimentele așteptate, însă se reorganizează, urmând ca în perioada preconizată, 23 octombrie – 1 noiembrie, sa pună accentul pe evenimente desfășurate online, în aer liber, dar și la drive-in, cu respectarea măsurilor de siguranță sanitară – care vor fi la momentul respectiv.

15
/10
/20

PREVIEW Două filme realizate de regizori consacrați și două debuturi pot fi văzute online, gratuit, pe platforma TIFF Unlimited, între 16 şi 22 octombrie, în cadrul CinePOLSKA. Mirela Lazăr, coordonatoarea CinePOLSKA din partea Institutului Polonez, vorbește într-un interviu pentru Ziarul Metropolis despre selecție și ediția specială din acest an.

15
/10
/20

Ediția #15 a eXplore festival - Bucharest International Dance and Performace festival se va desfășura anul acesta între 16 și 25 octombrie la Muzeul Național al Literaturii Române, WASP Working Art Space and Production, Muzeul Municipiului București: Muzeul Theodor Aman, Colecţia de artă Ligia şi Pompiliu Macovei, Palatul Suţu, online, pe eXplore festival și WASP Working Art Space and Production dar și on-air, pe Radio Guerrilla.

13
/10
/20

O adaptare fermecătoare a nuvelei pentru copii scrise și ilustrate de artistul Italian Dino Buzatti în 1945, „Vestita invazie a urșilor în Sicilia/ The Bears’ Famous Invasion of Sicily” (r. Lorenzo Mattotti) se vede pentru prima dată în România în deschiderea celei de-a 15-a ediții a Festivalului Internațional de Film de Animație Animest.

09
/10
/20

Cel mai nou film semnat de Marian Crișan, BERLINER, a fost distins cu Premiul ‘Keen Eye’ - Russian Cinema Club Federation la cea de-a 42-a ediție a Festivalului Internațional de film de la Moscova (MIFF) care a avut loc între 1 și 8 octombrie.

08
/10
/20

La aniversarea a 100 de ani de la premiera pe marele ecran a primului film românesc de animație, Festivalul Internațional de Film de Animație Animest organizează, în perioada 9-15 noiembrie, o amplă retrospectivă dedicată celor mai importante momente din istoria cinematografiei animate autohtone.

07
/10
/20

CRONICĂ DE FILM „Babyteeth” (2019), debutul în cinema al regizoarei australiene Shannon Murphy, are o premisă care poate stârni scepticism: o fată bolnavă de cancer, ai cărei părinţi au o relaţie în criză, se îndrăgosteşte de un traficant de droguri ceva mai mare. Însă regia nu doar că salvează scenariul, dar îl transformă într-un film proaspăt.