Cel mai nou proiect marca Radu Afrim, la Naționalul ieșean: „Orașul cu fete sărace”
https://www.ziarulmetropolis.ro/cel-mai-nou-proiect-marca-radu-afrim-la-nationalul-iesean-orasul-cu-fete-sarace/

La sfârşitul acestei săptămâni, la Teatrul Naţional Iaşi, va avea loc un eveniment de excepţie, sub inconfundabila semnătură a regizorului Radu Afrim: premiera spectacolului Oraşul cu fete sărace, pe 22 şi 23 februarie, de la ora 19:00, la Teatru³.

Un articol de Petre Ivan|21 februarie 2020

Proiectul pornește de la scenariul scris de Radu Afrim după nuvelele lui Radu Tudoran, din volumul omonim de debut, iar realizarea lui a fost sprijinită de scenograful Cosmin Florea, de Diana Roman care a asigurat aranjamentul vocal și pregătirea muzicală și de o extraordinară echipă de actori, care a reunit atât  nume consacrate ale trupei ieșene, cât și talentați absolvenți și studenți ai Universității Naționale de Arte „George Enescu” din Iași: Ada Lupu, Pușa Darie, Cosmin Maxim, Ionuț Cornilă, Dumitru Năstrușnicu, Diana Roman, Diana Vieru, Mălina Lazăr, Ioana Buta, Iuliana Budeanu, Mara Lucaci, Diana Amitroaie, Ioana Aciobăniței, Dumitru Georgescu, Radu Homiceanu.

„e despre restituire.

a unei lucrări clasice  aproape uitate

din literatura română.

e despre reconstituire.

a unei atmosfere familiare și totuşi stranii.

e despre rescriere.

(vine în continuarea încercărilor mele cu Inimi cicatrizate după Max Blecher, Năpasta după Caragiale și Pădurea spânzuraților după Liviu Rebreanu)

e despre regretul

că timpul trece peste atâtea pagini

sublime

de literatură veche

pe care aproape nimeni nu le mai deschide.

apoi e despre orașul ăsta cu fete sărace

dintr’o țară cu fete sărace

plină de poezie tristă.

o tristețe

fără sfârșit  ca

sărăcia  însăși.” (RADU AFRIM)

Orașul cu fete sărace este cel de-al șaselea proiect pe care Radu Afrim îl lucrează la Teatrul Național Iași. Prima colaborare cu trupa de aici a avut loc în 2011, când a montat piesa dramaturgului rus Oleg Bogaev, Dawn-Way, la Teatru³. După succesul avut cu acest spectacol, au urmat: Visul unei nopți de vară de Shakespeare (Teatru³, 2012), Femeia mării după Henrik Ibsen (Sala Mare, 2014), Măcelăria lui Iov de Fausto Paravidino (Teatru³, 2017) și Dansul Delhi, piesă a dramaturgului Ivan Vîrîpaev (Teatru³, 2019). La finalul anului trecut, Premiul Aristizza Romanescu, acordat de Academia Română pentru cele mai reprezentative montări ale anului 2017,  a revenit spectacolului Măcelăria lui Iov.

Următoarele reprezentații sunt programate pe 2, 3, 6 și 15 martie, ora 19:00, Teatru³. Bilete: Agenția Teatrală, teatrulnationaliasi.roentertix.romyticket.ro.

scenariu după nuvelele lui Radu Tudoran 

regie, scenariu și univers sonor: Radu Afrim   

scenografie: Cosmin Florea

aranjament vocal, pregătire muzicală, pian: Diana Roman

asistent de regie: Alexandra Vieru 

distribuție: Ada Lupu, Pușa Darie, Cosmin Maxim, Ionuț Cornilă, Dumitru Năstrușnicu, Diana Roman, Diana Vieru, Mălina Lazăr, Ioana Buta, Iuliana Budeanu, Mara Lucaci, Diana Amitroaie, Ioana Aciobăniței, Dumitru Georgescu, Radu Homiceanu

Foto: Iulian Ursachi

26
/01
/24

Stagiunea curentă a Teatrului Naţional de Operetă şi Musical Ion Dacian include o montare în premieră mondială a musicalului JACK, ÎNTRE DRAGOSTE ŞI NEBUNIE este inspirat de povestea întunecată şi fascinantă a celebrului criminal în serie şi expune o versiune multi-faţetată a acestei istorii ce a cutremurat Anglia victoriană  şi este încă înconjurată de aburii misterului.

26
/01
/24

Mădălina Pavăl vorbește despre „Gazda“, spectacolul ei sonor de la Teatrelli, care are premiera pe 31 ianuarie și 1 februarie, de la ora 19.00, dar nu ne lasă nelămuriți nici în ceea ce privește cele mai frumoase lucruri care îi traversează viața. Totul, într-un interviu sub formă de alfabet.

26
/01
/24

Teatrul Municipal „Bacovia” lansează apelul de înscrieri pentru ediția a - XXX - a (2024) a evenimentului BACĂU FEST MONODRAME, ce se va desfășura în perioada 9 - 13 mai 2024.

26
/01
/24

Survolând șansa și neșansa unei relații nemenite, de la aceeași distanță calculată care marchează și ruptura finală dintre cei doi protagoniști, debutul în lungmetraj a lui Celine Song, „Past Lives” dezbate în compoziții corecte, dar niciodată riscante, un „ce-ar fi fost dacă?” venit la 24 de ani de la ultima întâlnire.

26
/01
/24

UNATC „I.L. Caragiale” din București prezintă, în cadrul proiectului ARHIVA ACTIVĂ derulat de Centrul de Pedagogie și Studiul Imaginii „Sorin Botoșeneanu”, o retrospectivă cuprinzând toate cele șapte filme de lungmetraj ale cineastului Nae Caranfil.

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

25
/01
/24

Teatrul Mic anunță premiera oficială a spectacolului „Eu sunt propria mea soție” de Doug Wright, traducerea și regia Teodora Petre, scenografia Ioana Pashca, mișcare scenică Alina Petrică, muzică Cezar Antal. Evenimentul va avea loc pe 30 ianuarie 2024, ora 19:00, la Sala Studio – Str. Gabroveni nr. 57.

25
/01
/24

La iniţiativa revistei Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, apare în peisajul cultural românesc un nou proiect dedicat profesioniştilor din domeniul artelor spectacolului.

25
/01
/24

Marți, 30 ianuarie, începând cu ora 11:00, la Sala „Ileana Berlogea”, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale va sărbători Ziua Universității și a patronului său spiritual, Ion Luca Caragiale.

25
/01
/24

Duminică, 28 ianuarie (de la 17.00), primul concert al anului 2024 din stagiunea Orchestrei de Muzică Populară Radio îi este dedicat memoriei actriței NATAȘA RAAB, prezentatoare a nenumeroase concerte pe scena Sălii Radio.

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.