Cel mai scandalos film proiectat vreodată la Sundance, la Club Control. American IFF
https://www.ziarulmetropolis.ro/cel-mai-scandalos-film-proiectat-vreodata-la-sundance-la-club-control-american-iff/

American Independent Film Festival propune anul acesta proiecţii şi evenimente şi în afara sălilor de cinematograf. Pe lângă filmele de la Cinema PRO şi Cinema Muzeul Țăranului, duminică, 29 aprilie, de la 20:30, în clubul Control, va rula „Kuso”, film prezentat în premieră mondială la Sundance, în 2017.

Un articol de Petre Ivan|24 aprilie 2018

Catalogat drept cel mai mare “splat” de la Sundance 2017, descris de Pitchfork „cel mai groaznic film de body-horror realizat vreodată”, o „fantezie scatologică” de Variety și „transgresivă” de Playlist, KUSO este într-adevar unul dintre cele mai ciudate și impresionante filme de debut.

Într-un Los Angeles post-apocaliptic, lovit de un cutremur devastator, Steven Ellison (Flying Lotus) reunește patru povești ale unor oameni încadrați la extrema excentricității: un cuplu care își explorează dorințele și fanteziile conjugale, escapadele zilnice în pădure ale unui student care se împrietenește cu o creatură extraterestră, misterioasă, un Hip Hop MC care trăiește cu doi extratereștri și descoperă că este însărcinată și astfel se duce la o clinică condusă de George Clinton (Parliament Funkadelic) pentru a rezolva problema, respectiv o femeie îngropată în subteran care își caută copilul.

Singular în viziune, psihedelic în execuție și demonstrând o inteligență subversivă, KUSO este o experiență de neratat.

 

Astfel, Troma Studios și frații Kuchar au realizat un film care pare inspirat din Hieronymous Bosch, un melanj de live-action cu animații CGI, colaje dadaiste, în care secreții corporale, deviații psihologice sau sexuale se îmbină cu o viziune cinematografică suprarealistă, abstractă și singulară.American IFF

Flying Lotus este strănepotul lui Alice și John Coltrane, artist remarcat prin albumele sale lansate la label-ul Warp Records (Los Angeles 2008, Cosmogramma 2010, You’re Dead 2014). Acesta a contribuit la coloana sonoră a scurtmetrajului Blade Runner Blackout 2022 (o extensie a filmului lui Denis Villeneuve). În film apare și legendarul musician George Clinton de la Parliament Funkadelic.

Filmul a avut premiera la Sundance Film Festival, unde a stârnit controverse, mulți oameni din sală nerezisntând până la final (Verge Magazine l-a descris ca fiind “cel mai scandalos film făcut vreodată”).

Proiecția va fi introdusă de Andrei Tănăsescu, critic de film și selector AmericanIFF. Intrarea este liberă, în limita locurilor disponibile.

American Independent Film Festival are loc în perioada 27 aprilie – 3 mai, la Cinema Pro din București și la sala Studio Horia Bernea a Muzeului Țăranului Român. Anul acesta va avea loc și o primă ediție regională la Arad, între 27 și 29 aprilie.

Programul proiecțiilor și noutăți despre filmele și evenimentele din festival vor fi actualizate pe siteul filmedefestival.ro, pe pagina de Facebook American Independent Film Festival și Instagram (@AmericanIndependentFilmFest).

Bilete și revzervări la proiecțiile gratuite sunt disponibile pe Eventbook.ro și în rețeaua Eventbook.

Foto: American IFF, KUSO – www.facebook.com/AmericanIFF/

14
/02
/22

Serile de luni din martie vor sta sub semnul comediei la Warner TV, care va difuza, după ora 20:00, filme cu peripeții amuzante pentru întreaga familie. Seria va debuta pe 7 martie, cu lungmetrajul „Cei trei Ninja lovesc din nou/ 3 Ninjas Kick Back” (1994), regizat de Charles T. Kanganis.

09
/02
/22

Regizorul și scenaristul polonez Krzysztof Kieślowski va fi celebrat la cea de-a 21-a ediție a TIFF printr-o amplă retrospectivă prilejuită de comemorarea, în 2021, a 80 de ani de la nașterea cineastului. În perioada 17-26 iunie, zece dintre cele mai apreciate opere ale sale vor putea fi revizitate în cadrul secțiunii Close-up Krzysztof Kieślowski, ca parte dintr-un program special dedicat cinematografiei din Polonia, una dintre cele două țări invitate la această ediție de festival.

08
/02
/22

OPINIE Primul lucru care mi-a atras atenţia când m-am uitat pe nominalizările din acest an la Premiile Oscar, anunţate marţi de Academia Americană de Film, a fost numărul mare de filme cu subiecte plasate în trecut.

03
/02
/22

CRONICĂ DE FILM O frumoasă animaţie japoneză, „Belle” (2021, r. Mamoru Hosoda), care a avut anul trecut premiera mondială la Cannes, ajunge acum şi în cinematografele de la noi, atât în versiunea originală şi cu subtitări, cât şi dublată în română.

01
/02
/22

CRONICĂ DE FILM Pe măsură ce treceau minutele din „The Worst Person in the World” (2021) la proiecţia de la Cinema Elvire Popesco, mă tot gândeam: juriul de la Cannes a avut la îndemână acest „mare film existenţialist contemporan” (o descriere justă pe care aveam să o citesc apoi în revista Positif) pentru a-i acorda Palme d`Or, dar a preferat în schimb, din dorinţa de a scrie istorie, să aleagă un pariu riscant ca „Titane”?

31
/01
/22

CRONICĂ DE FILM "Lucruri pentru care merită să plângi" (2021), debutul în lungmetraj al regizoarei româno-maghiare Cristina Groşan, este portretul generaţiei de 30 de ani, cu fricile şi nesiguranţele ei. Cu premiera mondială în competiţia Festivalului de la Sarajevo, filmul poate fi găsit în unele cinematografe din ţară.

28
/01
/22

„Miracol”, thrillerul psihologic regizat de Bogdan George Apetri, își începe circuitul pe marile ecrane din România chiar înainte de data premierei și va avea parte de avanpremiere și de proiecții speciale, urmate de Q&A cu echipa filmului, în Cluj, Timișoara, București, Sibiu și Piatra Neamț.

26
/01
/22

CRONICĂ DE FILM La fel ca „Neidentificat” (2020), prima parte a unei preconizate trilogii filmate la Piatra Neamţ şi în împrejurimi, „Miracol (2021) este prins între dorinţa de a spune lucruri tari din sfera dramelor morale şi încărcate psihologic şi înclinaţia de a testa convenţiile unui amestec de thriller şi policier.

20
/01
/22

CRONICĂ DE FILM Regizorul mexican Michel Franco atinge o nouă culme a teribilismului cu „Nuevo orden”/"Noua ordine" (distribuit acum în cinematografele de la noi de Transilvania Film), câştigător în 2020 al unui de neînţeles Mare Premiu al Juriului la Festivalul de la Veneţia.