Cele trei dive cu Ruxandra Donose, Adina Nitescu, Teodora Gheorghiu vin la Sala Radio
https://www.ziarulmetropolis.ro/cele-trei-dive-cu-ruxandra-donose-adina-nitescu-teodora-gheorghiu-vin-la-sala-radio/

Concertul special „Cele trei dive” le prezintă pe mezzosoprana Ruxandra Donose şi pe sopranele Adina Niţescu şi Teodora Gheorghiu la Sala Radio din Bucureşti, pe 21 decembrie.  Artistele vor fi acompaniate de Orchestra Naţională Radio, sub bagheta unuia dintre cei mai apreciaţi tineri dirijori români, Tiberiu Soare. Arii, duete şi uverturi din celebre opere semnate de […]

Un articol de Andrada Văsii|13 decembrie 2012

Concertul special „Cele trei dive” le prezintă pe mezzosoprana Ruxandra Donose şi pe sopranele Adina Niţescu şi Teodora Gheorghiu la Sala Radio din Bucureşti, pe 21 decembrie.  Artistele vor fi acompaniate de Orchestra Naţională Radio, sub bagheta unuia dintre cei mai apreciaţi tineri dirijori români, Tiberiu Soare.

Arii, duete şi uverturi din celebre opere semnate de G. Rossini, G. Verdi, C. Saint-Saëns, V. Bellini, G. Donizetti, G. Puccini şi R. Wagner vor răsuna în Sala Radio din Capitală, dar şi pe frecvenţele on air din întreaga ţară ale posturilor Radio România Cultural şi Radio România Muzical şi online.

Cu un nume deja consacrat pe marile scene ale lumii, Ruxandra Donose are o carieră impresionantă, parcursul său artistic cuprinzând concerte şi spectacole de operă pe scenele unor importante edificii ale vieţii muzicale dintre care amintim: Opera din Los Angeles, Deutsche Oper Berlin, Opera din Cincinnati, Wiener Konzerthaus, Carnegie Hall, Bayerische Rundfunk din München, Konzerthaus Berlin, Royal Opera House „Covent Garden”, Metropolitan Opera, Staatsoper din Viena, Opera Naţională Finlandeză, Teatrul „La Fenice” din Veneţia, Opera din San Francisco, Opera din Dallas, Filarmonica din Berlin. A fost solistă a operelor din Basel (1991 – 1992) şi Viena (1992 – 1998), iar dintre dirijorii cu care a avut prilejul să colaboreze pot fi amintiţi: Claudio Abbado, Pierre Boulez, Sir Colin Davis, Christoph von Dohnanyi, Vladimir Fedoseyev, Marek Janowski, Mariss Jansons, Fabio Luisi, Zubin Mehta, Kent Nagano, Seiji Ozawa, Donald Runnicles, Placido Domingo, Bertrand de Billy, Lorin Maazel, Vladimir Jurowski, Alberto Zedda.

Soprana Teodora Gheorghiu a participat la numeroase cursuri de măiestrie şi a fost distinsă cu premii în competiţii, printre care se numără Concursul „Regina Elisabeta” de la Bruxelles, Concursul „Julian Gayarre” – Pamplona şi Concursul „George Enescu” – Bucureşti. În anul 2003, ea a debutat în rolul Reginei Nopţii („Flautul fermecat” – W. A. Mozart) la Opera Naţională Bucureşti, fiind invitată apoi să evolueze pe importante scene din Europa, precum Théâtre de la Monnaie din Bruxelles, Teatrul din Lucerna, Opera Naţională Lorenă din Nancy, Grand-Théâtre din Geneva, Opera din Lausanne şi Théâtre des Champs-Elysées din Paris, unde a interpretat rolurile Rosina („Bărbierul din Sevilla” – G. Rossini), Musetta („Boema” – G. Puccini) precum şi rolul titular al operei „Zaide” de W. A. Mozart. În anul 2004, a debutat pe scena Operei de Stat din Viena, iar între 2007 – 2010 a fost membră a acestei instituţii abordând rolurile: Adela („Liliacul” – J. Strauss fiul), Regina Nopţii („Flautul fermecat” – W. A. Mozart), Nanetta („Falstaff” – G. Verdi), Fiakermilli („Arabella” – R. Strauss), Adina („Elixirul dragostei” – G. Donizetti), Elvira („Italianca în Alger” – G. Rossini), Sophie („Werther” – J. Massenet) şi Eudoxie („La Juive” – Fr. Halévy).

Adina Niţescu a fost apreciată de public, dar şi de critica internaţională pentru interpretarea sa emoţionantă a unor celebre roluri lirice de operă italiană: partiturile principale din „Manon Lescaut”, „Madama Butterfly”, „Tosca” (G. Puccini), Margherita din „Mefitsofele” (A. Boito) şi Maddalena din „Andrea Chenier” (A. Giordano). În stagiunea 2008 – 2009, soprana a interpretat rolul Cio-Cio-San în „Madama Butterfly”, pe scena Operei de Stat din Dresda şi pe cea a Operei din Colorado. În stagiunea precedentă, a dat viaţă aceluiaşi rol la Staatsoper din Berlin şi la teatrul liric din Karlsruhe şi a interpretat rolul titular din „Manon Lescaut” la Palermo şi în Catania. În anii anteriori a fost invitată să cânte pe scena celebrului teatru liric Deutsche Oper – Berlin în „Manon Lescaut” şi a revenit la Cio-Cio-San din „Madama Butterfly” la Nederlandse Opera (Amsterdam). A încântat, de asemenea, publicul din săli celebre ca Opera din Dallas, Teatro San Carlo (Napoli), Teatrul Bolşoi (Moscova), Staatsoper din Viena, Opera Naţională din Paris, Scala din Milano.

 

26
/01
/24

Stagiunea curentă a Teatrului Naţional de Operetă şi Musical Ion Dacian include o montare în premieră mondială a musicalului JACK, ÎNTRE DRAGOSTE ŞI NEBUNIE este inspirat de povestea întunecată şi fascinantă a celebrului criminal în serie şi expune o versiune multi-faţetată a acestei istorii ce a cutremurat Anglia victoriană  şi este încă înconjurată de aburii misterului.

26
/01
/24

Mădălina Pavăl vorbește despre „Gazda“, spectacolul ei sonor de la Teatrelli, care are premiera pe 31 ianuarie și 1 februarie, de la ora 19.00, dar nu ne lasă nelămuriți nici în ceea ce privește cele mai frumoase lucruri care îi traversează viața. Totul, într-un interviu sub formă de alfabet.

26
/01
/24

Teatrul Municipal „Bacovia” lansează apelul de înscrieri pentru ediția a - XXX - a (2024) a evenimentului BACĂU FEST MONODRAME, ce se va desfășura în perioada 9 - 13 mai 2024.

26
/01
/24

Survolând șansa și neșansa unei relații nemenite, de la aceeași distanță calculată care marchează și ruptura finală dintre cei doi protagoniști, debutul în lungmetraj a lui Celine Song, „Past Lives” dezbate în compoziții corecte, dar niciodată riscante, un „ce-ar fi fost dacă?” venit la 24 de ani de la ultima întâlnire.

26
/01
/24

UNATC „I.L. Caragiale” din București prezintă, în cadrul proiectului ARHIVA ACTIVĂ derulat de Centrul de Pedagogie și Studiul Imaginii „Sorin Botoșeneanu”, o retrospectivă cuprinzând toate cele șapte filme de lungmetraj ale cineastului Nae Caranfil.

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

25
/01
/24

Teatrul Mic anunță premiera oficială a spectacolului „Eu sunt propria mea soție” de Doug Wright, traducerea și regia Teodora Petre, scenografia Ioana Pashca, mișcare scenică Alina Petrică, muzică Cezar Antal. Evenimentul va avea loc pe 30 ianuarie 2024, ora 19:00, la Sala Studio – Str. Gabroveni nr. 57.

25
/01
/24

La iniţiativa revistei Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, apare în peisajul cultural românesc un nou proiect dedicat profesioniştilor din domeniul artelor spectacolului.

25
/01
/24

Marți, 30 ianuarie, începând cu ora 11:00, la Sala „Ileana Berlogea”, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale va sărbători Ziua Universității și a patronului său spiritual, Ion Luca Caragiale.

25
/01
/24

Duminică, 28 ianuarie (de la 17.00), primul concert al anului 2024 din stagiunea Orchestrei de Muzică Populară Radio îi este dedicat memoriei actriței NATAȘA RAAB, prezentatoare a nenumeroase concerte pe scena Sălii Radio.

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.