Cine a învins la Bucharest Fringe–Maratonul Teatrului Independent
https://www.ziarulmetropolis.ro/cine-a-invins-la-bucharest-fringe-maratonul-teatrului-independent/

În perioada 9–18 octombrie 2020 a avut loc editia a 10-a a festivalului Bucharest Fringe – Maratonul Teatrului Independent, unul dintre cele mai mari, îndrăgite şi longevive festivaluri dedicate teatrului independent din România care are drept scop principal promovarea artiştilor independenţi.

Un articol de Liliana Matei|19 octombrie 2020

Organizată exclusiv online, timp de 10 zile, ediția specială aniversară Bucharest Fringe a adus în casele spectatorilor 26 de spectacole de teatru independent naționale și internaționale și 16 sesiuni live Artists Talk pe Zoom, în care publicul a avut ocazia să dialogheze în direct cu o parte din artiști.

Publicul a avut la dispoziție 47 de ore de teatru și interacțiuni online, 9 spectacole participante în secțiunea „Competiție”, 3 Premiere, 4 spectacole în secțiunea „Best of the Best”, 4 spectacole în secțiunea „Spectacole fără Acasă”, 2 spectacole pentru copii și 4 spectacole invitate din străinătate, acestea din urmă fiind oferite gratuit.

Juriul de premiere al ediției de anul acesta, alcătuit din actorul Ionuț Grama, regizorul de teatru și profesorul Theodor-Cristian Popescu și directorul festivalului, Radu Popescu, a desemnat următorii câștigători:

Premiul de Originalitate: Echipa spectacolului „Algoritm””

Premiul Special al Juriului – actoriii Edith Alibec și Nicholas Catianis Jr. pentru contribuția lor în spectacolul „Uitasem”.

„Ediția de anul acesta este una specială. Cu multe obstacole, incertitudini, asumări riscante, reinventări și soluții de compromis. Ne bucurăm că am reușit să ducem mai departe demersul nostru și să organizăm festivalul în ciuda contextului actual.

Ne dorim să continuăm să realizăm proiecte care să dea o voce artiștilor tineri, aflați la început de drum, artiștilor originali, plini de talent și potențial. Artiștii independenți sunt o categorie vulnerabilă profesional și economic, dar cu un potențial și o valoare uriașă. Ne dorim să îi protejăm cât mai mult pe colaboratorii noștri, să le dăm încredere și speranță, să știe că la Teatrul Apropo au întotdeauna o ușă deschisă și cineva care le stă alături.

Ne ducem mai departe proiectele începute, adaptându-ne contextului. Privim on-lineul nu ca pe o soluție «de viață» sau «pe viață» ci ca pe o alternativă viabilă pentru publicuri noi, aflate la distanță.

Felicităm câștigătorii și mulțumim din suflet tuturor artiștilor implicați, co-finanțatorilor care au făcut posibil acest eveniment, partenerilor media și ambasadorilor festivalului care ne-au susținut în comunicare, și nu în ultimul rând publicului care a demonstat că dragostea de teatru topește distranțe și apropie inimi!“

Ediția de anul acesta a fost co-finațată de Administrația Fondului Cultural Național (AFCN), cu sprijinul Ministerului Culturii.

Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia AFCN. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.

22
/10
/14

Nu-i înțeleg pe cei care nu-l simpatizează pe Woody Allen. Pe cei cărora le este indiferent. Nu trebuie să-l iubești. Însă este unul din marile mistere ale lumii inaderența unora la umorul său. La personajul său, aproape dispărut din filmele, nesfârșite, ale ultimilor ani, dar intrat în panoplia comicilor indispensabili ai cinematografiei.

22
/10
/14

Desenator, gagman, muzician, regizor, scenograf, mim, cineast, om de televiziune, poet, Pierre Étaix debutează pe scenă, pe care nu o va părăsi niciodată. Fascinat însă de marele ecran, la începutul anilor 1960, va începe să regizeze filme, alături de prietenul său Jean-Claude Carriere.

22
/10
/14

De la producătorii comediei de succes ,,Love Building”, vine din 26 decembrie pe marile ecrane Alt Love Building, un film cu Dragoş Bucur, Alexandru Papadopol şi Dorian Boguţă în rolurile principale, distribuit în cinematografe de Freeman Entertainment.

22
/10
/14

Actriţa Renee Zellweger, îndrăgită pentru rolurile din "Jerry Maguire" şi "Jurnalul lui Bridget Jones", a apărut complet schimbată la un eveniment dedicat femeilor din cinematografie, fiind greu de recunoscut chiar şi de către fanii săi...

22
/10
/14

Actorul român Marcel Iureş va oferi duminică, la Leicester Square Theatre din West End-ul londonez, o reprezentaţie a spectacolului "Absolut!", o producţie a Teatrului Act din Bucureşti, după "Ivan Turbincă" de Ion Creangă, informează Institutul Cultural Român (ICR) de la Londra.

22
/10
/14

Anamaria Marinca, cea care interpretează rolul Irmei în drama de război "Furia: Eroi anonimi/ Fury", a declarat, la premiera lungmetrajului de la Festivalul de Film de la Londra, că Brad Pitt, alături de care joacă în această peliculă, şi regizorul David Ayer au fost "sprijinul" său.

22
/10
/14

Les Films de Cannes à Bucarest se deschide vineri, 24 octombrie, de la ora 17.30, la Cinema Studio cu Trece şi prin perete, în regia lui Radu Jude, singurul film selecţionat – şi premiat – anul acesta la Cannes. În închuiderea festivalului, pe 30 octombrie, de la ora 20.00, va rula White God/ Oraşul câinilor, câştigătorul secţiunii Un certain Regard la Festivalul de la Cannes şi candidatul Ungariei la Oscar.

22
/10
/14

Iubitorii teatrului pot vedea în zilele de 22 şi 23 octombrie, de la ora 19.00, la Palatul Naţional al Copiilor (Bulevardul Tineretului 8-10, Bucureşti) - Sala Ion Cojar - "Cine e fazanul", de G. Feydeau. Spectacolul are două distribuţii diferite din care fac parte studenţi din anul III, Arta Actorului de la UNATC „I.L. Caragiale”.

22
/10
/14

Scenografia este arta de a executa decoruri și costume pentru un spectacol de teatru. În era tehnologiei, scenografia poate fi transpusă prin mijloace multimedia și astfel teatrul ne conduce într-o altă dimensiune sau ne creează o iluzie optică. Helmut Stürmer și Carmen Lidia Vidu explică dacă mijloacele multimedia pot fi un inamic al scenografiei clasice.

21
/10
/14

MARI FILME ROMÂNEŞTI UITATE „La capătul liniei”, poate cel mai important lungmetraj al lui Dinu Tănase, director de imagine devenit regizor, este o mostră de cine-verite întârziat, însă alb-negrul imaginii, surprinderea unei realităţi necosmetizate şi jocul credibil al actorilor îl fac unul din cele mai bune filme româneşti ale anilor `80.

21
/10
/14

Începând de astăzi, 21 octombrie 2014, „Omul cu mârţoaga” de George Ciprian, una din ultimele premiere ale fostei Săli Amfiteatru, poate fi văzută pe scena sălii Atelier a Teatrului Naţional „I.L.Caragiale” din Bucureşti, de la ora 19.30.