Cinema Elvire Popesco – Cel mai bun repertoriu de filme din rețeaua Europa Cinemas
https://www.ziarulmetropolis.ro/cinema-elvire-popesco-cel-mai-bun-repertoriu-de-filme-din-reteaua-europa-cinemas/

Cea mai bună programare, parteneriate de excepţie, peste 900 de proiecţii anuale, mai mult de 60 de mii de spectatori în 2016 – Cinema Elvire Popesco al Institutului Francez din Bucureşti este cea mai bună sală din reţeaua Europa Cinemas în ceea ce priveşte programarea.

Un articol de Petre Ivan|28 noiembrie 2017

Premiul în acest sens a fost înmânat lui Christophe Gigaudaut, directorul Institutului Francez din România, și lui Boglarka Nagy, responsabilă cu programarea cinematografică a Institutului Francez din București, cu ocazia Galei Premiilor Europa Cinemas, organizată vineri 24 noiembrie la Cinema Pro, în cadrul celei de a 20-a Conferințe Europa Cinemas.

„Nu este vorba de un premiu conjunctural ; oferta cinematografică a acestei săli respectă cel mai bine criteriile de calitate pe care le-am impus”, a spus Claude-Eric Poiroux, directorul general al organizației.

Această distincție confirmă statutul aparte și importanța pe care Sala Elvire Popesco le-a dobândit în peisajul cultural al capitalei României; de asemenea, premiul pune în evidență excelența muncii depuse de Boglarka Nagy și de întreaga echipă a cinematografului nostru. – Christophe Gigaudaut, directorul Institutului Francez din România.

„Încercăm să împrietenim publicul român cu filmul european și de artă grație proiecțiilor pe care le propunem, dar și printr-un întreg demers de educare și de formare estetică și tehnică. Iar rezultatele nu au întârziat să apară – am reușit să creăm în jurul acestui proiect o întreagă comunitate de spectatori, în special tineri, ale cărei efective cresc în mod constant. Acest premiu recompensează, în aceeași măsură, și activitatea echipei tinere și dinamice de voluntari care se adaugă, cu entuziasm, micii noastre ”familii” de la Cinema Elvire Popesco. Lucrăm pentru a crea punți și legături între oameni, dar și pentru a încuraja o întoarcere la adevăratele valori culturale, valori pe care le promovăm și în care credem” a explicat Boglarka Nagy.

Construit în 1974, renovat între 2011 și 2012, Cinema Elvire Popesco este membru al rețelei Europa Cinemas din 2007. Cu o capacitate de 183 de locuri și propunând săptămânal câte 5-6 titluri noi, pe tot parcursul anului, din repertoriul european, independent și de artă, sala a devenit unul dintre reperele esențiale ale cinefililor din București și din România. Pe de altă parte, programarea încurajează atât industria românească de film cât și educația cinematografică, prin organizarea de ateliere pentru publicul tânăr, prin întâlniri și dezbateri cu cineaști.

În cadrul aceleiași Gale Europa Cinemas, sălile Agrafka&KIKA din Cracovia (Polonia) au primit premiul pentru cele mai bune activități pentru publicul tânăr, iar lui Lionello Cerri de la rețeaua italiană Anteo, i-a fost decernat premiul pentru cel mai bun antreprenor al anului.

Creată în 1992, rețeaua Europa Cinemas are în componență, la ora actuală, 1126 săli cu 2806 ecrane, din 680 de orașe din 43 de țări. Europa Cinemas este subvenționată de programul MEDIA (Europa Creativă) al Uniunii Europene și de Centrul național al cinematografiei și al imaginii animate din Franța; rețeaua Institutului Francez de la Paris este parteneră Europa Cinemas (42 de săli, 44 de ecrane din 42 de orașe din 31 de țări europene și din lume).

”Europa Cinemas este prima rețea de săli care programează cu precădere film european. Obiectivul său este acela de a sprijini financiar și operațional sălile care se angajează să programeze un număr important de producții europene ne-naționale și să organizeze activități educative și de promovare a acestui tip de creație pentru publicul tânăr”, indică responsabilii Europa Cinemas.

Foto: Cinema Elvire Popesco – Ionut Dobre

18
/02
/20

CRONICĂ DE FILM Chiar dacă titlul său trimite, în primul rând, la teribilul incendiu din 2015, documentarul „colectiv” (2019), regizat de Alexander Nanau, urmărește mai degrabă efectele tragediei asupra societății. Este o alegere ambițioasă, dar nu lipsită nici de riscuri.

17
/02
/20

„Călătoria fantastică a Maronei” (r. Anca Damian), „La Gomera” (r. Corneliu Porumboiu), „Monștri.” (r. Marius Olteanu), „Parking” (r. Tudor Giurgiu) și „Touch Me Not” (r. Adina Pintilie) intră oficial în cursa pentru trofeul Gopo la categoria Cel mai bun film de lungmetraj. Câștigătorii vor fi anunțați în cadrul Galei Premiilor Gopo, care va avea loc marți, 24 martie, la Teatrul Național I.L. Caragiale din București.

17
/02
/20

Timp de două săptămâni, realizatorii și protagoniștii filmului ”colectiv” se vor întâlni cu publicul din Cluj, Sibiu, Timișoara, Craiova, Sfântu Gheorghe, Brașov, București, Iași, Galați, Constanța, Piatra Neamț și Bacău

13
/02
/20

CRONICĂ DE FILM La aproape 90 de ani, Clint Eastwood nu se lasă: propune un nou film ca regizor, „Richard Jewell” (2019), ajuns acum şi în cinematografele din România. O altă poveste inspirată din realitate despre un erou apărător al Americii, regizată cu aparentă simplitate, dar şi cu obişnuitul patos.

13
/02
/20

Cea de-a 5-a ediție Alpin Film Festival este un tribut adus alpinistului Zsolt Török, pornit în 2019 într-o ultimă expediție, în munții Făgăraș. Sâmbătă, pe 28 februarie, un eveniment special în memoria celui care a dus numele României pe cele mai înalte culmi va avea loc la Castelul Cantacuzino din Bușteni.

12
/02
/20

Asociația Cinemascop cu sprijinul HBO Europe lansează cea de-a 2-a ediție a concursului de scenarii: WRITE A SCREENPLAY FOR…/ SCRIE UN SCENARIU PENTRU…, organizat cu ocazia ediției a patra a American Independent Film Festival, care va avea loc în București, în perioada 24-30 aprilie 2020.

11
/02
/20

CRONICĂ DE FILM În „Tipografic Majuscul”, unul din cele două filme cu care participă la Berlinale, în secţiunea Forum, Radu Jude îşi continuă interesul pentru trecutul României. Acum o face sub forma unui film-eseu greu de încadrat, prin care duce căutările sale stilistice recente într-o zonă radicală şi extrem de ofertantă.

10
/02
/20

În această noapte, la Los Angeles, s-a desfășurat cea de-a 92-a gală a premiilor Oscar. Marea surpriză a fost că filmul sud-coreean „Parasite” a câștigat atât la categoria cel mai bun film, cât și la categoria cel mai bun film într-o limbă străină.

07
/02
/20

Victor Morozov studiază în prezent teoria de cinema în Franţa şi Irlanda. Recent, alături de colegi din SUA, Franţa, Chile, Nigeria şi Madagascar, a participat la programul dedicat tinerilor critici al Festivalului de Film de la Rotterdam, de unde ne-a trimis o primă relatare, despre trei lungmetraje asiatice.

06
/02
/20

Dacă credeai că mai știi câte ceva despre cinematografia mondială a momentului, o participare la Festivalul de la Rotterdam îți dă peste cap cam toate cunoștințele – un program cu sute de filme neconvenționale, majoritatea realizate de regizori la început de drum, iar o bună parte dintre ele, forme hibrid de limbaj cinematografic.

Page 1 of 25712345...102030...Last »