Codrin Boldea, actor: „Probabil că Teatrul Metropolis o să reprezinte mereu un loc special pentru mine”
https://www.ziarulmetropolis.ro/codrin-boldea-actor-probabil-ca-teatrul-metropolis-o-sa-reprezinte-mereu-un-loc-special-pentru-mine/

Astăzi vă propunem să-l cunoaşteţi mai bine pe tânărul actor Codrin Boldea, o prezenţă constantă pe scenele Teatrului Metropolis.

Un articol de Andrei Crăciun|29 noiembrie 2019

Ce a însemnat în cariera dumneavoastră Teatrul Metropolis? Ce înseamnă spectacolele în care jucați aici în istoria personală?

Istoria mea ca actor profesionist începe la Teatrul Metropolis. Aici m-am călit și mă călesc în continuare. Primul spectacol în care am jucat aici este „Visul unei nopți de vară”, direcția de scenă Victor Ioan Frunză. Dacă nu mă înșel, premiera a avut loc în septembrie 2014. Probabil că Teatrul Metropolis o să reprezinte mereu un loc special pentru mine. E locul în care am început.

Cum este publicul de la Teatrul Metropolis? Ce este special la acest teatru?
Nu cred că se diferențiază cu ceva anume publicul de la Metropolis. Drăguț este faptul că noi avem niște abonați loiali care sunt prezenți la toate premierele noastre și care vin să revadă spectacolele ori de câte ori au ocazia. Râsul inconfundabil cu care deja suntem familiarizați ne face să știm imediat când sunt în sală. Probabil că amestecul de texte clasice cu cele contemporane, ambele montate în mare parte cu actori tineri, face acest teatru inedit. Cu o acoperire stilistică mare, este greu să nu găsești un spectacol care să îți placă.

Ca spectator ați umblat pe la Metropolis? Ați văzut ceva ce v-a rămas pentru totdeauna?
Aici am apucat să-l văd pe domnul Mircea Albulescu în spectacolul „Bădăranii”. Pentru că unul dintre filmele mele preferate românești este „Cel mai iubit dintre pământeni”, am simțit o emoție foarte puternică atunci când l-am văzut pe „Grecul” pe scenă.

Spuneți-mi câteva dintre cele mai frumoase și câteva dintre cele mai caraghioase întâmplări trăite la Metropolis.

Momentul unei premiere este întotdeauna frumos, cu o încărcătură emoțională puternică pentru absolut toți oamenii care lucrează la spectacol. De obicei greșelile pe care le facem uneori ca actori pe scenă pot deveni (uneori) foarte amuzante. O replică reinterpretată spontan, o pauză insinuantă, puțin mai mare decât de obicei, semne încriptate din spatele cortinei pentru colegii de scenă etc. Evident că nu deturnează spectacolul. Din contră. În multe situații lucrurile astea inspiră.

Cuvânt de încheiere, povață pentru tinerii care urmează să aibă primul lor spectacol la Metropolis.
Să se bucure. Uneori uit că sunt printre puținii privilegiați care reușesc să trăiască din ce învață în facultate. Se poartă blazarea prematură.

22
/10
/14

Les Films de Cannes à Bucarest se deschide vineri, 24 octombrie, de la ora 17.30, la Cinema Studio cu Trece şi prin perete, în regia lui Radu Jude, singurul film selecţionat – şi premiat – anul acesta la Cannes. În închuiderea festivalului, pe 30 octombrie, de la ora 20.00, va rula White God/ Oraşul câinilor, câştigătorul secţiunii Un certain Regard la Festivalul de la Cannes şi candidatul Ungariei la Oscar.

22
/10
/14

Iubitorii teatrului pot vedea în zilele de 22 şi 23 octombrie, de la ora 19.00, la Palatul Naţional al Copiilor (Bulevardul Tineretului 8-10, Bucureşti) - Sala Ion Cojar - "Cine e fazanul", de G. Feydeau. Spectacolul are două distribuţii diferite din care fac parte studenţi din anul III, Arta Actorului de la UNATC „I.L. Caragiale”.

22
/10
/14

Scenografia este arta de a executa decoruri și costume pentru un spectacol de teatru. În era tehnologiei, scenografia poate fi transpusă prin mijloace multimedia și astfel teatrul ne conduce într-o altă dimensiune sau ne creează o iluzie optică. Helmut Stürmer și Carmen Lidia Vidu explică dacă mijloacele multimedia pot fi un inamic al scenografiei clasice.

21
/10
/14

MARI FILME ROMÂNEŞTI UITATE „La capătul liniei”, poate cel mai important lungmetraj al lui Dinu Tănase, director de imagine devenit regizor, este o mostră de cine-verite întârziat, însă alb-negrul imaginii, surprinderea unei realităţi necosmetizate şi jocul credibil al actorilor îl fac unul din cele mai bune filme româneşti ale anilor `80.

21
/10
/14

Începând de astăzi, 21 octombrie 2014, „Omul cu mârţoaga” de George Ciprian, una din ultimele premiere ale fostei Săli Amfiteatru, poate fi văzută pe scena sălii Atelier a Teatrului Naţional „I.L.Caragiale” din Bucureşti, de la ora 19.30.

21
/10
/14

Anul acesta Rusia va fi invitat de onoare al Târgului Internațional de Carte „GAUDEAMUS” organizat de Radio România. În premieră absolută, românii vor avea parte de o săptămână a mâncărurilor tradiţionale din Rusia (la unul dintre restaurantele din Centrul Vechi al Bucureştiului) și se vor bucura de colecția de aur MOSFILM pe DVD, pentru că Zilele Filmului Rus, deja tradiționale, vor fi dedicate celor 90 de ani de la înființarea concernului cinematografic Mosfilm.

21
/10
/14

Între 3 și 9 noiembrie 2014, Bucureștiul devine scena principală a teatrului independent românesc. Timp de o săptămână, Festivalul Național de Teatru Independent va prezenta cele mai bune producții independente din țară, workshop-uri inedite și conferințe.

21
/10
/14

Sâmbătă, 1 noiembrie, în cadrul seriei de concerte bilunare Jazzaj la ARCUB, va avea loc concertul „Gypsy Blues“, susținut de Emil Bîzgă (trompetă), Marius Vernescu (pian), Toma Zaharia Tomiță (bas) și Tudy Zaharescu (tobe). Evenimentul va avea loc la Sala ARCUB din Str. Batiște nr. 14, de la ora 20:00.

20
/10
/14

Teatrul de Artă Bucureşti prezintă, în premieră, spectacolul “MOARTEA PENTRU PATRIE”. Dragoste, trădare, violență, inocență și uitare. Destinele locuitorilor a trei apartamente dintr-un bloc se întrepătrund într-o disperată luptă pentru supraviețuire urbană. Un spectacol în distribuţia: Constantin Cojocaru, Lucian Ifrim, George Constantinescu, Paula Chirilă, Dana Voicu, Ruxandra Hule.