„Colectiv”, de Alexander Nanau, la Festivalul de Film de la Veneţia. Ce filme vor avea premiera mondială la Veneția 2019?
https://www.ziarulmetropolis.ro/colectiv-de-alexander-nanau-la-festivalul-de-film-de-la-venetia-ce-filme-vor-avea-premiera-mondala-la-venetia-2019/

Documetarul „Colectiv” al lui Alexander Nanau a fost selectat în afara competiţiei la Festivalul de Film de la Veneţia 2019, care va avea loc în perioada 28 august – 7 septembrie.

Un articol de Petre Ivan|26 iulie 2019

Filmul face parte din selecția oficială și va fi prezentat în secțiunea „Out of competition” în cadrul festivalului, care are loc anul acesta între 28 august și 7 septembrie.

„Colectiv” este un documentar observațional care spune povestea primului an de după incendiul din clubul Colectiv.

Filmul urmărește cu egal interes autorități și jurnaliști, într-o interacțiune permanentă de căutare și expunere a adevărului. Este un film despre sistem versus oameni, despre adevăr versus manipulare, despre interes personal versus interes public, despre curaj și responsabilitate individuale.

Efortul de producție a fost unul amplu, constând în 14 luni de filmare și 18 luni de montaj, implicând peste 60 de oameni din echipa extinsă, din cinci țări și nouă naționalități.

(Știrea completă pe europafm.ro)

Filme cu Brad Pitt, Meryl Streep şi Joaquin Phoenix, în competiţia oficială a Festivalului de la Veneţia 2019

„The Truth/ La vérité”, de Hirokazu Kore-eda, cu Catherine Deneuve, Juliette Binoche şi Ethan Hawke în distribuţie

Cele mai recente filme semnate de Roman Polanski şi Olivier Asayas, producţii cu Scarlett Johnansson, Brad Pitt, Meryl Streep, Johnny Depp şi Joaquin Phoenix au fost selectate în competiţia de anul acesta a Festivalului de Film de la Veneţia.

Un număr 21 de titluri, producţii din întreaga lume, au fost anunţate în competiţie, 18 filme clasice restaurate vor fi prezentate în Venice Classics, şi 10 documentare în afara concursului.

Cel mai nou film al japonezului Hirokazu Kore-eda, „The Truth/ La vérité”, cu Catherine Deneuve, Juliette Binoche şi Ethan Hawke în distribuţie, va deschide festivalul, pe 28 august, iar lungmetrajul „The Burnt Orange Heresy”, cu Claes Bang, Elizabeth Debicki, Donald Sutherland şi Mick Jagger în distribuţie, va fi proiectat în încheiere, pe 7 septembrie.

(Stirea completă pe news.ro)

Foto: „Colectiv”, „The Truth/ La vérité”, Festivalul de Film de la Veneţia – Alexandru Dobre (Mediafax), facebook

 

28
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După „Cealaltă Irina” (2009) și „Q.E.D.” (2013), regizorul Andrei Gruzsniczki revine cu un nou lungmetraj, „Zavera” (2019), o dramă minimalistă - dar și manieristă - despre un inginer constructor (Dorian Boguță) a cărui viață e dată peste cap de moartea celui mai bun prieten (Șerban Pavlu).

28
/11
/19

Organizat de American Independent Film Festival și Cinema „Elvire Popesco”, pe 30 noiembrie, Maratonul „Blade Runner” este o invitație în lumea a două filme cult.

27
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Martin Scorsese revine cu voluptate la ce i-a fost cel mai drag: filmul cu gangsteri. Produs și lansat de Netflix, adică în afara limitărilor la durată impuse de o distribuție în cinematografe, „The Irishman” i-a permis veteranului regizor să se lăfăie într-o cronică a mafiei de aproape trei ore și jumătate.

23
/11
/19

10 filme internaționale proiectate în premieră la București, un juriu de excepție, 12 masterclass-uri și 2 workshop-uri cu specialiști în cinematografie și actorie, și voie bună fără limite!

21
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După două filme ilustrative, fără forță, eșuate, „Poarta Albă” (2014) și „Fals tratat de mântuire a sufletului” (2018), nu aveam mari așteptări de la noul lungmetraj al regizorului Nicolae Mărgineanu, „Cardinalul” (2019), tot despre victimele comunismului. Filmul are însă câteva calități, fără a fi memorabil.

19
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Primele două episoade din sezonul al treilea al miniseriei „Umbre”, produs de HBO și scris și regizat de Bogdan Mirică, arată mai bine decât primele două sezoane. Asta nu înseamnă că lipsesc de tot replicile teribiliste sau că narațiunea nu e tot simplistă. Doar că personajele sunt mai închegate.