Combaterea ideilor preconcepute despre femei în trei spectacole internaționale
https://www.ziarulmetropolis.ro/combaterea-ideilor-preconcepute-despre-femei-in-trei-spectacole-internationale/

Mai multe spectacole s-au jucat la prima ediţie a Platformei Internaţionale de Teatru Bucureşti, intitulată Viitorul este feminin, eveniment cultural ce s-a desfăşurat în perioada 13-16 noiembrie 2014 la Hanul Gabroveni şi la Sala Arcub.

Un articol de Judy Florescu|21 noiembrie 2014

Platforma Internațională de Teatru – Viitorul este feminin s-a aflat la prima ediție și este un proiect inițiat de Cristina Modreanu, (jurnalist cultural, critic de teatru, profesor universitar, scriitor). 

„Major Tom” este un spectacol-reportaj în limba engleză despre concursurile de frumusețe și cele pentru câini din Marea Britanie.

Major Tom este cățelul din rasa Basset care tot timpul ieșea pe ultimul loc la concursurile de câini, în timp ce stăpâna lui, Victoria Melody, își supunea corpul la tot felul de teste pentru a fi eligibilă pentru participarea la concursurile de frumusețe pentru doamne.

Victoria decide să devină pe rând proiectul unui antrenor de fitness, al unui medic estetician, al unui stilist, al unui salon de înfrumusețare, conform unei liste de îmbunătățiri recomandate de organizatorii primului concurs de frumusețe la care a participat. Mesajul spectacolului este de fapt o mărturie amănunțită a unei femei care împreună cu câinele ei trebuie să treacă testul frumuseții universale, acceptate și confirmate de societate.

Spectacolul tratează un vechi subiect care va fi mereu actual – denaturarea imaginii femeii în percepția publică și lupta femeii de a ajunge la standardele ireale impuse de schimbarea continuă a timpurilor. Cum femeia este o figură cameleonică, ea se va adapta indiferent de situațiile pe care le are de înfruntat și de depășit.

„Inelul de tinichea” este o dramatizare după cartea scrisă de Zdenka Fantlova, o supraviețuitoare a Holocaustului. Spectacolul s-a desfășurat în limba engleză și este un one woman show susținut de Jane Arnfield, care, ajutată doar de un scaun, un spot de lumină, două inserții audio, și text reușește să creeze povestea unei victime a lagărelor de evrei din Cehoslovacia.

O porție de teatru realist, o pagină dureroasă din istoria omenirii, o incursiune în viața cruntă a victimelor Holocaustului și o lecție zdravană de rezistență. Deși corpul se afla în permanentă suferință, mintea nu și-a pierdut luciditatea și speranța recăpătării libertății.

„Rochie cu gaură” a aparținut trupei poloneze Teraz Poliz. Patru fete vor să spargă barierele preconcepțiilor societății asupra femeii – scenariul în limba poloneză a fost scris de regizoare în timpul improvizațiilor actrițelor. Faptul că femeia trebuie să se încadreze în niște tipare impuse de cele mai multe ori de bărbați este o problemă pe care o regăsim în întreaga lume.

Foto: Adi Bulboacă

23
/09
/17

De-a lungul timpului, Festival Internațional George Enescu și-a consolidat notorietatea, şi iată-l ajuns astăzi la ediţia cu numărul XXIII, când se bucură de menţionări distinse din partea unor personalităţi; festivalul se află pe locul trei al celor mai importante evenimente de gen, la nivel internaţional, după BBC Proms (Marea Britanie) şi cel de la Lucerna (Elveţia).

22
/09
/17

INTERVIU Născut în 1977, la Piatra Neamț, regizorul Daniel Sandu alegea să studieze în adolescență la Seminarul Teologic „Sfântu Gheorghe” din Roman, experiență care avea să inspire primul său lungmetraj – „Un pas în urma serafimilor”, care intră astăzi în cinematografe.

22
/09
/17

Au mai rămas doar câteva zile până când adolescenții bucureșteni se vor putea reîntâlni cu EXCELSIOR TEEN-FEST – un eveniment dedicat în exclusivitate lor, o întâlnire cu teatrul, dar și cu arta filmului de animație, a sound design-ului și a editării de film. La fel ca în fiecare ediție de până acum, adolescenții vor fi implicați activ în procesul artistic. Vor aplauda și vor fi aplaudați.

22
/09
/17

Pe 30 septembrie și 1 octombrie, Teatrul Mic propune publicului său o nouă premieră, o piesă dinstinsă în anul 2008 cu Premiul Pulitzer pentru dramaturgie. Din distribuție fac parte nume consacrate ale scenei Teatrului Mic, Rodica Negrea, Dana Dembinski-Medeleanu și Caudiu Istodor, dar și o parte din trupa tânără de actori, Silvana Mihai, Cezar Grumăzescu și Ionuț Vișan.

22
/09
/17

După ce a deschis Festivalul "George Enescu" la București, pe 2 septembrie 2017, cu opera „Oedipe“, în variantă concertantă, alături de London Philharmonic Orchestra, Vladimir Jurowski, directorul artistic al Festivalului "George Enescu", conduce aceeaşi celebră orchestră la ea acasă, prezentând opera lui George Enescu, pe 23 septembrie 2017, la Royal Festival Hall din Londra.

21
/09
/17

Editura Nemira lansează un nou roman scris de Iulian Tănase – Melciclopedia, o carte plină de jocuri de cuvinte și cu numeroase trimiteri culturale, o aventură a imaginației, a erudiției și a spiritului ludic. Povestea este însoțită de ilustrațiile lui Mircea Pop.

21
/09
/17

Festivalul Enescu aşază, de ceva vreme, România pe harta festivalurilor de muzică clasică din lumea largă. Citim topuri în care Festivalul Enescu se află pe locul trei după evenimente precum BBC Proms (Marea Britanie) şi Festivalul din Lucerna (Elveţia).

21
/09
/17

Teatrul Apollo111 anunță primul spectacol din stagiunea Satelit – PULVERIZARE – în regia lui Andrei Măjeri. Bazat pe un text premiat al Alexandrei Badea care a fost pus în scenă cu succes în mai multe țări europene, piesa se află la prima montare în România.

20
/09
/17

Peste o treime (34%) din numărul biletelor pentru spectacolele celei de-a 27-a ediţii a Festivalului Naţional de Teatru au fost deja epuizate, la doar 24 de ore de la momentul punerii lor în vânzare. Recordul a fost stabilit după primele 4 ore, când se înregistra o cotă de 25% vânzări din totalul biletelor Festivalului.

20
/09
/17

„Perfect sănătos”, noul lungmetraj al Ancăi Damian (scenariu – Lia Bugnar, actori în cele mai importante roluri: Anghel Damian, Olimpia Melinte, Vlad Ivanov și Cristina Florea), nu se înscrie în noul val. Ceea ce nu înseamnă că nu e important.