„Concertul”, prezentat de Irina-Margareta Nistor, la Mercy Charity Boutique
https://www.ziarulmetropolis.ro/concertul-prezentat-de-irina-margareta-nistor-la-mercy-charity-boutique/

Vineri, 27 februarie, ora 19.30, sunteţi aşteptaţi la Merci Charity Boutique (str. Smârdan nr. 13, et. 1) la film, brioşe şi comentarii cu Irina – Margareta Nistor, critic de film şi traducător.

Un articol de Liliana Matei|24 februarie 2015

,,Concertul” (2009), în regia lui Radu Mihăileanu, este filmul preferat al românilor (de după Revoluție), într-un sondaj ad-hoc și foarte sincer; este povestea unei orchestre rusești care reușește cu greu un turneu la Paris, trecându-se plin tot felul de aventuri.

Filmul este oferit de Independența Film prin amabilitatea domnului Antoine Bagnaninchi.

Irina-Margareta Nistor îl va comenta.

Irina-Margareta Nistor, vocea filmelor

Din ianuarie 2013, marțea și joia are rubrică la emisiunea matinală de la Antena 1.

Din 2011, participă la Festivalul de Psihanaliză și Film de la Londra, pe care îl organizează între timp anual și la București, din 2012. Co-organizează festivaluri de film românesc la Bordeaux și de 7 ani la Montreal. Este membră în diverse jurii la Festivalurile din țară și străinătate, prezintă pelicule și susține sesiuni de Q &A.

Din 2002 este în juriul de preselecţie al Festivalului Internaţional de Film Dakino și din 2007 la Anonimul.

Traduce peste 90 de cărţi, inclusiv dicţionare, piese de teatru  şi romane.

De peste zece ani concepe și moderează emisiunea „Vocea filmelor”, inițial pe Radio Total și apoi pe Radio Guerrilla. Din 2014, are emisiune vinerea la Radio Gold FM.

Este Președintele Onorific al Fundației Vodafone.

INFO

Donație sugerată: 25 lei/persoană.

25 de locuri disponibile numai cu rezervare la [email protected]/0726.008. 152

Fondurile strânse vor oferi zâmbete copiiilor din proiectul Zâna Mercilută, prin care asigurăm tratament stomatologic copiiilor de la Institutul Oncologic București și unor cazuri sociale. Proiect susținut de Fundația Vodafone România prin programul „Voluntar de Profesie”.

24
/11
/20

CRONICĂ DE FILM Lansat în România de Transilvania Film pe platforma TIFF Unlimited, filmul „Dama de cupă” („Queen of Hearts”, 2019), al regizoarei daneze cu origini egiptene May el-Toukhy, impresionează prin interpretarea actriţei Trine Dyrholm, care joacă o avocată ce începe o aventură cu fiul său vitreg de nici 18 ani.

23
/11
/20

CRONICĂ DE FILM Primul episod din miniseria „Bani negri (pentru zile albe)”, scrisă și regizată de Daniel Sandu (autorul filmului „Un pas în urma serafimilor”), a avut premiera pe HBO și e disponibil pe HBO GO. Cât de bun a acest nou serial românesc?

19
/11
/20

CRONICĂ DE FILM Premiat pentru regie în secțiunea „Encounters” a Festivalului de la Berlin și cu lansarea în cinematografe compromisă de pandemie, „Malmkrog” (2020) este cel mai controversat, dar și cel mai îndrăzneț film românesc al anului. Cum ne provoacă de data asta Cristi Puiu?

18
/11
/20

Prin combinații inedite de mijloace vizuale și tehnici narative, scurtmetrajele incluse în acest an în Competiția Internațională BIEFF propun perspective alternative asupra unor subiecte care marchează realitatea cotidiană. O invitație deschisă la reflecție, dezbatere și dialog, evenimentul dedicat noilor forme de explorare a limbajului cinematografic va reprezenta, la această ediție, un punct de intersecție al diferitelor viziuni asupra violenței și a justificării ei morale, dar și asupra ideii de graniță și a locurilor de care aparținem.

17
/11
/20

Cu toții suntem de acord că experiența de la cinema este inegalabilă, însă cum momentan nu mai este posibilă în contextul pandemic actual, din pasiune și dor de emoția trăită în fața marelui ecran, Cineplexx a oferit în weekend porții de popcorn cald tuturor iubitorilor de filme.

16
/11
/20

CRONICĂ DE FILM Lansat recent în România direct online, pe pagina de Vimeo a distribuitorului Independenţa Film, „Beanpole” (2019) este al doilea film al lui Kantemir Balagov, considerat de unii cel mai bun tânăr regizor rus, educat la şcoala de cinema a lui Alexander Sokurov. O poveste despre traumele post-război, stilizată însă aproape până la academism.