Conferințele FITS 2019: O Frida Kahlo impresionantă, fragmentată – și grecească
https://www.ziarulmetropolis.ro/conferintele-fits-2019-o-frida-kahlo-impresionanta-fragmentata-si-greceasca/

Spectacolul FRIDA KI ALLO, creat de Katerina Damvoglou şi Robin Beer de la Fly Theatre, a fost prezentat la FITS pe 18 iunie, iar a doua zi creatorii săi au vorbit la conferinţa FITS despre icon-ul Frida din realitate şi cea din spectacol.

Un articol de Cristina Enescu Aky|19 iunie 2019

Cei doi au acceptat să vină la conferința de presă numai cu rugămintea ca moderatorul conferinței FITS, Octavian Saiu, să vadă înainte spectacolul.  „Un semn de demnitate profesională, pentru că dacă nu vezi ceva e dificil sau chiar imposibil să vorbești despre acel spectacol sau să îl descrii.”

Cei doi artiști, el englez iar ea grecoaică, fac teatru împreună și sunt și căsătoriți, lucru ce explică, poate, o chimie specială în spectacolul creat de ei. Acest spectacol spune multe despre Frida Kahlo, dar și despre artiștii care au creat spectacolul. „Pentru noi, spectacolul este o experiență în care trebuie să te scufunzi ca să o înțelegi, pentru că e atât de complex, nu e simplu de pus în cuvinte ce se întâmplă acolo, exact ca și personajul care a fost Frida Kahlo. Motivul principal pentru care am făcut spectacolul este că încă din copilărie mi s-a spus că semăn cu Frida, și niciodată nu am spus ‘mulțumesc’ pentru asta, pentru că nu mă simțeam frumoasă, eram brunetă și băiețoasă. Apoi mama mi-a arătat prima poză cu Frida Kahlo și mi-a spus că uite, e un simbol de feminitate și în același timp – am descoperit apoi- e un simbol al culturii fast food. La un moment dat am încetat să port haine care îmi plăceau și am abordat stilul goth, ca să nu mi se mai spună că semăn cu ea. Ulterior am acceptat situația și am început să mulțumesc când lumea observa asemănarea, și să le explic – da, Frida a fost un personaj real, nu doar unul interpretat de Salma Hayek în filmul deja celebru.

Frida a murit în 1954 dar continuă să fie un simbol foarte puternic. Intenția noastră cu spectacolul a fost să explorăm ce știu și ce vor să știe oamenii despre Frida. Ea a atins în posteritate obiectivul pe care și l-a dorit, anume să aibă o imagine care rezistă. Imaginea ei este foarte fragmentată și asta a și intenționat, din cauza accidentului ei era fragmentată și în sens fizic. Din personalitatea ei și de asemenea din spectacolul nostru fiecare poate alege ce aspect ia cu sine, ce înțelege” a spus Katerina Damvoglou, interpreta Fridei din spectacol, generând o undă de regret în publicul conferinței printre cei care nu au apucat să vadă spectacolul, și indirect evidențiind uriașa problemă irezolvabilă, pentru public, a Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu, de 26 de ani încoace: imposibilitatea ubicuității și simultaneității la toate spectacolele.

https://www.facebook.com/pg/Fridakiallo/posts/

http://www.sibfest.ro/evenimente-2019/frida-kahlo

FRIDA Ki Allo

De: Katerina Damvoglou

Regia: Fly Theatre (Katerina Damvoglou și Robin Beer)

Dramaturgia: Miranda Batikioti

Scenografia: Ermina Apostolaki

Light design: Christina Thanasoula

Sunet și video: Robin Beer

În distribuţie: Katerina Damvoglou și Robin Beer



31
/10
/22

Cu ocazia Zilelor Culturii Sinti şi Roma la Bucureşti, Dotschy Reinhardt, Sinteza – descendentă a marei legende de jazz Django Reinhardt, vine sâmbătă, 12 noiembrie 2022, la ARCUB.

25
/10
/22

Miercuri, 26 octombrie 2022, de la ora 17.00, la Muzeul „Casa Mureșenilor” din Brașov, vă invităm la Recitalul de la ora 5. Evenimentul va fi susținut de Mădălina Bourceanu - soprană, Nicoleta Chirilă - soprană, Aurelia Florian - soprană, Valentina Mărgăraș - soprană, Silvia Micu - soprană, Sonia Hazarian - mezzosoprană, Alexandru Aghenie - bariton, Marian Rește – bas-bariton. La pian îi va acompania Simona Patriche. Prezintă: Simona Manole.

25
/10
/22

Publicul este așteptat miercuri, 26 octombrie, la Teatrul Naţional "Radu Stanca" din Sibiu la spectacolul de teatru-jazz "Aproape Înger", în cadrul Sibiu Jazz Festival 2022, o reprezentație ce a rezultat din întâlnirea mai multor orizonturi artistice ce au generat o frescă modernă a realităților pe care omul le trăiește într-un cuplu.

25
/10
/22

Ultima săptămână din luna octombrie aduce pe scena Operei Naționale București titluri celebre din repertoriul universal precum „La Bohème”, „Povestirile lui Hoffmann”, „Peer Gynt & Carmina Burana”, „La Traviata”, dar și „Podul”, o seară de operă româno-bulgară, dedicată împlinirii a celor 30 de ani de prietenie, cooperare și bună vecinătate între Republica Bulgaria și România.

24
/10
/22

Artiștii Filarmonicii „George Enescu” doresc să se prezinte în fața publicului în recitaluri și concerte tematice. Demersul se dorește și unul de popularizare a muzicii clasice în rândurile celor interesați să se apropie de un univers sonor fascinant.

24
/10
/22

Luni, 24 octombrie, de la ora 19,00, publicul român are întâlnire cu soprana Laura Tătulescu şi cu pianista şi compozitoarea Ana Giurgiu-Bondue la Universitatea Naţională de Muzică din Bucureşti, Sala „George Enescu”. În deschidere: lansarea oficială a albumului „Silence”, reunind înregistrări realizate de cele două muziciene în studiourile Radio România, în luna august.

21
/10
/22

După reprezentații inedite, la sfarșit de octombrie, pe scena unor festivaluri de jazz cu tradiție, precum Sibiu Jazz Festival și Ploiești Jazz Festival, Orchestra Națională de Jazz a Franței, aflată într-un tuneu național in România, după o absență de aproape 30 de ani, va susține un concert extraordinar la Palatul Bragadiru din București.

20
/10
/22

În cadrul proiectului Musiques Créatives de France, între 27 octombrie și 1 noiembrie, Orchestra Națională de Jazz a Franței revine în România într-un tuneu la Ploiești (27 octombrie, Filarmonica „Paul Constantinescu”, la Ploiești Jazz Festival), Sibiu (28 octombrie, Filarmonica de Stat, la Sibiu Jazz Festival) și București (1 noiembrie, Palatul Bragadiru).