Constantin Chiriac, Marcel Iureș, Horațiu Mălăele, Marian Râlea, în spectacole jucate în cadrul FITS 2019
https://www.ziarulmetropolis.ro/constantin-chiriac-marcel-iure%c8%99-hora%c8%9biu-m%c4%83l%c4%83ele-marian-r%c3%a2lea-%c3%aen-spectacole-jucate-%c3%aen-cadrul-fits-2019/

George Mihăiţă, Tudor Chirilă, Maia Morgenstern, Rodica Mandache, Marcel Iureş, Horaţiu Mălăele, Marian Râlea, Oana Pellea, Pavel Bartoş, Alexandru Papadopol sunt doar câţiva din artiştii pe care îi puteţi (re)vedea în acest an la FITS, în cadrul spectacolelor invitate din România!

Un articol de Petre Ivan|13 iunie 2019

FITS este o celebrare a frumosului, care aduce la un loc mai multe arte ale spectacolului din toate colțurile lumii: teatru, dans, muzică, film, conferințe, lansări de carte, circ contemporan, expoziții și multe altele. Ca în fiecare an, în programul festivalului se găsește o selecție dintre cele mai bune spectacole care se joacă acum pe scenele României, realizată cu multă atenție și dăruire de către organizatorii FITS.

În prima zi din festival, spectatorii pot vedea MIHĂIȚĂ. RECONSTITUIREA UNEI VIEȚI, o producție a Teatrului de Comedie din București, în care textul, regia și interpretarea poartă semnătura lui George Mihăiță: O oră și… în care îmi rememorez viața, fără cosmetizări, rămânând în fața publicului cel care sunt de fapt: George Mihăiță, actorul de film și de teatru, iubitorul de poezie, tatăl, cel care a creat o revistă pentru adolescenți… omul sincer din spatele rolurilor, cel care spune o poveste în cuvinte și imagini.

PESCĂRUȘUL, de A.P.Cehov, în regia lui Andrei Șerban, care speră „că această variantă va fi într-adevăr ultima, cu toate că nu am reușit să dezlegăm motivul pentru care Cehov a numit «comedie» o poveste care se încheie cu o moarte violentă. Am totuși încredere că împreună vom putea (re)descoperi paradoxul că, în teatru, schimbarea continuă este singura constantă. Când acceptăm că nimic nu este definitiv, putem începe să cercetăm”

IN A FOREST DARK AND DEEP, o coproducție ArtEst Foundation & unteatru, de Neil LaBute, în regia Iarinei Demian, cu Tudor Chirilă și Mihaela Sârbu.

Foto: Adi Bulboacă

Povestea din acest spectacol poate părea simplă: doi frați rămân blocați într-o casă, în timpul unei furtuni, însă niciunul dintre cei doi nu este ceea ce pare, iar miza revederii lor nici nu poate fi rostită și, cu atât mai puțin, acceptată.

SUNT UN ORB, o producție Asociația Teatrului de Comedie „George Mihăiță”, îl aduce pe scena sibiană pe Horațiu Mălăele într-un tur de forță actoricesc și emoționant, însă nu lipsit de umor, cu un text (improvizat) de același Horațiu Mălăele și colaj din opera unor poeți cunoscuți, în care este vorba despre mine, dar este vorba și despre dumneavoastră, promite protagonistul.

BEFORE BREAKFAST, de Eugene O’Neill, în regia Andrei & Andreea Grosu, spune povestea a doi oameni: El și Ea la micul dejun. Nu discută despre anumite lucruri de teamă sau poate pentru că nu știu cum să le pună în cuvinte. Camera se umple de cuvinte nespuse, ce le bântuie mințile de la început până la final. Totul are un sfârșit, dar dar orice sfârșit e un început, nu? Certurile cu partenerul sunt grele, căci nu există câștigător, toată lumea pierde. Sau poate că în zilele cu un mic dejun plăcut se vor salva…

AȘTEPTÂNDU-L PE GODOT, de Samuel Beckett, în regia Silviu Purcărete, avându-i în distribuție pe Constantin Chiriac, Marian Râlea, Cristian Stanca, Pali Vecsei, Andrei Văcariu – evident, o producție cu amprenta TNRS. Piesa vorbeşte despre sentimente şi emoţii rămase până acum neexprimate, dar pe care, cu Beckett ca ghid, le putem recunoaşte ca ale noastre.

MOȘ NICHIFOR este un spectacol marca Teatrul ACT în regia lui Alexandru Dabija, după „Moș Nichifor Coțcariul” de Ion Creangă, cu Ruxandra Maniu și Marcel Iureș.

Foto: Alex Iureș

Proza lui Creangă este distilată într-o dramaturgie aluzivă, insinuantă și plină de umor, iar spectacolul prezintă întâlnirea dintre două generații și confruntarea între două feluri de a vedea lumea: unul conservator, ironic-tradiționalist, și unul modern, agresiv în fragilitatea sa.

DANSUL PINGUINULUI IMPERIAL de la Teatrul Municipal Ariel Râmnicu Vâlcea, regia Vlad Popescu, propune povestea tragi-comică a doi bătrâni bufoni care își imaginează Moartea ca personaj drag lor, celebrul explorator Emil Racoviță, de a cărui viață au fost fascinați, pentru a se obișnui mai ușor cu ideea sfârșitului.

REGULILE JOCULUI. Teatrul pentru Copii și Tineret GONG prezintă un spectacol a cărui scenariu și regie îi aparțin lui Yann Verburgh. Printre ruinele casei sale, un băiețel pe nume Oldo își așteaptă tatăl – un mic prinț prins între două lumi aflate în război – împreună cu prietenul său, Aman, cel cu care joacă fotbal, căruia îi spune povestea lui și alături de care începe să se simtă mai puțin singur. Alături de Oldo, Aman visează să schimbe lumea într-un loc mai bun, cu reguli noi, în care amândoi să se bucure de aceleași drepturi, fiindcă, de fapt, Aman este fată.

Aceste spectacole sunt parte din Sezonul România-Republica Moldova, realizat cu sprijinul ICR.

Biletele pentru FITS 2019 pot fi achiziționate online sau de la Agenția Teatrală din Sibiu (strada Nicolae Bălcescu 17), între orele 11.00- 18.00, iar în timpul festivalului Agenția va fi deschisă zilnic, între 09:00 și 20:00.

Pe site-ul festivalului (www.sibfest.ro) se pot găsi informații despre întregul program și prețul biletelor.

28
/02
/24

Filmul documentar AMAR, regizat de Diana Gavra, va avea putea fi văzut în premieră în cinematografe din 8 martie, iar până atunci spectatorii se vor putea întâlni cu regizoarea și parte din echipa filmului în două evenimente speciale:

28
/02
/24

Romanian Design Week, festivalul multidisciplinar dedicat industriilor creative, organizat de The Institute și prezentat de UniCredit Bank, lansează apelul de înscrieri în circuitul RDW Design GO!.

28
/02
/24

Diana Vasile, PhD, psihoterapeut și Președinte al Institutului pentru Studiul și Tratamentul Traumei (ISTT), lansează astăzi cartea Anatomia traumei. Cum să ai o viață mai bună când sufletul te doare, publicată la editura Bookzone. Rezultatul a peste 25 de ani de studiu, practică și cercetare în domeniul psihotraumatologiei, cartea oferă o perspectivă completă asupra impactului traumei în viețile noastre, dar și asupra modalităților de recuperare post-traumatică.

28
/02
/24

Asociația Tangent, în parteneriat cu Teatrul Excelsior, Teatrul Național „I.L. Caragiale”, Casa Kerim și LiterNet, a lansat miercuri, 21 februarie, un open call pentru actori și actrițe din București, cu vârste cuprinse între 20 și 30 de ani, pentru formarea distribuției spectacolului EMAUS, după romanul omonim al scriitorului italian Alessandro Baricco.

28
/02
/24

Primăvara sosește la Sala Radio cu abonamente și bilete pentru ultimele 3 luni ale stagiunii cu numărul 95 pe scena Radio România! Abonamentele pentru perioada aprilie - iunie 2024 vor fi disponibile la vânzare în perioada 28 februarie – 5 martie 2024. Biletele individuale vor fi puse în vânzare începând din data de miercuri, 6 martie 2024.

28
/02
/24

Luna martie aduce un nou spectacol în repertoriul Teatrului Ion Creangă. „Amintiri din copilărie“ are avanpremiera și premiera vineri, 1 martie, de la ora 10:00, respectiv 18:00, la Sala Mare din Piața Amzei nr. 13. Spectacolul marchează, în același timp, începutul celei de-a doua ediții a evenimentului „Luna lui Ion Creangă – Povești și Amintiri din copilărie“.

28
/02
/24

“Lacul Lebedelor”, cel mai faimos spectacol de balet al tuturor timpurilor, revine în acest weekend pe scena Sălii Palatului din București, având în rolurile principale pe balerinii Rin Okuno și Robert Enache, alături de ansamblul Operei Naționale București. Reprezentația de la începutul lunii decembrie a fost primită cu entuziasm de către publicul prezent, aceasta fiind sold-out.

28
/02
/24

Editura Humanitas Fiction vă așteaptă miercuri, 28 februarie, ora 19.00 la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (Bd. Regina Elisabeta nr.38) la lansarea romanului Numărul 2 de David Foenkinos – recent apărut în colecția „Raftul Denisei“ coordonată de Denisa Comănescu, în traducerea Iulianei Glăvan – ce aduce în prim-plan povestea unui destin atipic, a celui care a pierdut rolul lui Harry Potter în una dintre cele mai celebre ecranizări din toate timpurile. Este posibil ca un eșec să devină o sursă de putere? Romanul scriitorului francez oferă în locul unui răspuns o minunată parabolă despre virtuțile reconstruirii sinelui.

28
/02
/24

“Mamma Mia!”, cel mai faimos musical din România, revine weekend-ul acesta pe scena Sălii Palatului din Capitală, într-o nouă reprezentație de zile mari, asta după ce în ultimii cinci ani spectacolul a fost văzut de peste 80.000 de români. Până acum producția a avut nu mai puțin de 33 de reprezentanții în țara noastră, în nouă orașe, dintre care doar 20 în București, unde fiecare spectacol a fost sold-out de fiecare dată.