cont(r)ACTe – premieră la Teatrul ACT
https://www.ziarulmetropolis.ro/contracte-premiera-la-teatrul-act/

Teatrul ACT este gazda unui spectacol nou în regia lui Cristi Juncu: cont(r)ACTe. Avanpremiera va avea loc sâmbătă, 14 decembrie, de la ora 19:00.

Un articol de Elena Simion|13 decembrie 2013

Teatrul Act din Bucureşti este gazda unui spectacol nou în regia lui Cristi Juncu: cont(r)ACTe. Avanpremiera va avea loc sâmbătă, 14 decembrie, de la ora 19.00.

Spectacolul este simplu, static, dar intens, deoarece suprinde o problemă actuală: relația tensionată dintre șef și angajat. Orice nou angajat dorește să promoveze, iar în acest scop face compromisuri, uitând că la un moment dat, munca în exces îl va dezumaniza.

„E un fapt binecunoscut că un procent foarte ridicat al tinerilor absolvenți de facultate îl reprezintă cei al căror vis e angajarea, urmată de o carieră strălucită, în cadrul unei companii de top. Prin intermediul unei tinere ambițioase căreia nu-i aflăm decât prenumele, Ema, dramaturgul britanic Mike Bartlett ne introduce în dedesubturile parcursului unei astfel de cariere“, declară Cristi Juncu, regizorul spectacolului.

„Din acest punct de vedere, cont(r)ACTe poate fi considerat nu doar un spectacol de teatru, ci și oportunitatea de a asista la un workshop de perfecționare, la un training. (…) Vă deconspir preambulul: la scurt timp după angajare, Ema e chemată pe neașteptate în biroul celei de care depinde de acum viața ei- Şefa.”

Textul lui Mike Bartlett se joacă în Anglia, chiar în birourile directorilor de firme, iar impactul asupra publicului este de la sine înțeles. Chiar dacă la noi abia se înrădăcinează tradiția corporatistă, mulți spectatori se vor regăsi în acest spectacol.

cont(r)ACTe

Afişul spectacolului cont(r)ACTe

Scenografia lui Cosmin Ardeleanu este destinată să accentueze stările interioare, să evidențieze gândurile, deoarece este un spectacol cu două personaje, făcut matematic, cu o relaționare de tip ping-pong.

Cele două personaje sunt interpretate de Theodora Stanciu (Şefa) și Diana Cavallioti (Ema), care au repetat sub îndrumarea lui Cristi Juncu, un regizor care montează prin tot mai multe teatre.

„Îmi place foarte mult că e genul de spectacol în care contează gândul pe care vrei să-l transmiți în spatele cuvintelor”  ne-a  declarat actrița Theodora Stanciu.

cont(r)ACTe face parte din categoria spectacolelor care încep normal, cu replici obișnuite, amuzante, dar care te trimit acasă cu multe gânduri și întrebări. „Mi-a făcut mare plăcere întâlnirea cu Cristi Juncu, un regizor care lucrează foarte mult pe despicarea firului în patru, iar un teatru de gând și de stare îmi lipsea” mai spune actriţa Theodora Stanciu.

Info :

cont(r)ACTe  de Mike Bartlett

Regia și traducerea: Cristi Juncu

Scenografia: Cosmin Ardeleanu

cu: Theodora Stanciu, Diana Cavallioti/ Irina Antonie

O producție: ArCuB și Teatrul Act

Avanpremieră: 14.12.2013, ora 19.00, Teatrul ACT  – Calea Victoriei 126, Etaj II, Sector 1, București. www.teatrulact.ro. Informații și rezervări: [email protected] Telefon: 0723.10.31.03 / 021 310.31.30

Foto credit: Cosmin Ardeleanu, contr(ACT)e

26
/01
/24

Stagiunea curentă a Teatrului Naţional de Operetă şi Musical Ion Dacian include o montare în premieră mondială a musicalului JACK, ÎNTRE DRAGOSTE ŞI NEBUNIE este inspirat de povestea întunecată şi fascinantă a celebrului criminal în serie şi expune o versiune multi-faţetată a acestei istorii ce a cutremurat Anglia victoriană  şi este încă înconjurată de aburii misterului.

26
/01
/24

Mădălina Pavăl vorbește despre „Gazda“, spectacolul ei sonor de la Teatrelli, care are premiera pe 31 ianuarie și 1 februarie, de la ora 19.00, dar nu ne lasă nelămuriți nici în ceea ce privește cele mai frumoase lucruri care îi traversează viața. Totul, într-un interviu sub formă de alfabet.

26
/01
/24

Teatrul Municipal „Bacovia” lansează apelul de înscrieri pentru ediția a - XXX - a (2024) a evenimentului BACĂU FEST MONODRAME, ce se va desfășura în perioada 9 - 13 mai 2024.

26
/01
/24

Survolând șansa și neșansa unei relații nemenite, de la aceeași distanță calculată care marchează și ruptura finală dintre cei doi protagoniști, debutul în lungmetraj a lui Celine Song, „Past Lives” dezbate în compoziții corecte, dar niciodată riscante, un „ce-ar fi fost dacă?” venit la 24 de ani de la ultima întâlnire.

26
/01
/24

UNATC „I.L. Caragiale” din București prezintă, în cadrul proiectului ARHIVA ACTIVĂ derulat de Centrul de Pedagogie și Studiul Imaginii „Sorin Botoșeneanu”, o retrospectivă cuprinzând toate cele șapte filme de lungmetraj ale cineastului Nae Caranfil.

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

25
/01
/24

Teatrul Mic anunță premiera oficială a spectacolului „Eu sunt propria mea soție” de Doug Wright, traducerea și regia Teodora Petre, scenografia Ioana Pashca, mișcare scenică Alina Petrică, muzică Cezar Antal. Evenimentul va avea loc pe 30 ianuarie 2024, ora 19:00, la Sala Studio – Str. Gabroveni nr. 57.

25
/01
/24

La iniţiativa revistei Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, apare în peisajul cultural românesc un nou proiect dedicat profesioniştilor din domeniul artelor spectacolului.

25
/01
/24

Marți, 30 ianuarie, începând cu ora 11:00, la Sala „Ileana Berlogea”, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale va sărbători Ziua Universității și a patronului său spiritual, Ion Luca Caragiale.

25
/01
/24

Duminică, 28 ianuarie (de la 17.00), primul concert al anului 2024 din stagiunea Orchestrei de Muzică Populară Radio îi este dedicat memoriei actriței NATAȘA RAAB, prezentatoare a nenumeroase concerte pe scena Sălii Radio.

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.