Cristian Mungiu, președintele juriului pentru scurtmetraje de la Cannes
https://www.ziarulmetropolis.ro/cristian-mungiu-presedintele-juriului-pentru-scurtmetraje-de-la-cannes/

Cineastul Cristian Mungiu va prezida Cinéfondation şi juriul pentru scurtmetraje la cea de-a 70-a ediţie a Festivalului de Film de la Cannes (17 – 28 mai), după ce a fost membru al juriului condus de Steven Spielberg în 2013

Un articol de Petre Ivan|21 martie 2017

Regizorul, scenaristul și producătorul român Cristian Mungiu pășește astfel pe urmele unor cineaști precum Naomi Kawase, Abderrahmane Sissako, Abbas Kiarostami și Jane Campion.

În calitatea sa de reprezentant eminent al Noului Val din cinematografia română, Cristian Mungiu are o lungă și de succes poveste la Cannes. După ce a câștigat premiul Palme d’Or cu filmul „4 luni, 3 săptămâni și 2 zile” (2007), a fost recompensat și cu premiul pentru scenariu cu filmul „După dealuri” (2012), în timp ce premiul pentru cea mai bună actriță a fost împărțit între protagonistele Cosmina Stratan și Cristina Flutur. De asemenea, Mungiu a primit la Cannes premiul pentru regie cu „Bacalaureat” (2016).

Filmografia regizorului a fost apreciată de numeroase jurii pentru că oferă o perspectivă lipsită de compromisuri și exactă asupra societății românești, dar ascunde un mesaj universal, conform comunicatului publicat pe site-ul festivalului.

Valoarea și originalitatea nu au fost niciodată ușor recunoscute în cinematografie. În plus, este chiar și mai greu să recunoști valoarea și originalitatea regizorilor foarte tineri. Însă Cinéfondation este recunoscută pentru că a reușit să facă tocmai acest lucru. Cinéfondation le-a oferit mereu tinerilor regizori ajutorul și recunoașterea de care aveau nevoie la început de carieră, astfel încât aceștia au putut să se exprime cu curaj și să-și găsească propria lor voce. Sper ca acest lucru să continue și să aibă același impact. Este un efort la care sunt mândru să particip. – Cristian Mungiu

Cinéfondation este o fundație aflată sub egida Festivalului de Film de la Cannes ce a fost creată pentru a inspira și ajuta noile generații de cineaști.

Foto: Cristian Mungiu – facebook

15
/05
/22

TIFF propune la ediţia din acest an un Focus Polonia, care cuprinde o selecție a Festivalului Internațional de Film New Horizons din Wrocław, producții contemporane, filme cult  și o retrospectivă Krzysztof Kieślowski.

12
/05
/22

“Unde este Anne Frank?, în regia israelianului Ari Folman, este o modalitate inedită prin care publicul poate aprofunda istoria dincolo de manualele școlare sau cărțile de istorie, un promotor al memoriei și al cultivării valorilor democratice, un instrument al educației despre Holocaust, despre importanța combaterii discriminării, rasismului și a atitudinilor extremiste”, declară reprezentanții Institutului Național pentru Studierea Holocaustului în Romania “Elie Wiesel”, în contextul lansării filmului în cinematografele din țară începnd cu 20 mai.

12
/05
/22

În paralel cu cea de-a 15-a ediție a festivalului One World Romania, în luna mai se vor desfășura mai multe evenimente KineDok, inclusiv în cadrul festivalului. Programul promovează filmul documentar în spații neconvenționale din șase țări partenere: Republica Cehă, Slovacia, Ungaria, Croația, Georgia și România.

10
/05
/22

Cel mai complex proiect documentar dedicat naturii din România vine la HBO Max. „România sălbatică”, realizat de Dan Dinu și Cosmin Dumitrache, va putea fi vizionat de abonații platformei de streaming din 12 mai, pe parcursul a trei episoade. În iulie, miniseria va fi difuzată și pe HBO.

09
/05
/22

Walter Robinson, jurnalistul care a condus echipa Spotlight din cadrul publicației Boston Globe în investigația care a primit în 2003 premiul Pulitzer pentru Public Service vine la București, pentru cea de-a 11-a ediție Superscrieri.

29
/04
/22

CRONICĂ DE FILM "Spioni de ocazie" (2021), noul documentar al Oanei Giurgiu, disponibil în cinematografe, aduce în atenţie o poveste fascinantă de spionaj din timpul celui de-Al Doilea Război Mondial, care a vizat şi România. Formal, însă, filmul nu se ridică la înălţimea subiectului său.