Criticul de film Irina-Margareta Nistor a văzut peste 13.000 de filme
https://www.ziarulmetropolis.ro/criticul-de-film-irina-margareta-nistor-a-vazut-peste-13-000-de-filme/

Criticul de film Irina-Margareta Nistor a vorbit despre pasiunea sa pentru cinema şi a alcătuit un top personal al producţiilor cinematografice autohtone din toate timpurile, într-un interviu acordat publicaţiei ProTV Magazin. În interviul acordat ProTV Magazin, criticul de film a făcut şi o aproximaţie a numărului de pelicule pe care l-a văzut în timpul vieţii. […]

Un articol de Andrada Văsii|30 ianuarie 2013

Criticul de film Irina-Margareta Nistor a vorbit despre pasiunea sa pentru cinema şi a alcătuit un top personal al producţiilor cinematografice autohtone din toate timpurile, într-un interviu acordat publicaţiei ProTV Magazin.

În interviul acordat ProTV Magazin, criticul de film a făcut şi o aproximaţie a numărului de pelicule pe care l-a văzut în timpul vieţii. „De contabilizat nu le-am contabilizat, că am stat prost la matematică de când mă ştiu. Dar, când sunt întrebată, încep să fac calcule. Şi cu aproximaţie am trecut de 13.000, dar sper să nu-mi cereţi şi o listă…”, a spus Irina Margareta Nistor.

Aceasta a mai spus că filmul a fost, pentru ea, la început, un mijloc de evadare dintr-o realitate gri a perioadei comuniste. „Cum nu am nicio certitudine că am putea trăi mai multe vieţi, am găsit o soluţie alternativă, iar în faza iniţială, adică până în ’89, era singura posibilitate de a călători, fără paşaportul mult visat”, a mai spus ea, adăugând că lumea filmului a făcut mereu parte din viaţa ei.

„Cu cinematograful (viaţa mea, n.r.) n-avea cum să nu se intersecteze, pentru că am mers cu mama şi mai apoi cu tata şi bunicii încă de la 2 ani să văd filme, la Cumpătul şi după, la Sala Palatului. În schimb, întâlnirea karmică, decisivă, a fost cea cu domnul Cinema: maestrul D.I. Suchianu şi Cinemateca. Altfel, probabil că m-aş fi concentrat pe lingvistica poetică a limbii franceze”, spune ea.

De asemenea, criticul de film a spus că ea crede că marele câştigător al premiilor Oscar de anul acesta va fi, „din păcate”, „Lincoln”. „Aş prefera net «Argo», «Django» sau «Scenariu pentru happy-end/ Silver Linings Playbook”, adaugă ea.

„La Globurile de Aur, Michael Haneke, regizorul cutremurătorului «Amour», a mulţumit înainte de toate celui care i-a făcut promoţia, adică lobby pentru filmul său în America. Până nu vom găsi şi noi pe cineva care să se ocupe de asta, degeaba avem şansa unor cineaşti remarcabili. Nu cred în teorii ale conspiraţiei şi categoric se judecă şi din punct de vedere estetic filmele pentru Oscarul peliculelor într-o limbă străină. Există nenumărate argumente. Caz cu caz”, a spus criticul, referitor la absenţa românilor la nominalizările pentru Oscar.

De asemenea, Irina-Margareta Nistor a spus că filmului românesc îi lipseşte publicul autohton „şi iubirea reciprocă dintre regizori şi spectatori”.

Un Top 13 al filmelor româneşti preferate ale Irinei-Margareta Nistor arată astfel: 1. „Pădurea spânzuraţilor”, 2. „Filantropica”, 3. „Visul unei nopţi de iarnă”, 4. „A fost sau n-a fost?”, 5. „4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile”, 6. „Croaziera”, 7. „Despre oameni şi melci”, 8. „Codin”, 9. „Darclée”, 10. „De-aş fi… Harap-Alb”, 11. „Secvenţe”, 12. „Occident” şi 13. „Şobolanii roşii”.

 

Sursa: mediafax

26
/01
/24

UNATC „I.L. Caragiale” din București prezintă, în cadrul proiectului ARHIVA ACTIVĂ derulat de Centrul de Pedagogie și Studiul Imaginii „Sorin Botoșeneanu”, o retrospectivă cuprinzând toate cele șapte filme de lungmetraj ale cineastului Nae Caranfil.

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

25
/01
/24

Teatrul Mic anunță premiera oficială a spectacolului „Eu sunt propria mea soție” de Doug Wright, traducerea și regia Teodora Petre, scenografia Ioana Pashca, mișcare scenică Alina Petrică, muzică Cezar Antal. Evenimentul va avea loc pe 30 ianuarie 2024, ora 19:00, la Sala Studio – Str. Gabroveni nr. 57.

25
/01
/24

La iniţiativa revistei Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, apare în peisajul cultural românesc un nou proiect dedicat profesioniştilor din domeniul artelor spectacolului.

25
/01
/24

Marți, 30 ianuarie, începând cu ora 11:00, la Sala „Ileana Berlogea”, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale va sărbători Ziua Universității și a patronului său spiritual, Ion Luca Caragiale.

25
/01
/24

Duminică, 28 ianuarie (de la 17.00), primul concert al anului 2024 din stagiunea Orchestrei de Muzică Populară Radio îi este dedicat memoriei actriței NATAȘA RAAB, prezentatoare a nenumeroase concerte pe scena Sălii Radio.

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.

25
/01
/24

Festivalul DIPLOMA Show, un proiect The Institute, lansează seria de podcasturi Friends of the Arts, produsă de Black Rhino Radio și moderată de Artemisa Pascu. Friends of the Arts - A DIPLOMA Show Podcast continuă misiunea proiectului de a promova și susține tinerii artiști, designeri și arhitecți.

25
/01
/24

Gaep anunță reprezentarea lui Théo Massoulier. Artistul stabilit la Lyon este cunoscut pentru asamblaje în care coexistă elemente minerale, plante și artefacte și care fac trimitere la culturile biologice din laborator sau la mici matrice prebiotice. Recent, el a început să dezvolte o serie de picturi cu basoreliefuri inedite, acționate magnetic. Prima lui expoziție personală la Gaep – și prima din București – se va deschide la finalul lunii februarie.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.