Cum a fost prima zi de FITS 2016
https://www.ziarulmetropolis.ro/cum-a-fost-prima-zi-de-fits-2016/

Aşteptat vreme de (aproape) un an, de la ultimul foc de artificii care a anunţat închiderea ediţiei cu numărul 22, Festivalul Internaţional de Teatru de la Sibiu (FITS) a revenit vineri în oraşul de pe Cibin, transformându-i arhitectura şi clădirile în decorul unui nesfârşit spectacol.

Un articol de Liliana Matei|12 iunie 2016

 

Încă de dimineață, doritorii au putut admira imaginile din cele câteva expoziții de fotografie răsfirate prin oraș în cadrul Festivalului și pe care vi le recomandăm călduros – mai multe detalii aici, ori au mers la lansarea cărții lui Octavian Saiu, „Lecția, o meditație cu șapte teme”.

Ploaia, companion de nestăvilit la FITS, ne-a vizitat și ea însă asta nu a împiedicat protagoniștii spectacolelor de stradă să-și farmece publicul sau pe spaniolii de la Osadia să creeze tot felul de coafuri fanteziste, ori pe fetele „Fromoase și talentate” de la Dream Team Majorettes (Cehia) să defileze în fuste scurte pe pietonală!
Focul de la FITS e greu de potolit de ploaie, cum vă spunem, chiar și focul celor de la Cie. Faï (Franța), care a fermecat audiența în spectacolul „Făuritorul de vise’’, cu acrobații și sărituri pe înaltele picioroange! Și nici măcar dansatorilor de la Circus Fantasia Brazil nu le-a fost diminuat entuziasmul!

În fine, pe seară, Piața Mare a fost plină la concertul Carla’s Dreams, cu admiratori și admiratoare care cunoșteau bine discografia și versurile trupei din Republica Moldova. După concert, băieții au rămas în backstage vreme de un ceas pentru a se fotografia cu câteva zeci de „visători” care au stat, la propriu, la coadă pentru a se apropia de idolii lor!
După concert, Piața Mare a fost cucerită de  italienii de la Kitonb Project, cu al lor „Zbor prin timp”. Pentru aproape o oră, publicul a privit vrăjit cele trei scene pe care a avut loc spectacolul, acrobațiile pline de grație și uriașa cutie muzicală suprarealistă!

Și sălile au fost pline, fie pentru a urmări „Mecanica inimii” (spectatorii noștri au inima mare, să știți!) în regia lui Chris Simion-Mercurian, sau la „Variațiunile Goldberg„, un spectacol marca TNRS, al cărui text se caracterizează prin ironie și simț al umorului, o pledoarie pentru libertatea de expresie religioasă.

Alte două spectacole despre care s-a vorbit mult aseară au fost cele incluse în secțiunea Eveniment a Festivalului, „Armina, frumoasa mea soră” (Polonia, Teatr ZAR) și „Taina puterii” (UK, Gecko), ambele adevărate demonstrații de măiestrie artistică, deși în registre diferite.

Pe seară, desigur, prietenii Festivalului s-au întâlnit la Club. Dar numai după artificii!

 

FOTO: Sebastian Marcovici

29
/09
/23

Acum un secol, preoţi scandalizaţi de un film - "Păcat" (1924) de Jean Mihail - cereau interzicerea acestuia. O sută de ani mai târziu, un nou apel al unor clerici ortodocşi pentru oprirea de la difuzare a unui film, documentarul "Arsenie. Viaţa de apoi" (2023) de Alexandru Solomon. Amuzantă şi revelatoare paralelă.

29
/09
/23

Atelierele de autocunoaștere prin scris Casa din mine vin în întâmpinarea adolescenților bucureșteni, membri ai trupei de teatru Brainstorming, elevi ai Colegiului Național Bilingv „George Coșbuc”, Colegiul Național „Sfântul Sava”, Colegiul Național „Mihai Viteazul”, Colegiul Național „Gheorghe Lazăr”, Liceul Teoretic Internațional de Informatică (ICHB) și Liceul Teoretic „Alexandru Vlahuță” din București.

27
/09
/23

Duminică s-a încheiat la București a 26-a ediție a Festivalului Internațional George Enescu printr-un concert susținut de Orchestra Regală Concertgebouw dirijată de Klaus Mäkelä cu o lucrare enesciană în interpretarea uneia dintre cele mai importante orchestre din lume: Uvertura de concert pe teme populare românești