Cum s-a văzut FNT-ul la Teatrul Nottara
https://www.ziarulmetropolis.ro/cum-s-a-vazut-fnt-ul-la-teatrul-nottara/

După Fest(in) pe Bulevard, un festival iniţiat şi organizat de Teatrul Nottara, pentru Teatrul Nottara a urmat a 24-a ediţie a Festivalul Naţional de Teatru, organizat de UNITER, în care au fost selectate două producţii ale teatrului – Noul locatar de Eugène Ionesco şi Aniversarea de Thomas Vinterberg şi Mogens Rukov.

Un articol de Petre Ivan|4 noiembrie 2014

Regizorul Gábor Tompa a montat Noul locatar (Teatrul Nottara), piesă scrisă de Eugène Ionesco (traducerea: Vlad Russo și Vlad Zografi), care a avut premiera pentru presă în deschiderea stagiunii, în zilele de 20 şi 21 septembrie 2014.

Piesa Noul locatar a fost scrisă în trei zile, pe când însuşi Eugène Ionesco se muta, de la un număr la altul, pe aceeaşi stradă. Este un text mai puţin montat, care însă a avut câteva realizări memorabile, printre care şi cea de la Northern Stage Ensemble din Newcastle, în anul 2004, în regia aceluiaşi Gábor Tompa.

Aniversarea de Thomas Vinterberg și Mogens Rukov, în traducerea şi regia lui Vlad Massaci, continuă să se joace cu sălile pline la cinci ani de la premieră. În rolul

Alexandru Repan si Eduard Epure in Aniversarea

Alexandru Repan si Eduard Epure in Aniversarea

principal: maestrul Alexandru Repan.

Pe lângă participarea la Festivalul Naţional de Teatru, Teatrul Nottara a fost şi gazda a două producţii ale Naţionalul clujean: Amalia respiră adânc de Alina Nelega, în regia lui Tudor Luncanu şi Trilogia Aureliu Manea de Aureliu Manea, în regia lui Gábor Tompa.

Amalia respiră adânc este un text puternic prin amintirile dureroase pe care le evocă din perioada comunistă. Anca Hanu s-a pliat pe această partitură actoricească cu dăruire şi credinţă, dând naştere unui one-woman show emoţionant.
Trilogia Aureliu Manea este un spectacol inedit prin toate datele sale: scrise de Aureliu Manea, adaptate de András Visky, sub îndrumarea regizorală a lui Gábor Tompa, în spaţiul imaginat de scenografa Carmencita Brojboiu.

Despre acest spectacol, regizorul mărturiseşte: Piesele lui Aureliu Manea trebuie luate ca atare, ca nişte viziuni extraordinare, care de fapt nu vorbesc despre un singur obiect, ci vorbesc despre un eu, dar şi despre un univers. În acest eu e cuprins întreg universul. (…)”

Foto: Nottara, ,,Noul locatar” (Mihaela Marin), ,,Aniversarea” (Ciprian Duică)

22
/02
/17

Într-o zi de 22 februarie se năștea actrița italiană Giulietta Masina, al cărei destin a fost legat de o altă biografie celebră din lumea filmului, cea a regizorului Federico Fellini, soţul ei. Tot într-o zi de 22 februarie se năștea poetul şi fabulistul Grigore Alexandrescu, cel care va consacra în literatura română ca specii literare autonome epistola, meditaţia şi satira, și se stingea din viață Andy Warhol, unul dintre cei mai reprezentativi artişti americani ai mişcării pop.

21
/02
/17

Muzeul Național al Satului "Dimitrie Gusti" organizează în perioada 27 februarie - 8 martie Târgul "De Mărțișor", eveniment prin care își propune promovarea "vechiului obicei al dăruirii, la început de primăvară, a micilor obiecte artizanale cu rol protector".

21
/02
/17

Foștii membrii Beatles Paul McCartney și Ringo Starr au avut prima lor colaborare după șapte ani. Veteranii muzicieni, singurii membri în viață ai celebrului grup din Liverpool, s-au reunit la sfârșitul săptămânii trecute pentru o colaborare de studio la ultimul album al lui Ringo Starr.

21
/02
/17

Corul Național de Cameră “Madrigal-Marin Constantin” va susține un concert extraordinar pentru a marca Ziua Madrigalului, pe 26 februarie 2017, începând cu ora 17:00, la Sala de Spectacol “George Enescu” a Universității Naționale de Muzică București. Concertul este consacrat împlinirii a 92 de ani de la nașterea regretatului dirijor și compozitor Marin Constantin, fondatorul Corului Madrigal.

21
/02
/17

În fiecare an, la 21 februarie, se celebrează Ziua Internațională a Limbii Materne, un eveniment ce promovează diversitatea culturală și lingvistică din întreaga lume.

20
/02
/17

La împlinirea a 165 de la naşterea lui I.L. Caragiale, Casa de Producţie TVR prezintă în această seară, de la ora 20.10, la TVR2, spectacolul „Al matale, Caragiale”, în regia lui Mircea Cornişteanu. Din distribuție fac parte regretații actori Radu Beligan, Mircea Albulescu și Șerban Ionescu.

20
/02
/17

Profesorul universitar Jean-Pierre Sirois-Trahan a descoperit în arhivele Centrului Naţional al Cinematografiei din Canada un film alb-negru care l-ar reprezenta pe scriitorul francez Marcel Proust, literatul considerând că montajul este singurul existent care îl înfăţişează pe scriitor.

20
/02
/17

Ca o invitație la reflecție și empatie, BIEFF supune dezbaterii ideile preconcepute legate de corpul uman – de prezentarea, reprezentarea și auto-reprezentarea lui – atrăgând atenția asupra complexelor implicații socio-politice ale identității. Popularele programe tematice dedicate corpului și performance-ului revin și anul acesta la BIEFF între 28 martie și 2 aprilie.

20
/02
/17

„Întotdeauna mi-am dorit să fiu o persoană mai bună ziua următoare decât am fost cu o zi în urmă.” – Sidney Poitier . Actorul din „Guess Who's Coming to Dinner” / Ghici cine vine la cină (1967) este primul artist de culoare distins cu un premiu Oscar. S-a născut la 20 februarie 1927, în timpul unei călătorii pe mare, pe care o făceau părinții săi dinspre insula natală, Cat Island, Bahamas către Miami, Florida, unde mergeau să vândă produsele de la fermă.

19
/02
/17

Singurul film românesc aflat anul acesta în competiţia oficială a celei de-a 67-a ediţii a Festivalului Internaţional de Film de la Berlin, lungmetrajul ,,Ana, mon amour”, regizat de Călin Peter Netzer, a primit sâmbătă seara premiul ,,Ursul de Argint” pentru ,,Contribuţie Artistică Deosebită în Cinematografie”, distincţie acordată Danei Bunescu pentru montajul filmului.

17
/02
/17

CRONICĂ DE FILM Inspirat dintr-un roman de autoficţiune al lui Cezar Paul-Bădescu, „Ana, mon amour”, noul film al lui Călin Peter Netzer, prezentat în Competiţia Festivalului de la Berlin, încearcă să reia reţeta stilistică de mare succes din „Poziţia copilului”, însă rezultatul este modest.